جراحی ترمیمی بینی در تبریز

پس از جراحی بینی در تبریز در برخی مواقع ، بینی بر اثر ضربه یا حادثه دچار تغییر فرم می شود و برای بهبود فرم بینی می توان جراحی ترمیمی بینی انجام داد. در مواردی نیز ناآگاهی فرد باعث عدم انتخاب پزشک بینی خوب می شود و عملکرد بینی پس از عمل بینی دچار اختلال می شود و این اختلالات باید رفع شود. در موارد دیگر نیز بیمار از فرم بینی راضی نیست و تمایل به انجام جراحی بینی ترمیمی در تبریز ، دارد تا فرم بینی را اصلاح نماید. برخی از بیماران نیز از افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی شکایت دارند ، اینگونه افراد نیز می توانند با انجام عمل بینی ثانویه نوک بینی را ترمیم کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با این مقاله از دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح بینی تبریز همراه باشید.

 

جراحی ترمیمی بینی در تبریز - دکتر رشدی

نکاتی در مورد جراحی ترمیمی بینی

  • برای انجام جراحی بینی ترمیمی یا عمل بینی ثانویه در تبریز ، بهتر است در یک سال اخیر هیچ گونه عمل زیبایی بینی انجام نداده باشید.
  • حداقل یک سال باید از جراحی زیبایی بینی گذشته باشد.
  • تکرار مجدد عمل بینی باعث می شود جراحی ثانویه به نسبت جراحی بینی قبلی دشوار تر و پیچیده تر شود.

بیمارانی که متقاضی جراحی ترمیمی بینی در تبریز ، هستند دچار حساسیت بیشتری هستند زیرا از جراحی رینوپلاستی قبلی رضایت نداشته اند از این رو نتیجه رینوپلاستی ثانویه برایشان اهمیت زیادی دارد. اکثر متقاضیان به دنبال بهترین دکتر برای عمل ترمیمی بینی در تبریز ، هستند تا دیگر مشکلی پیش نیاید و نیازبه عمل مجدد بینی نباشد. در اصل جراح نقش بسیار موثری در عوارض و فرم بینی دارد به همین دلیل انتخاب جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خوب در تبریز حائز اهمیت است.

روتوش بینی

در بعضی موارد نیاز است پس از جراحی زیبایی بینی تغییراتی در ساختار بینی یا ظاهر بینی انجام شود. بهتر است روتوش بینی یا جراحی ترمیم بینی توسط یک جراح بینی تبریز ، انجام شود تا مشکلات قبلی به خوبی رفع شود و مشکل جدیدی برای بیمار به وجود نیاید. همانطور که گفته شد برای انجام جراحی ترمیمی بینی باید یک سال از عمل زیبایی بینی گذشته باشد. فقط در یک مورد استثنا می توان پس از گذشت ۶ ماه روتوش بینی انجام داد ، آن هم مواقعی است که پره های بینی بیمار به خوبی جمع نشده باشند. بهتر است بیماران به مشاوره های دکتر حمیرا رشدی ، در مورد زمان انجام جراحی بینی ثانویه گوش بدهند و برای زودتر انجام دادن آن اصراری نکند.

 

جراحی ترمیمی بینی - دکتر رشدی

بهترین جراح ترمیمی بینی در تبریز

همانطور که گفته شد هدف از انجام جراحی ترمیمی بینی یا عمل بینی ثانویه در تبریز ، بر طرف کردن مشکلاتی است که به دلیل عدم انجام صحیح عمل زیبایی قبلی به وجود آمده است . افرادی که می خواهند اقدام به رینوپلاستی ترمیمی کنند به دلیل تجربه تلخی که از جراحی زیبایی بینی داشته اند ، حساسیت و وسواس بیشتری نسبت به نتیجه دارند. اینگونه افراد توقع دارند که پس از عمل ترمیمی بینی دیگر هیچ گونه مشکلی در ظاهر یا عملکرد بینی وجود نداشته باشد . اگر می خواهید نتیجه ایده آل و رضایتمندی از جراحی ثانویه کسب کنید نیاز است که دکتر ترمیمی خوب و ماهری را انتخاب کنید . در انتخاب جراح بینی ترمیمی در تبریز ، باید دقت و وسواس بالاتری داشته باشید زیرا نتیجه جراحی بینی ترمیمی در تبریز ، مهم تر است . عمل بینی ترمیمی به نسبت جراحی اولیه بینی پیچیدگی بیشتری دارد ، در اصل بینی در هر بار جراحی مجدد دچار پیچیدگی بیشتری می شود. به همین دلیل توصیه می شود برای رینوپلاستی ترمیمی یک دکتر بینی ترمیمی ماهر را انتخاب کنید.

 

جراحی ترمیمی بینی

 

اقدامات قبل از ریویژن رینوپلاستی

  1. انجام عمل ترمیمی بینی به دلیل تضعیف شدن ساختار بینی و موارد دیگر بسیار سخت تر از جراحی اولیه است، به همین دلیل باید یک جراح بینی مجرب و بسیار متبحر را برگزید.
  2. پس از اینکه دکتر ترمیمی بینی خود را انتخاب کردید، به بیان صادقانه انتظارات خود بپردازید.
  3. در رابطه با موادی که به آن ها حساسیت دارید، داروهایی که مصرف می نمایید و سوابق بیماری خود با پزشکتان صحبت کنید.
  4. قطع کردن استعمال دخانیات و مشروبات الکلی به مدت ۲ هفته قبل از جراحی بینی ترمیمی الزامی است.
  5. شما ملزم به توقف مصرف داروهایی هستید که منجر به رقیق شدن غلظت خون می گردند.
  6. انجام آزمایشات و تست های تجویز شده توسط جراح ، همچون تست بارداری ضروری است.
  7. خانم ها می بایست از زدن لاک در روز عمل زیبایی بینی خودداری کرده و در صورت داشتن ناخن مصنوعی یکی از آن ها را از ناخن های خود خارج کنند.
  8. چند روز قبل از جراحی ترمیمی بینی در تبریز محل بیمارستان یا کلینیکی که قرار است در آن جا تحت جراحی بینی قرار بگیرید را شناسایی کنید.
  9. به هیچ عنوان در روز جراحی زیبایی بینی آرایش نکرده و زیور آلات به همراه نداشته باشید.

 

جراحی ترمیمی بینی - دکتر رشدی

 

مراقبت های بعد از جراحی ترمیمی بینی

برای ایجاد سرعت در بهبودی و کاهش عوارض شایع و عمومی بعد از عمل ترمیمی بینی می بایست سفارشاتی که پزشک قبل از انجام جراحی می نماید را رعایت کرده و انجام داد، این سفارشات عبارتند از:

  1. پایین نیانداختن سر به سمت پایین
  2. عدم مصرف مواد غذایی سفت به مدت ۲ هفته
  3. عدم انجام ورزش و فعالیت های سنگین
  4. استفاده از چسب بینی
  5. قرار دادن کمپرس سرد بر روی بینی به مدت ۳ روز
  6. قرار دادن کمپرس گرم بر روی بینی در ۳ روز دوم

قیمت عمل بینی ترمیمی

در اکثر مواقع هزینه عمل ترمیمی بینی در تبریز ، بیشتر از عمل بینی است. همانطور که گفته شد در هربار عمل مجدد بینی ، عمل بینی دشوارتر و پیچیده تر می شود. به همین دلیل قیمت جراحی زیبایی بینی ، جراحی ترمیمی بینی و جراحی درمانی بینی برخی از جراحان بینی با یکدیگر تفاوت دارد.

ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی

اگر شما نیز بعد از انجام جراحی بینی اولیه به دلیل وجود مشکلاتی که در بینی وجود دارد ، احساس می کنید بینی شما به ترمیم نیاز دارد ، بدون شک در درجه اول به دنبال روش های غیر جراحی برای اصلاح و ترمیم بینی خود هستید ؛ چرا که انجام مجدد جراحی ، گذراندن دوره نقاهت و همچنین پرداخت هزینه بیشتر برای هر شخصی نگران کننده است. خوشبختانه امکان برطرف شدن بسیاری از مشکلات ظاهری جزئی به کمک روش های غیر جراحی و در مطب پزشک وجود دارد. برای مثال اگر تقارن بین سوراخ های بینی وجود نداشته باشد ، می توان در مطب پزشک به کمک بی حسی موضعی به اصلاح تقارن بین حفره های بینی پرداخت. همچنین در شرایطی که برآمدگی روی استخوان بینی مشاهده شود ، با سوهان کشی بدون نیاز به جراحی این عارضه قابل برطرف شدن است. در موارد خاص نیز می توان ، فرورفتگی های جزئی را با تزریق غضروف بینی اصلاح و ترمیم نمود.

بنابراین در درجه اول لازم است برای بررسی مشکلات بینی به جراح خود مراجعه نمایید. در برخی شرایط ممکن است مشکل به تورم بینی مربوط باشد و با گذشت زمان و از بین رفتن ورم بینی ، مشکلات بینی نیز رفع شوند ؛ اما اگر مشکل جدی وجود داشت با توجه به عارضه موجود پزشک تشخیص می دهد که برای ترمیم از روش های غیر جراحی کمک بگیرد و یا حتما لازم است جراحی ترمیمی بینی انجام شود. دقت داشته باشید که در درجه اول برای اصلاح و بررسی مشکلات بینی حتما به جراح بینی خود مراجعه نمایید ؛ چرا که او بهتر از هر پزشک دیگری نسبت به ساختار بینی شما و تغییراتی که در بینی ایجاد شده است ، آگاهی دارد ؛ بنابراین به خوبی می تواند به بررسی و رفع مشکلات بینی بپردازد.

 

عمل بینی ثانویه با استفاده از غضروف

در عمل های ترمیمی بینی در صورتی که میزان نقص بینی شدید باشد احتیاج به پیوند غضروف می باشد. تا جراح با استفاده از غضروف ها بتواند به اصلاح شکل ساختاری و ظاهری بینی بپردازد تا فرم مطلوبی را از بینی به دست آورد. برای پیوند غضروف می توان از منابع مختلفی کمک گرفت. برای مثال می توان از غضروف های باقی مانده از جراحی اولیه بیمار یا از غضروف های پشت گوش و یا غضروف های دنده استفاده کرد.

در چه مواردی نیاز به غضروف در بینی ترمیمی می باشد ؟

  • در بینی های نامتقارن
  • اختلال در تنفس
  • قرینه نبودن سوراخ و پره های بینی
  • بسته شدن مجاری هوایی و تنفسی
  • بیش از اندازه برداشتن غضروف های بینی
  • تراشیدن بیش از حد استخوان بینی

غضروف گوش در عمل ترمیمی بینی

دستیابی به غضروف گوش بسیار آسان تر از دستیابی به غضروف دنده می باشد. اما میزان غضروف به دست آمده از پشت گوش بسیار کم می باشد و تنها در جراحی ترمیمی بینی ساده که نیاز به غضروف کمی دارد استفاده می شود. برای برداشتن غضروف از پشت گوش لازم است برشی در ناحیه داخلی گوش فرد ایجاد شود و از این طریق غضروف مورد نظر را از لاله گوش استخراج کنند. لازم به ذکر است با خارج شدن این غضروف تغییری در شکل ظاهری گوش به وجود نخواهد آمد و جای زخم ایجاد شده بعد از مدتی برطرف می شود.

آیا عمل ترمیمی بینی سخت است؟

هر عمل جراحی دارای چالش‌ها و پیچیدگی‌های خود است. جراحی ترمیمی بینی نیز ممکن است با توجه به عوامل مختلف، از جمله دلایل انجام آن، سخت یا آسان باشد. اما باید توجه داشت که هیچ جراحی بدون درد و زخم امکان‌پذیر نیست. به‌ویژه زیرا عمل ترمیمی بینی اغلب به صورت باز انجام می‌شود تا به‌وضوح آناتومی بینی مشخص شود. این کار به کنترل بافت‌های بینی و حذف یا ترمیم آن‌ها کمک می‌کند. همچنین باید یادآوری شود که بعضی از عمل‌های ترمیمی بینی به روش بسته انجام می‌شوند که در آن، برش‌ها و زخم‌ها به حداقل ممکن محدود می‌شوند.

یکی از چالش‌های مرتبط با عمل ترمیمی بینی، اسکارهای ایجاد شده در اثر جراحی اولیه است. زیرا برش‌ها و زخم‌ها می‌توانند منجر به توده‌های بافتی اضافی در بینی شوند، مدیریت و ترمیم آن‌ها نسبت به بافت عادی چالش‌های بیشتری دارد.

مزایای این عمل چیست؟

پس از یک عمل جراحی اولیه، ممکن است به دلایل مختلفی دماغ دچار مشکلات ظاهری یا عملکردی شود؛ بنابراین، انجام جراحی ترمیمی بینی توسط بهترین جراح از مزایای زیر برخوردار است:

  1. اصلاح دفورمیتی‌ها: در جراحی ترمیمی بینی، جراح به اصلاح ناهنجاری‌ها و دفورمیتی‌های ایجاد شده بر روی دماغ که به علت نبود ساختار و بافت مناسب یا به دلیل مشکلات و بیماری‌ها ایجاد شده‌اند، می‌پردازد.
  2. بهبود و ارتقا عملکرد: یک بینی زیبا بدون عملکرد مناسبی، برای فرد ارزشی نخواهد داشت؛ بنابراین، ارتقا عملکرد این عضو یکی از مهم‌ترین مزایایی است که عمل ترمیمی به همراه دارد.
  3. بهبود ظاهر: بعد از پرداخت هزینه‌های زیاد و تحمل دوره‌های ریکاوری، اهمیت دارد که به نتیجه دلخواه از عمل اولیه برسید. با انجام عمل ترمیمی بینی، می‌توانید به هدف و معیار زیبایی که برای دماغ خود مد نظر داشته‌اید، دست یابید.

غضروف دنده در عمل بینی ترمیمی

در مواردی که بینی برای اصلاح و بازسازی نیاز به پیوند غضروف داشته باشد و میزان نقص آن شدید باشد لازم است از غضروف های دنده بیمار برای بازسازی استفاده شود. میزان غضروف هایی که از دنده بیمار به دست می آید بسیار بیشتر از غضروف های پشت گوش بوده به همین دلیل می توان با استفاده از آن ها تغییرات وسیعی را در ساختار بینی بیمار ایجاد کرد. برای برداشتن غضروف از دنده لازم است برش های در حدود ۴ الی ۵ سانت در قفسه سینه ایجاد شود و سپس از طریق همین برش ها اقدام به خارج کردن غضروف نمایند. این غضروف ها به صورت جزئی برداشته می شود و به همین علت هیچگونه آسیبی به دنده و قفسه سینه بیمار وارد نمی کند.

بهترین زمان برای انجام جراحی ترمیمی بینی در تبریز

در صورتی که بعد از انجام عمل اولیه بینی از ظاهر بینی خود رضایت ندارید و یا مشکلاتی در بینی شما وجود دارد که سبب اختلال در تنفس شده است ، لازم است ابتدا برای بررسی این موضوع به پزشک خود مراجعه نمایید. پیش از هر چیز توصیه می شود برای دیدن نتیجه نهایی رینوپلاستی صبور باشید و از قضاوت کردن و نظر دادن قبل از یک سال خودداری نمایید. این موضوع را در نظر داشته باشید که تا ۶ ماه اول بعد از عمل زیبایی بینی دارای تورم بسیاری است و همین موضوع سبب می شود تا بینی بد شکل و یا نا متقارن به نظر برسد ، همچنین کاهش حس بویایی ، اختلال در تنفس از راه بینی از دیگر عوارض مربوط به تورم بینی می باش.د اما اگر با گذشت زمان مشکلات ایجاد شده در نتیجه عمل بینی برطرف نشد ، لازم است برای ترمیم بینی خود به جراح متبحر در این زمینه مراجعه نمایید. نکته دیگری که در همین راستا لازم است به آن توجه داشته باشید این است که بینی تا قبل از یک سال هنوز به صورت کامل بازسازی و ترمیم نشده است و این موضوع می تواند در اصلاح و دستکاری مجدد بینی محدودیت های زیادی را ایجاد نماید ؛ بنابراین بهتر است بعد از گذشت یک سال برای انجام جراحی بینی ترمیمی در تبریز با دکتر حمیرا رشدی ، اقدام نمایید. در گام اول پیشنهاد می شود حتما به پزشک خود مراجعه کنید ؛ چرا که به خوبی از تغییرات ایجاد شده و مشکلات بینی شما آگاهی دارد ؛ اما در صورتی که پزشک توانایی و مهارت لازم را در برطرف کردن مشکل نداشت ، توصیه می شود به خوبی تحقیق نموده پزشک ترمیمی خوبی را انتخاب کرده و سپس برای رفع مشکل بینی خود به او مراجعه نمایید. جراحی ترمیمی بینی بسیار حساس بوده و به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد.

هدف از انجام جراحی بینی ترمیمی چیست ؟

هدف اصلی از انجام عمل بینی مجدد ، برطرف کردن مشکلات موجود در بینی یا مشکلات ایجاد شده ناشی از جراحی اولیه است. در طی این جراحی تلاش می شود مشکلاتی نظیر شکل دهی نامناسب ، افتادگی نوک بینی یا غضروف های بینی ، باریک بودن بیش از حد تیغه بینی ، عدم تقارن حفره های بینی ، انسداد مجاری تنفسی برطرف شود.

مزایای عمل ترمیمی بینی با بهترین جراح بینی تبریز

  1. سلامتی : اگر جراحی بینی اولیه موفقیت آمیز نباشد می تواند منجر به بروز مشکلات شدیدی برای فرد شود که این موضوع بر کیفیت خواب افراد نیز تاثیر گذار است ؛ در چنین شرایطی برای کمک به بهبود کیفیت خواب و تنفس راحت از راه بینی و افزایش سلامتی ، انجام جراحی بینی ترمیمی ضرورت پیدا می کند.
  2. اعتماد به نفس : اگر انتظارات منطقی فرد بعد از رینوپلاستی اولیه فراهم نشود یا تغییرات منفی در چهره ایجاد شود ، این موضوع می تواند در روحیه و اعتماد به نفس بیمار تاثیر داشته باشد ؛ از این رو برای آن که بیمار اعتماد به نفس خود را مجدد به دست آورد ، انجام عمل ترمیمی بینی پیشنهاد می شود.

جراحی بینی ترمیمی در دوران بارداری

از آنجایی که بیهوشی خطراتی برای سلامت جنین دارد ؛ انجام هیچ نوع جراحی غیر ضروری در طول دوران بارداری توصیه نمی شود. بهتر است تا پایان دوره بارداری و شیردهی صبر نموده سپس در صورت نیاز برای انجام جراحی ترمیمی بینی در تبریز اقدام نمایید.

نقش پوست در عمل بینی ثانویه

ضخامت پوست در نتیجه جراحی زیبایی بینی اهمیت زیادی دارد ؛ از آنجایی که ساختار بینی در جراحی اولیه دچار تغییر و آسیب شده است ، بعد از عمل بینی ترمیمی ، اغلب میزان تورم و کبودی ها بیشتر است ؛ از این رو میزان ضخامت پوست در جراحی بینی ترمیمی اهمیت بیشتری دارد. هر چه ضخامت پوست بیشتر باشد احتمال باقی ماندن جای اسکار جراحی بیشتر بوده و این مسئله محدودیت و چالش های بزرگتری را برای جراح بینی تبریز ایجاد می کند.

پاسخ به سوالات متداول جراحی بینی ترمیمی

عمل بینی ترمیمی به روش باز انجام می شود یا بسته ؟

این جراحی به دو صورت باز و یا بسته قابل انجام است ، انتخاب این موضوع که از کدام تکنیک برای ترمیم و اصلاح بینی انجام شود ، به تشخیص و صلاحدید جراح بینی بستگی دارد. به صورت کلی برای ایجاد تغییرات وسیع ، گرافت گذاری در بینی و به دلیل دید واضح تر و دسترسی بهتر به ساختار داخلی بینی ، جراحان ترجیح می دهند از تکنیک باز در جراحی ترمیمی بینی استفاده نمایند.

عمل ترمیمی بینی با بیهوشی عمومی انجام می شود یا بی حسی موضعی ؟

ممکن است این موضوع که شما مجبور هستید برای بار دوم تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید ، برای برخی از داوطلبین جراحی بینی ترمیمی نگران کننده باشد. در حالی که نیاز به نگرانی در این باره نیست ؛ چرا که متخصص بیهوشی در اتاق عمل حضور داشته و وضعیت هوشیاری شما را بررسی می کند. همچنین لازم به ذکر است در مواردی که مشکلات بینی جزئی و ظاهری باشد ، ممکن است بدون نیاز به داروی بیهوشی و تنها به کمک بی حسی موضعی ترمیم بینی انجام شود.

چرا جراحی بینی ترمیمی نسبت به عمل اولیه دشوارتر است ؟

آسیب دیدن بافت های بینی در نتیجه رینوپلاستی اولیه و همچنین از دست رفتن بخشی از بافت و غضروف های بینی را می توان مهم ترین علل پیچیدگی و چالش های عمل ترمیمی بینی عنوان کرد.

آیا می توان تا قبل از یک سال جراحی بینی ترمیمی انجام داد ؟

به صورت کلی توصیه می شود برای مدت یک سال بعد از رینوپلاستی اولیه صبر نمایید تا بافت های بینی به خوبی ترمیم شود و تورم به صورت کامل برطرف شود. ممکن است برخی مشکلات بینی به تورم ارتباط داشته باشند. از طرفی باید ترمیم بافت های بینی به خوبی صورت بگیرد تا توانایی تغییرات مجدد را داشته باشد. در شرایط خاص که نواقص بینی مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد کرده باشد ، ممکن است با تشخیص و صلاحدید جراح بینی ترمیمی خوب در تبریز  ، عمل ترمیمی بینی زودتر از یک سال انجام شود.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button