تغذیه بعد از جراحی بینی

جراحی بینی در تبریز  از جمله پرطرفدارترین جراحی های زیبایی محسوب می شود که فرد برای به دست آوردن نتیجه ایده آل بعد از آن باید اطلاعاتی داشته باشد. در این مقاله از دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح رینوپلاستی در تیبریز ، می خواهیم به موضوع تغذیه بعد از جراحی بینی بپردازیم. چرا که تغذیه مناسب بعد از جراحی بینی باعث می شود تا مواد مغذی برای ترمیم و بازسای بافت ها تامین شود و روند بهبودی به درستی سپری شود.

 

تغذیه بعد از جراحی بینی

 

تغذیه بعد از جراحی بینی به شرح ذیل می باشد :

  • دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح بینی تبریز ،  به بیماران توصیه می کند به مدت ۴ ساعت بعد از جراحی از خوردن مواد غذایی پرهیز کند، چرا که اثر داروهای بیهوشی به طور کامل از بین نرفته و باعث می شود که فرد دچار حالت تهوع و استفراغ شود.
  • بیمار پس از ۴ ساعت می تواند تغذیه را با نوشیدن یک آبمیوه آغاز کند.
  • دکتر حمیرا رشدی متخصص گوش و حلق و بینی توصیه می کند بیمار در دوران نقاهت بعد از عمل جراحی زیبایی بینی بهتر است از میوه و آبمیوه های طبیعی بیشتر استفاده کند.
  • در مراقبت های بعد از جراحی بینی تا یک هفته بیمار از مصرف مواد غذایی سفت که نیاز به جویدن زیاد دارد مانند ذرت ، ته دیگ ، سیب و غیره باید خودداری کند.
  • در هفتنه اول به بیمار توصیه می شود که بعد از جراحی زیبایی بینی از غذاهایی مانند سیب زمینی آب پز، سوپ رقیق ، سبزیجات پخته شده استفاده کنید و غذای خود را با یک قاشق کوچک میل نمایید.
  • بیمار تا دو هفته بعد از عمل بینی بهتر است بستنی نخورد.

تغذیه بعد از جراحی زیبایی بینی

  • برای کاهش تورم و کبودی بعد از عمل زیبایی بینی آناناس میل کند و از نوشیدن قهوه اجتناب نماید.
  • در دوره نقاهت بعد از عمل جراحی از محدود کردن وعده های غذایی خود به منظور لاغری جدا پرهیز کنید.
  • از خوردن غذاهای داغ حدالامکان خودداری نمایید.
  • مصرف نمک را در وعده های غذایی خود کاهش دهید ؛ چرا که باعث تورم بینی می شود.
  • قبل و بعد از عمل بینی از پروتئین بیشتر مصرف کنید چرا که باعث سریع تر شدن روند بهبودی بافت بینی می شود.
  • در این دوران در خصوص رعایت تغذیه جراحی بینی از خوردن غذاهایی که ادویه زیادی دارند ، پرهیز کنید.
  • از خوردن غذاهایی که تا به حال میل نکرده اید در دوره نقاهت بعد از جراحی رینوپلاستی پرهیز کنید.
  • از خوردن مواد خوراکی شیرین که باعث ایجاد جوش می شود جدا پرهیز کنید.
  • همچنین بیمار می تواند بعد از جراحی از چربی هایی همچون روغن آوکادو و روغن زیتون و استفاده کند چرا که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و انرژی بدن می شود.

 

تغذیه بعد از جراحی بینی - دکتر حمیرا رشدی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقدامات قبل و مراقبت های بعد از جراحی بینی می توانید به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید. رعایت موارد فوق باعث می شود که دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی بینی را به راحتی سپری کنید و دچار مشکل و عارضه ای نشوید. در صورتی که درباره عمل بینی و مراقبت های بعد از آن سوالی داشتید می توانید از طریق وب سایت ، اینستاگرام سوالات خود را از خانم دکتر حمیرا رشدی یکی از بهترین جراحان بینی در تبریز بپرسید.

اهمیت تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از عمل بینی دارای اهمیت زیادی است ؛ زیرا به بهبود و ترمیم زخم ها و بافت های بینی کمک زیادی می کند و به این ترتیب دوره بهبودی با سرعت بیشتر و به راحتی سپری خواهد شد. همچنین رژیم غذایی سالم و مقوی می تواند عوارض بعد از عمل را کاهش دهد. بعد از جراحی لازم است حتما از آب و مایعات فراوانی استفاده کنید به این ترتیب داروی بیهوشی از بدن زودتر دفع می شود. بعد از عمل جراحی به دلیل عدم تحرک و استفاده از داروی بیهوشی بیشتر افراد به یبوست دچار می شوند که بسیار آزاردهنده است. داشتن یک رژیم غذایی خوب و سرشار از فیبر موجب می شود تا از یبوست بعد از عمل زیبایی بینی پیشگیری و یا درمان شود. نیازی به رعایت یک دستور غذایی خاص نیست تنها لازم است در دوره مراقبت های بعد از عمل بینی حتما از پروتئین ها ، ویتامین ها ، میوه و سبزیجات ، غلات و فیبر در هر وعده غذایی خود استفاده کنید. همچنین مصرف غذاهای نرم و ابکی علاوه بر اینکه فشاری به بینی وارد نمی کند و نیازی به جویدن ندارد ، راحت تر دفع می شود.

بهترین میوه ها بعد از عمل جراحی بینی کدام است ؟

توت فرنگی ، سیب ، گلابی ، کیوی ، آناناس ، موز از جمله بهترین میوه هایی هستند که مصرف آن ها  در تغذیه بعد از جراحی بینی توصیه می شود. در صورتی که رفلاکس و یا مشکل ناراحتی معده دارید ، مصرف پرتقال و میوه های اسیدی توصیه نمی شود ؛ زیرا ممکن است موجب تحریک معده و حالت تهوع در این دوران شود. خوشبختانه کشور ایران دارای تنوع میوه های گوناگون در فصول مختلف سال است ، هرکدام از میوه ها دارای ویتامین و خواص خاصی هستند. می توانید میوه های مورد نظر خود را بر اساس فصلی که در آن عمل زیبایی بینی انجام می دهید ، انتخاب کنید.

 

تغذیه بعد از جراحی بینی

 

۵ نکته مهم در تغذیه بعد از عمل بینی

  1. نقش غذاهای نرم را در رژیم غذایی بعد از جراحی بینی جدی بگیرید. ممکن است بعد از این پروسه زیبایی به دلیل مصرف داروها مدام احساس گرسنگی و ضعف داشته باشید که کاملا طبیعی است اما توصیه ما به شما این است که در طی هفته اول پس از جراحی حتما از مواد غذایی نرم و آبکی استفاده نمایید ؛ چرا که جویدن می تواند شدت التهابات و زخم های ناشی از جراحی را افزایش دهد و به بینی شما فشار آورد. در بیمارانی که به دلیل حس تهوع میلی به غذا خوردن ندارند نیز توصیه می شود از آب میوه های طبیعی و مواد غذایی آبکی دارای پروتئین و مواد معدنی استفاده نمایند.
  2. یک از موارد بسیار مهم که در تغذیه بعد از جراحی بینی باید جدی گرفته شود ، خودداری از استعمال سیگار و دخانیات است. همچنین مصرف نوشیدنی های حاوی الکل در این دوران توصیه نمی شود و می تواند در روند ترمیم و بهبودی شما اختلال ایجاد نماید.
  3. نکته مهم دیگری که در دوران مراقبت های پس از جراحی در خصوص تغذیه بعد  از عمل بینی باید در نظر داشته باشید ، دمای نوشیدنی و مواد غذایی است که میل می کنید. دقت داشته باشید که لازم است مواد غذایی دمای مناسبی داشته باشند و از مصرف غذاهای خیلی سرد و منجمد و غذاهای بسیار داغ خودداری نمایید.
  4. نمک را از برنامه غذایی خود حذف کرده یا به حداقل میزان ممکن برسانید. نمک تورم بافت های بینی را افزایش می دهد و منجر به التهاب پس از جراحی می شود ؛ از این رو توصیه می شود مصرف نمک را در رژیم غذایی پس از عمل بینی کاهش دهید و از مصرف خوراکی های شور و ادویه در این دوران پرهیز نمایید.
  5. چای سبز منبع آنتی اکسیدان به شمار می آید اما از آنجایی که این نوشیدنی بر افزایش ضربان قلب و فشار خون تاثیر می گذارد توصیه می شود حداقل به مدت ۱۰ روز قبل و بعد از جراحی از مصرف آن خودداری نمایید. می توانید در خصوص بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز بعد از عمل بینی با جراح خود مشورت نمایید.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button