جراحی درمانی بینی

در اکثریت موارد جراحی بینی با هدف زیبایی انجام می شود ولی در برخی موارد بینی دچار مشکلاتی چون انحراف بینی است ، در این گونه موارد جراحی درمانی بینی انجام می شود. رایج ترین دلایل انجام عمل درمانی بینی رفع انحراف بینی و پولیپ بینی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه خواندن این مقاله از دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی تبریز را از دست ندهید.

 

جراحی درمانی بینی - دکتر رشدی

درباره جراحی درمانی بینی بیشتر بدانید

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی برای رفع انحراف بینی انجام می شود و نوعی از جراحي بيني درماني است. انحراف بینی می تواند یکی از سوراخ های بینی یا هر دو سوراخ بینی را مسدود کند و باعث بروز مشکلات تنفسی شود . در مواقعی نیز انحراف بینی فقط ظاهر بینی را تحت تاثیر قرار می دهد و سوراخ های بینی را تحت تاثیر قرار نمی دهد ، در این گونه موارد علاوه بر جراحی درمانی بینی در تبریز باید جراحی زیبایی بینی نیز انجام شود. انحراف بینی در برخی موارد فرم بینی را نیز تحت تاثیر قرارمی دهد و بینی کج دیده می شود به همین دلیل با کجی بینی اشتباه گرفته می شود.

جراحی انحراف بینی چه مزایایی دارد ؟

  • عارضه هایی مانند خونریزی از بین می رود.
  • وضعیت آبریزش بینی بهبود پیدا می کند.
  • دردهای ناشی از انحراف تیغه سپتوم برطرف می شود.
  • عملکرد طبیعی بینی بهبود پیدا می کند.
  • وضعیت تنفسی بهبود پیدا می کند.

سپتوپلاستی

اگرچه سپتوم کج میلیون ها نفر از مردم در سراسر دنیا را درگیر کرده است ، ولی نوعی درمان وجود دارد که می تواند یک تسکین دائمی را برای این مشکل ارائه دهد. سپتوپلاستی روند عمل درمانی بینی ، برای صاف کردن سپتوم کج ، بیماران را از شر علائمی از قبیل خونریزی بینی ، درد صورت ، گرفتگی بینی و مشکلات دیگر خلاص می کند. دکتر حمیرا رشدی به عنوان پزشکی که صدها جراحی سپتوپلاستی را انجام داده است ، از سوی بیماران خود به عنوان بهترین دکتر گوش و حلق و بینی تبریز برای انجام جراحی سپتوپلاستی معرفی شده است.

 

جراحی درمانی بینی - دکتر رشدی

 

روند جراحی سپتوم کج

سپتوپلاستی یک روند جراحی برای قرار دادن غضروف و استخوان سپتوم در موقعیت جدید می باشد. در این روند از برش هایی در داخل بینی استفاده می شود و در نتیجه بعد از روند هیچ جای زخمی باقی نمی ماند. سپتوپلاتی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام شده و غضروف و استخوان با دقت در موقعیت جدید قرار می گیرد. در این روند گاهی استخوان برای ایجاد تنظیمات لازم برداشته می شود. بعد از جراحی ، اسپلینت برای نگه داشتن سپتوم در موقعیت جدید در طول دوره بهبود ، استفاده می شود. سپتوپلاستی ۱ تا ۲ ساعت طول کشیده و به واسطه سرپایی بودن روند ، بیمار بعد از جراحی می تواند از بیمارستان مرخص شود.

بهترین جراح بینی درمانی را انتخاب کنید :

مهم ترین عامل در دستیابی به بهترین و رضایت بخش ترین نتایج از هر روش جراحی چه زیبایی و چه درمانی ، انتخاب بهترین جراح و متخصص گوشو حلق و بینی تبریز ، می باشد. از همین رو شما باید پیش از جراحی زمان زیادی را صرف تحقیق در رابطه با یک دکتر بینی خوب نموده و بهترین جراح بینی تبریز را انتخاب نمایید. بهترین جراح دارای مشخصه های ذیل می باشد :

  • به بیمار خود اهمیت داده و زمان زیادی را صرف صحبت با او در رابطه با مشکل ، انتظارات و روند درمان وی می نماید.
  • تجربه زیادی در زمینه جراحی مورد نظر دارد.
  • دارای وجدان کاری بالایی می باشد.
  • برخورد خوبی با بیماران خود دارد و غیره.

 

 

پولیپ بینی

  • پولیپ های بینی توده های نرم و غیر سرطانی هستند که در مسیر سینوس های بینی قرار می گیرند.
  • درمان پولیپ بینی نیز از دیگر جراحی های درمانی بینی است.
  • پولیپ می تواند خوش خیم یا بدخیم باشد.
  • پولیپ های خوش خیم را به سختی می توان تشخیص داد و در اکثر مواقع نیز هیچ گونه علائمی ندارند.
  • پولیپ های بدخیم علائمی چون مشکلات تنفسی ، سردرد و غیره را دارند.
  • علائم پولیپ بینی شباهت زیادی با سرما خوردگی دارد به همین دلیل تشخیص آن توسط خود فرد دشوار است و نیاز است حتماً به دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه شود.

جراحی زیبایی بینی مشکلاتی چون بزرگ بودن بینی ، پره های بزرگ بینی ، کج بودن بینی ، قوز روی بینی و غیره را رفع می کند. تفاوت عمل بینی زیبایی با جراحی بینی درمانی در این است که جراحی درمانی بینی برای رفع مشکلاتی است که عملکرد بینی را دچار اختلال می کند ولی جراحی زیبایی بینی برای رفع مشکلاتی است که فرم بینی و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

پیشگیری از بروز پولیپ بینی

  • مواردی که به آن حساسیت دارید را شناسایی کنید و از آن ها اجتناب نمایید.
  • از اسپری بینی با مشورت بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تبریز ، استفاده کنید.
  • محیط خانه و محل کار خود را مرطوب نگه دارید.
  • رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

اقدامات قبل از جراحی درمانی بینی

  1. انتخاب یک جراح مجرب و باتجربه به این دلیل که بیشترین تاثیر در نتیجه عمل بینی را دارد ، مهم ترین اقدام قبل از انجام جراحی بینی می باشد.
  2. در صورت مصرف داروی خاص یا داشتن بیماری مزمن حتماً پزشک خود را در جریان بگذارید.
  3. از مصرف بروفن ، آسپرین و داروهای دیگری که موجب رقیق شدن و انعقاد خون شده و احتمال خونریزی در حین عمل بینی را افزایش می دهد خودداری نمایید.
  4. چنانچه به دارو یا ماده خاصی حساسیت دارید جراح خود را از آن مطلع سازید.
  5. به مدت ۱۴ روز از مصرف سیگار ، قلیان و مشروبات الکلی که میزان اکسیژن موجود در خون را کاهش می دهند ، اجتناب کنید.
  6. عکسبرداری ها و آزمایشاتی که جراح برای تان تجویز نموده اند را حتماً انجام دهید.
  7. به منظور ناشتا بودن در روز عمل جراحی درمانی بینی در تبریز ، به مدت ۸ ساعت پیش از آن چیزی میل نفرمایید.

 

 

مراقبت های بعد از جراحی درمانی بینی

توصیه های دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح بینی تبریز ، در رابطه با جراحی درمانی بینی :

  1. وجود و بروز مقداری تورم و کبودی بعد از عمل بینی طبیعی می باشد.
  2. به منظور کاهش تورم ناشی از جراحی درمانی بینی ، به هنگام استراحت دو بالشت در زیر سر خود قرار دهید.
  3. در صورتی که جراحی انحراف بینی انجام داده اید در روز های نخست بعد از عمل جراحی بینی طاق باز خوابیده و پس از آن به سمت مخالف انحراف بینی خود دراز بکشید.
  4. به طور مثال اگر بینی شما به سمت راست انحراف داشت به پهلوی چپ بخوابید.
  5. مصرف نمک را کم کرده و کاهش دهید.
  6. رژیم غذایی خود را با مایعات شروع کرده و پس از آن غذای نرم و آبکی همچون پوره سیب زمینی و سوپ میل فرمایید.
  7. از استعمال دخانیات بعد از جراحی درمانی بینی در تبریز اجتناب کنید.
  8. در صورت بروز در د، تنها مسکن های تجویز شده توسط د کتر عمل بینی را مصرف کنید.
  9. داروهایی که دکتر برای تان تجویز نموده است را به طور کامل و سروقت مصرف نمایید.

و مراقبت های دیگری که توسط دکتر حمیرا رشدی ، جراح بینی تبریز به طور کامل خدمتتان شرح داده خواهد شد.

هزینه جراحی درمانی بینی

با توجه به مشکلی که باید برطرف شود و دستمزد جراح هزینه تعیین می شود. هزینه جراحی پولیپ بینی و هزینه عمل انحراف بینی با یکدیگر متفاوت است. حتی در مواردی نوع و روش جراحی بینی نیز بر روی هزینه تاثیر دارد. برای اینکه از قیمت جراحی درمانی بینی مطلع شوید می توانید به سایت دکتر یا اینستاگرام دکتر مورد نظر نیز مراجعه کنید ولی بهترین روش مراجعه حضوری نزد جراح بینی خوب در تبریز است.

 

 

آیا امکان همزمان جراحی درمانی با جراحی زیبایی بینی وجود دارد ؟

جراحی درمانی بینی با هدف بهبود مشکلات عملکردی بینی انجام می شود و به ظاهر بینی ارتباطی ندارد. انجام این جراحی با عمل زیبایی بینی مانعی ندارد و می توان برای اطلاع عیوب ظاهری بینی این دو عمل را به صورت همزمان انجام داد.

نکاتی در رابطه با عمل درمانی بینی

  • تمامی بیماری ها دارای ۲ مرحله بدخیم و خوش خیم هستند.
  • زمانی که بیماری در مرحله خوش خیم باشد ، درمان به سرعت و راحت تر انجام می شود. در حالی که اگر بیماری به مرحله بدخیم برسد نیاز به درمان وسیع تری داشته و به زمان بیشتری نیز نیاز خواهد داشت.
  • لازم است علائمی که در ارتباط با بیماری های بینی است ، جدی گرفته شود و در صورت بروز این علائم حتما به جراح و متخصص گوش و حلق و بینی تبریز مراجعه شود تا اقدامات درمانی لازم در مراحل اولیه بیماری صورت گیرد.
  • کاربرد درمانی و کاربرد تشخیصی ، دو کاربرد جراحی آندوسکوپی بینی می باشد. تشخیص بیماری های بینی دشوار بوده و برای تشخیص دقیق لازم است جراح بینی از روش هایی مانند آندوسکوپ بینی استفاده کند.
  • در برخی موارد ممکن است مشکلات بینی ظاهر آن را نیز تحت تاثیر قرار دهد که در این موارد می توان همزمان با جراحی درمانی ، جراحی زیبایی بینی نیز انجام داد.

جراحی بینی شکسته

از دیگر جراحی های درمانی بینی ، می توان به درمان بینی های شکسته با جراحی اشاره نمود. استخوان بینی در اثر ضربه و بروز حوادث مختلف ممکن است دچار شکستگی شود. در صورت شکستگی بینی لازم است حتما به جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه شود تا بینی جا انداخته شود و یا در صورت نیاز برای اصلاح شکستگی بینی عمل جراحی صورت بگیرد. افرادی که دچار شکستگی بینی می شوند ، لازم است طی دو هفته برای جا انداختن بینی به پزشک مراجعه نمایند ؛ در غیر اینصورت و با گذشت زمان به دلیل اینکه استخوان های بینی به یکدیگر جوش می خورند ، امکان جا انداختن بینی وجود ندارد و تنها لازم است به کمک عمل درمانی بینی ، اصلاحات لازم انجام شود.

چگونه از شکستگی بینی جلوگیری نماییم ؟

در هنگام ورزش کردن مراقبت صورت و بینی خود باشید ، از آنجایی که بینی عضو برجسته صورت می باشد ، وارد شدن هرگونه ضربه به صورت می تواند منجر به صدمه و آسیب دیدن بینی شود. به همین دلیل توصیه می شود هنگام رانندگی کردن حتما کمربند ایمنی خود را ببندید ، اگر ورزش رزمی انجام می دهید از کلاه ایمنی استفاده کرده و مراقب ضربه هایی که به صورت شما وارد می شود ، باشید.

آندوسکوپی بینی و سینوس

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس ها از دیگر روش های درمانی می باشد. گاهی اوقات به کمک دارو می توان مشکلات مربوط به انواع عفونت ها و سینوس را درمان نمود اما گاهی اوقات تنها راه قطعی درمان ، جراحی درمانی بینی با روش آندوسکوپیک است. این روش به کمک آندوسکوپ که در قسمت ابتدایی آن یک دوربین وجود دارد و با بی حسی موضعی از طریق سوراخ های بینی انجام می شود و می توان انواع پولیپ ها ، گرفتگی ، تومورها و عفونت های بینی را درمان نمود. برای برداشتن پولیپ و نمونه برداری از بافت مخاطی بینی لازم است بر روی دستگاه آندوسکوپ ابزار مخصوصی نصب شود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button