جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یا راینوپلاستی محبوبیت زیادی پیدا کرده و بسیاری از افراد تمایل به انجام جراحی بینی به خصوص توسط جراحان حاذقی همچون دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح بینی تبریز ، دارند. عمل بینی برای بهبود فرم بینی ، درمان پولیپ بینی و انحراف بینی بیشترین کاربرد را دارد. تیتر عمل زیبایی بینی با لیزر در تبلیغات برخی کلینیک ها یا سایت ها مشاهده می شود ولی این تیتر فقط جنبه تبلیغاتی دارد و در اصل چنین چیزی امکان ندارد. پوست ، غضروف ، مخاط بینی و در اصل کل اجزای سازنده بینی در این جراحی توسط جراح بینی کنترل می شود و این کنترل به طورهمزمان است ولی لیزر چنین قدرت و قابلیتی ندارد به همین دلیل در این پروسه جایی ندارد.

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر رشدی

جراحی زیبایی بینی در آقایان

با توجه به ساختار صورت هر فرد و خواسته های بیمار از جراحی زیبایی بینی نتیجه هر عمل بینی با دیگری متفاوت خواهد بود. اکثریت آقایان ترجیح می دهند فقط مشکلات بینی رفع شود و از بینی های سربالا و کوچک یا بینی های فانتزی ، خوششان نمی آید و اینگونه بینی ها را مناسب خود نمی دانند. عمل زیبایی بینی مردان با توجه به ساختار صورت و تقاضای خودشان اغلب به صورت طبیعی جراحی می شود. بعد از عمل مراقبت از بینی یکی از فاکتورهای مهم است . در دوره نقاهت باید به خوبی نکات مراقبتی را انجام دهید تا نتیجه این پروسه تحت تاثیر قرار نگیرد و دوره بهبود به خوبی سپری شود و در پایان نیز از نتیجه جراحی زیبايی بینی راضی باشید. نتیجه جراحي زيبايي بيني با توجه به نوع بینی متفاوت است . بنابراین عمل زیبایی بینی گوشتی اغلب برای فرم بینی طبیعی مناسب است و جراحی بینی استخوانی برای بینی هایی با فرم فانتزی مناسب تر است .

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر رشدی

جراحی زیبایی بینی در بانوان

  • برخلاف آقایان که خواستار فرم طبیعی برای بینی هستند بانوان علاقه دارند تا مشخص شود که بینی جراحی شده است به همین دلیل به طور معمول جراحی زیبایی بینی فانتزی در بین بانوان طرفدار بیشتری دارد .
  • با توجه به اینکه بانوان به طور معمول چهره ظریفی دارند فرم بینی فانتزی یا عروسکی برای آن ها مناسب است و جلوه بدی ایجاد نمی کند .
  • اما نکته قابل توجه میزان تغییرات در فرم بینی است .
  • در این نوع جراحی نیز برای تغییرات بینی مرزی وجود دارد .
  • اگر نوک بینی بیش از حد سربالا باشد یا سایز بینی بیش از حد کوچک شود فرم بینی دیگر زیبا نخواهد بود و چهره جلوه ای غیر طبیعی پیدا می کند.
  • بنابراین برای فرم دهی بینی اصرار زیادی نداشته باشید و به جراح بینی خود اعتماد کنید.
  • همچنین فرم بینی جراحی شده در هر فردی متفاوت است زیرا نوع و ساختار بینی بر روی نتیجه تاثیر گذار است .
  • اگر دارای بینی استخوانی هستید بهتر است عمل بینی فانتزی انجام دهید .

التبه این بدین معنا نیست که افرادی که بینی استخوانی دارند حتماً باید بینی خود را به فرم فانتزی عمل کنند ولی اینگونه افراد برای فرم بینی فانتزی مناسب تر هستند همانطور که افرادی که بینی گوشتی دارند برای جراحی بینی طبیعی مناسب تر هستند.

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر رشدی

چرا نمی توان بینی های گوشتی را به فرم فانتزی جراحی کرد ؟

ساختار و ساختمان بینی های گوشتی متشکل از استخوان ها و غضروف های ضعیف بوده و پوستی با ضخامت زیاد که چربی های زیر پوستی فراوان دارد آن را پوشانده است. بافت های نرم در این نوع بینی زیاد بوده و همین امر فرم دهی آن را با مشکل روبرو می کند. از طرفی برای سربالا و کوچک کردن و ایجاد قوس زیاد که از مشخصه های اصلی بینی های فانتزی می باشد لازم است تا ساختار بینی محکم بوده و پوست ضخامت کمی داشته باشد تا بتوان ظریف کاری های ایجاد شده روی غضروف ها را مشاهده کرد که هیچ یک از این دو ویژگی در بینی های گوشتی وجود ندارد.

 

 

جراحی بینی ترمیمی

برای اینکه نتیجه به دست آمده از جراحی زیبایی بینی تان موفقیت آمیز بوده و رضایت شما را جلب نماید لازم است تا بهترین جراح بینی در شهر خود را برای انجام آن برگزینید ، در غیر این صورت ممکن است به دلیل از بین نرفتن کامل ایرادات بینی ، بروز مشکلات تنفسی و غیره عمل زیبایی بینی تان ناموفق بوده و نیاز به انجام مجدد آن داشته باشید. البته افراد باید این نکته را در نظر بگیرند که مشکلات و نواقص بینی در برخی از افراد به حدی زیاد است که امکان برطرف نمودن تمام آن ها در یک جراحی وجود نداشته و این مسئله ارتباطی به میزان تبحر جراح بینی ندارد. همچنین باید بگوییم که برخی از مشکلات ناشی از جراحی زیبایی بینی اولیه با انجام جراحی بینی ترمیمی قابل جبران نبوده و تا آخر عمر همراه فرد باقی خواهد ماند.

 

 

نکاتی در رابطه با جراحی زیبایی بینی ترمیمی

  • پیچیدگی عمل با انجام هربار جراحی بیشتر خواهد شد.
  • به دلیل سخت تر بودن جراحی بینی ترمیمی ، هزینه آن از جراحی بینی اولیه بیشتر خواهد بود.
  • در برخی از موارد مشکلات ناشی از عمل بینی اولیه به حدی حاد است که نمی توان مانور زیادی در جراحی ترمیمی بینی داد و تغییرات زیادی را در آن ایجاد کرد ، بنابراین لازم است تا افراد از انجام جراحی ثانویه بینی انتطارات و توقعات معقولانه داشته باشند.
  • با انجام جراحی زیبایی بینی اولیه بر روی بینی ، زخم هایی در این عضو ایجاد می گردد که باید تا بهبود کامل آن ها برای انجام جراحی مجدد بینی صبر کرد. معمولاً باید بعد از گذشت ۱ سال از جراحی برای جراحی ترمیمی بینی اقدام کرد.
  • در برخی از موارد ساختمان بینی بعد از عمل بینی اولیه به قدری ضعیف می شود که ۱ سال نیز برای ترمیم زخم های آن کافی نبوده و ساختار بینی تحمل جراحی زیبایی بینی دیگری را تا مدت ها نخواهد داشت ، در چنین حالتی باید بیشتر از ۱ سال برای عمل ترمیمی بینی صبر کرده یا تا آخر عمر قید اصلاح ایرادات بینی را زد.

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر رشدی

 

اقدامات قبل از عمل زیبایی بینی

رعایت اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی باعث می شود تا حین جراحی مشکلی پیش نیاید .

  • مصرف قرص هایی چون آسپیرین ، بروفن و غیره باعث تشدید خونریزی می شوند به همین دلیل نیاز است حداقل ۲ هفته قبل از عمل زیبایی بینی مصرف آن ها قطع شود .
  • به دلیل اکسیژن رسانی بهتر حداقل ۳ هفته قبل از جراحی راینوپلاستی از مصرف هر گونه دخانیات و سیگار دوری کنید .
  • برخی از افراد قلیان را جایگزین سیگار می کنند ولی قلیان نیز جزو دخانیات است و تاثیرات منفی در خون رسانی دارد به همین دلیل از کشیدن قلیان و مصرف مشروبات الکلی نیز پرهیز کنید .
  • عمل زیبایی بینی در بانوان باردار و متقاضیانی که بیماری های خاص دارند ، انجام نمی شود به همین دلیل جراح بینی خوب در تبریز  آزمایش هایی را تجویز می کند تا از وضعیت جسمی فرد مطلع شود .
  • میزان قند خون بیمار در حین جراحی بینی مهم است ، یکی دیگر از دلایل انجام آزمایش ها ، پی بردن به میزان قند خون بیمار در زمان ناشتا بودن است .
  • بنابراین در انجام آزمایش ها کوتاهی نکنید و اگر بیماری خاصی دارید جراح بینی تبریز را مطلع سازید .
  • شب قبل از عمل زیبایی بینی شام سبک بخورید و روز عمل ناشتا باشید .

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر رشدی

اقدامات بعد از جراحی زیبایی بینی

نکات مراقبتی که بعد از عمل زیبایی بینی به بیمار گفته می شود باید به خوبی رعایت شود تا نتیجه جراحی زیبایی بینی تحت تاثیر مراقبت های نادرست قرار نگیرد .

  • دوماه اول از عینک استفاده نکنید .
  • حداقل تا دوماه از مصرف هر گونه دخانیات و مشروبات الکی پرهیز کنید .
  • از خندین و خمیازه های طولانی در هفته های اول پرهیز کنید .
  • از کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی استفاده کنید .
  • حتماً بینی را شستشو دهید تا خشکی بینی برطرف شود و ترشحاتی که منجربه گرفتگی بینی می شوند از بین بروند .
  • از فشار دادن ، ماساژ دادن یا ضربه زدن به بینی خودداری کنید.
  • سعی کنید از لباس های دکمه دارد استفاده کنید تا تعویض لباس برایتان آسان تر باشد و هنگام تعویض ضربه ای به بینی وارد نشود .
  • از خم کردن سر پرهیز کنید.
  • هنگام خواب ، سر باید کمی بالاتر از بدن باشد به همین دلیل از چند بالش زیر سر استفاده کنید .
  • از انجام فعالیت های سنگین و ورزش حداقل تا ۶ هفته پرهیز کنید .

در روزهای اولیه نسبت به نتیجه جراحی رینوپلاستی تصمیم نگیرید زیرا تورم بینی مانع از نشان دادن نتیجه واقعی می شود. برای مشاهده نتیجه نهایی بهتر است صبور باشید تا دوره نقاهت به طور کامل تمام شود و تورم بینی از بین برود .

 

 

استحمام بعد از عمل زیبایی بینی

حمام کردن یکی از موضوعاتی است که بعد از جراحی زیبایی بینی باید بسیار در انجام آن دقت کرد و اگر نکات مراقبتی مربوط به آن به درستی رعایت نشود با مشکلات عدیده ای برای افراد همراه خواهد بود ، بنابراین اگر خواستار دستیابی به بهترین نتایج از این جراحی زیبایی هستید باید در رعایت این نکات کوشا باشید. اولین نکته این است که شب پیش از جراحی حمام کنید ، با این کار حداقل برای ۳ روز بعد از جراحی نیازی به استحمام کردن نخواهید داشت. توصیه دکتر حمیرا رشدی ، بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تبریز ، به بیماران خود این است که حتی المقدور برای ۱ هفته استحمام نکنند زیرا در این مدت زمان ، ابزاری به نام اسپلینت یا گچ بر روی بینی قرار دارد که باید از آن در مقابل هرگونه آسیب از جمله خیس شدن محافظت شود. از همین رو ممکن است حمام کردن موجب خیس شدن و آسیب دیدن اسپلینت شود. اسپلینت موجب ثابت ماندن بینی در موقعیت جدید خود شده و از بینی در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کند ، بنابراین آسیب دیدن آن می تواند با عوارض جدی برای بینی همراه باشد.

نحوه صحیح استحمام کردن بعد از عمل بینی چگونه است ؟

این سوالی است که ممکن است به ذهن تان خطور کرده باشد. اگر شدیداً نیازمند استحمام کردن بودید ، بهتر است این کار را با همراهی شخصی از دوستان نزدیک خود انجام دهید. بر روی یک صندلی نشسته و سر خود را به سمت عقب خم نمایید ، سپس از همراه خود بخواهید تا موهای تان را در همان وضعیت بشوید. با این کار علاوه بر اینکه اسپلینت خیس نمی شود ، بلکه فرد ناچار به خم شدن نیز نخواهد شد. با خم شدن به سمت پایین ، میزان گردش خون در ناحیه سر و صورت افزایش می یابد که این امر با تشدید تورم بینی همراه خواهد بود. شما همچنین باید از دوش گرفتن با آب خیلی گرم و نشستن طولانی مدت در وان حمام نیز بپرهیزید.

 

جراحی زیبایی بینی - دکتر رشدی

هزینه جراحی زیبایی بینی

با توجه به مشکلات بینی و دستمزد جراح بینی ، قیمت عمل زیبایی بینی تعیین می شود . باید توجه داشته باشید هزینه جراحی بینی کمتر از عمل ثانویه بینی است ، زیرا درهر بار جراحی مجدد بینی ، جراحی پیچیده تر می شود و قیمت ها بیشتر است . بهترین راه برای مطلع شدن از قیمت دقیق ، مراجعه حضوری نزد جراح بینی مورد نظرتان است. برای مشاهده بینی های جراحی شده توسط دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح زیبایی بینی در تبریز و مطلع شدن از قیمت های عمل بینی به صفحه رسمی اینستاگرام دکتر رشدی و گالری تصاویر سایت ایشان مراجعه نمایید.

 

تزریق کورتون بعد از جراحی زیبایی بینی

معمولا تزریق کورتون بعد از عمل بینی به چند دلیل انجام می شود که یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از آن در جهت جلوگیری از تشکیل اسکار و کاهش ورم بینی بعد از جراحی می باشد. ورم بینی بعد از عمل امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است اما میزان تورم تا حد زیادی به تغییرات اعمال شده ، نوع جراحی و پوست بیمار بستگی دارد. تورم اولیه اغلب بعد از ۱۴ روز به صورت طبیعی برطرف می شود هر چند که بخش کمی از تورم ممکن است تا یک سال ادامه داشته باشد. اما در مواردی که کاهش تورم بینی به کندی پیش می رود می توان با تریق کورتون دوره نقاهت را سریع تر کرد. به صورت کلی افرادی که بینی های گوشتی دارند ، بعد از جراحی زیبایی بینی در تبریز  ، شاهد ورم قابل توجهی هستند به همین دلیل تزریق کورتون به بینی با تشخیص بهترین دکتر عمل بینی تبریز ، بیشتر در بینی های گوشتی انجام می شود. همچنین در شرایطی که اسکار بافت بینی در ناحیه وسیعی ایجاد شده باشد و پوست توانایی سازگاری با فرم جدید را نداشته باشد ، با تزریق کورتون می توان از گسترش و ایجاد این زائده جلوگیری کرد.

بهترین زمان برای تزریق کورتون بعد از عمل بینی

ممکن است برخی جراحان ۱ الی ۲ ماه بعد از جراحی بینی را زمان مناسبی برای تزریق کورتون در نظر بگیرند تا از پیشروی بافت اسکار جلوگیری نمایند. در حالی که برخی جراحان معتقد هستند برای تزریق کردن کورتون حداقل باید ۳ الی ۴ ماه از عمل زیبایی بینی گذشته باشد در صورتی ورم بینی کاهش پیدا نکرد ، این تزریق انجام شود. تزریق در این دوره فرم بینی را اصلاح کرده و موجب بهبود آن می شود. همچنین در صورتی که در این دوره کورتون تزریق شود کم خطر بوده و ایمن در نظر گرفته می شود. بعد از گذشت ۲ هفته از انجام این پروسه شاهد تغییرات و اثر گذاری کورتون خواهید بود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button