عمل کردن بینی

درباره عمل کردن بینی

عمل کردن بینی : بینی به دلیل تاثیر زیادی که در زیبایی چهره افراد و عملکرد تنفسی آن ها دارد، بسیار حائز اهمیت بوده و وجود ایرادات ظاهری و عملکردی موجب ناراحتی و شکایت افراد می شود. ( جراحی بینی )

عمل کردن بینی روشی است که جراحان بینی از آن بهره گرفته و مشکلات بینی را رفع می نمایند.

 

عمل کردن بینی

 

اهداف جراحی بینی

عمل جراحی بینی با دو هدف درمانی و زیبایی انجام می شود که:

  • جراحی زیبایی بینی : در جراحی بینی با اهداف زیبایی ایراداتی که ظاهر بینی و صورت را تحت تاثیر قرار داده اند، همچون قوز بینی ، کجی بینی و غیره اصلاح می شود.

بسته به نوع بینی که گوشتی است یا استخوانی و همینطور سلیقه بیمار و ویژگی های صورت او، نتیجه جراحی بینی می تواند فانتزی یا طبیعی باشد.

  • جراحی درمانی بینی : در جراحی درمانی بینی مانند عمل انحراف بینی ، اختلالات عملکردی بینی برطرف شده و اصلاح می شوند.

مشکلات موجود در عملکرد بینی علاوه بر اینکه تنفس فرد را با مشکل روبرو می نماید در برخی موارد عوارضی همچون خرخر کردن در خواب را نیز برای فرد به دنبال دارند که با جراحی بینی رفع خواهند شد.

تفاوت جراحی بینی گوشتی و استخوانی

ضخامت پوست بینی و استخوان های آن عاملی است که موجب تفکیک نوع بینی به استخوانی و گوشتی می شود.

  • بینی استخوانی :

بینی های استخوانی دارای پوستی نازک و غضروف هایی ضخیم می باشند که وجود همین ویژگی ها در این نوع از بینی ، موجب می شود که نتیجه جراحی بینی استخوانی مطلوب و رضایت بخش باشد.

  • بینی گوشتی :

بینی های گوشتی دارای پوستی ضخیم و غضروف هایی ظریف می باشند که وجود همین ویژگی ها، موجب می شود که عمل جراحی بینی گوشتی سخت بوده و نتایج به دست آمده از جراحی این نوع از بینی از رضایت کمتری نسبت به جراحی بینی استخوانی برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که جراحی بینی دارای دو نتیجه فانتزی و طبیعی است که:

در جراحی بینی طبیعی تغییر خاصی در فرم بینی صورت نمی گیرد و تنها نواقص ظاهری آن برطرف می شود.

در جراحی بینی فانتزی علاوه بر رفع ایرادات ظاهری ، بینی کوچک و سربالا شده و در آن قوس ایجاد می گردد. ( این فرم از بینی برای خانم ها مناسب تر از آقایان می باشد.)

همچنین باید بگوییم که بینی های استخوانی را می توان به هر دو فرم طبیعی و فانتزی جراحی کرد، در حالیکه بینی های گوشتی را فقط می توان به فرم طبیعی جراحی نمود.

 

 

عوامل موثر بر موفقیت آمیز بودن جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی تاثیر بسیار زیادی نه تنها بر زیبایی خود بینی بلکه بر سایر اجزای صورت و در نتیجه کل چهره فرد دارد. زیرا بینی در مرکز صورت قرار گرفته و به دلیل برجستگی اش بیشتر از سایر اجزا جلب توجه نموده و بدیهی است که رفع ایرادات آن، ایجاد تناسب میان بینی و دیگر اجزای صورت، چهره فرد را به میزان قابل توجهی زیباتر خواهد نمود.

اما افراد باید در نظر داشته باشند که در برخی موارد نادر جراحی زیبایی بینی نه تنها نتایج مثبتی برای فرد به دنبال نداشته و موجب جذابیت بیشتر افراد نمی شود بلکه علاوه بر مشکلات ظاهری ممکن است موجب بروز اختلالات تنفسی در افراد نیز شود که در بسیاری از موارد حتی امکان جبران و درمان این عوارض نیز وجود نخواهد داشت.

در ذیل به عواملی که تاثیر زیادی در موفقیت آمیز بودن یا نبودن این جراحی زیبایی دارند اشاره نموده ایم.

میزان مهارت و تجربه جراح بینی :

مشکلاتی همچون چسبندگی بینی یا تغییرات منفی ظاهری بینی در بسیاری از موارد در اثر بی تجربگی و عدم وجود مهارت لازم در جراح بینی بروز می کند. هرچه جراح از مهارت و تجربه بیشتری در زمینه جراحی انواع بینی برخوردار باشد بدیهی است که بهتر می تواند مشکلات بینی را برطرف نموده و در نتیجه نتایج رضایت بخش تری از این جراحی زیبایی را برای افراد رقم خواهد زد.

نوع بینی :

همانطور که در فوق گفتیم نتیجه جراحی بینی استخوانی به دلیل ویژگی های ساختاری اش از جراحی بینی گوشتی رضایت بخش تر می باشد.

میزان مشکلات بینی :

بدیهی است که هرچه مشکلات بینی کمتر بوده و پیچیدگی آن کمتر باشد دست جراح برای رفع این مشکلات بازتر بوده و نتیجه با رضایت بیشتری همراه خواهد بود.

رعایت مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی :

هرچه دقت بیشتری را در رعایت این نکات مراقبتی صرف نمایید نتیجه به دست آمده از جراحی بینی موفقیت آمیز تر خواهد بود.

 

 

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button