جراحی زیبایی و درمانی گوش

برای تمامی افراد درهر سنی مهم است که زیبا باشند و به زیبایی خود اهمیت می دهند جراحی زیبایی و درمانی گوش ، جراحی است که برای رفع مشکلات گوش و فرم ظاهری گوش انجام می شود. اتوپلاستی یا جراحی گوش نتیجه ماندگار دارد . گوش ها عضوی هستند که قابل دید هستند و زیبایی آن ها در ظاهر و اعتماد به نفس فرد تاثیر بسزایی دارد . برای درمان یا زیبایی گوش می توان در هر سنی اقدام کرد ، همچنین  دکتر حمیرا رشدی ، بهترین متخصص گوش و حلق و بینی تبریز ، توصیه می کند اگر گوش مشکلی دارد در کودکی رفع شود. کودکانی که از زمان تولد مشکلات شنوایی دارند یا فرم گوش آن ها غیر طبیعی است ، در کودکی بهترین گزینه برای انجام جراحی گوش هستند.

جراحی زیبایی و درمانی گوش - دکتر رشدی

برخی از مواردی که شامل ترمیم و درمان گوش می شوند :
  • افرادی که بر اثر حادثه ، گوش هایشان دچار سوختگی یا آسیب های ضربتی و غیره شده اند.
  • گوش هایی که بزرگ هستند و تناسب با سر ندارند.
  • گوش هایی که متقارن نیستند و سایز لاله گوش ها یک اندازه نیست.
  • افرادی که از بدو تولد مشکلات شنوایی دارند.
  • افرادی که لاله گوش ندارند.

علاوه بر مواردی که ذکر شد جراحی گوش شامل موارد درمانی هم است . به طور مثال ماستوئیدکتومی نوعی جراحی برای درمان عفونت گوش است بنابراین برای درمان بیماری های مرتبط با گوش نیز می توان اقدام به جراحی زیبایی و درمانی گوش کرد. بیماری های گوش اگر با مصرف دارو یا قطره درمان نشوند و به مرحله پیشرفته برسند نیاز به انجام جراحی درمانی گوش دارند .

از علائم بیماری های گوش می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  • درد گوش
  • درد در نواحی گوش
  • کاهش شنوایی
  • عدم اختلال در شنوایی
  • از بین رفتن کامل شنوایی
  • وزوز گوش و غیره .

بنابراین وجود یک اختلال در گوش می تواند منجربه پاره شدن یا آسیب دیدن پرده گوش و آسیب رسانی جدی به شنوایی فرد شود . به همین دلیل در مواقعی که علام غیر طبیعی در ناحیه گوش احساس کردید ، بهتر است سریعاً برای تشخیص علت به جراح گوش خوب در تبریز مراجعه کنید.

نکات مهم قبل از انجام جراحی زیبایی و درمانی گوش

• به مدت ۶ ماه از مصرف دخانیات و سیگار اجتناب کنید.
  • از داروهای ضد التهاب ، قرص آسپرین غیره دوری کنید زیرا باعث خونریزی در حین جراحی گوش می شوند.

نکات مهم بعد از انجام جراحی زیبایی و درمانی گوش

• پانسمان ۵ تا ۶ روز بعد از اتوپلاستی باید بر روی گوش بماند در این مدت بهداشت محل پانسمان شده فوق العاده مهم می باشد.
  • شست شوی منظم گوش و مصرف کرم های آنتی بیوتیک غافل نشوید.
  • ورم و کبودی بعد از جراحی زیبایی و درمانی گوش ، طی چند روز رفع می شود.
  • توصیه می شود تا ۲ هفته به پشت بخوابید چون فشاری به گوش وارد نمی شود و روند بهبودی سریع تر پیش می رود.

هزینه عمل گوش با توجه به مشکل گوش تعیین می شود و بهتر است هزینه را از جراح مورد نظرسوال فرمایید ، اگر اتوپلاستی در تبریز ، برای درمان مشکلات شنوایی و موارد درمانی باشد بیمه هزینه را پرداخت می کند.

هزینه جراحی زیبایی و درمانی گوشدر تبریز

برای تعیین هزینه در ابتدا باید مشخص شود که گوش نیاز به چه جراحی دارد به طور مثال هزینه کوچک کردن گوش با هزینه جراحی رفع عفونت گوش متفاوت است . به همین دلیل در ابتدا فرد باید توسط بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تبریز ، معاینه شود تا پس از بررسی هزینه دقیق گفته شود.

انواع جراحی گوش در تبریز

• برجسته سازی گوش : برخی افراد به صورت مادرزادی گوش های کوچکی دارند و یا گوش های آن ها رشد نکرده است. در چنین شرایطی با جراحی زیبایی گوش در تبریز می توان اندازه خارجی گوش ها را افزایش داد.
  • سنجاق کردن گوش : این جراحی برای افرادی که گوش های برجسته دارند ، مناسب می باشد و در حقیقت با این تکنیک ، گوش ها به سر نزدیک می شوند.
  • کاهش اندازه گوش : افرادی که دارای گوش های بزرگتر از حد طبیعی هستند در اصطلاح گفته می شود که این افراد به اختلال ماکروتیا مبتلا می باشند. که می توان عمل زیبایی گوش را برای این افراد با هدف کوچکتر کردن گوش ها انجام داد.

بهترین سن برای انجام جراحی زیبایی و درمانی گوش چه زمانی است ؟

انجام عمل جراحی زیبایی و درمانی گوش هیچ محدودیت سنی ندارد. اما در حالت کلی این عمل زمانی انجام می شود که رشد گوش ها کامل شده باشد. در شرایطی که عمل اتوپلاستی قبل از کامل شدن رشد گوش ها انجام شود ، ممکن است با ادامه روند رشد گوش ها نتایج جراحی دچار تغییر شود.

آیا جای بخیه ها بعد از جراحی گوش دیده می شود ؟

برای انجام عمل زیبایی و درمانی گوش ، جراح برش را در پشت گوش و یا نزدیک به چین گوش ایجاد می کند. سپس بعد از اعمال تغییرات لازم ، جای برش بخیه زده می شود. به همین دلیل جای این برش در پشت گوش پنهان شده و قابل مشاهده نمی باشد. به مرور زمان نیز جای بخیه ها محو خواهد شد.

آیا ممکن است جراحی زیبایی گوش ، شنوایی فرد را مختل کند ؟

این جراحی بر روی ناحیه بیرونی گوش انجام می شود به همین دلیل در شنوایی تاثیری نخواهد داشت.

آیا نتیجه اتوپلاستی دائمی است ؟

بله نتیجه اتوپلاستی دائمی بوده و گوش ها به هیچ عنوان به حالت اولیه خود باز نمی گردند.