جراحی بینی گوشتی در تبریز + نمونه کار و فیلم

نوع بینی فرد و میزان ضخامت پوست بر روی نتیجه جراحی بینی در تبریز  تاثیرگذار است ، به همین دلیل نتیجه عمل بینی گوشتی با بینی استخوانی کمی متفاوت است. کسانی که فرم بینی گوشتی دارند به دلیل ضخامت پوست ، همچنین نرم بودن استخوان و غضروف بینی در انتخاب فرم بینی محدود تر هستند. اگر شما نیز قصد جراحی بینی گوشتی در تبریز را دارید اما نمی دانید چه فرم بینی مناسب شما است و اطلاعاتی در رابطه با فرآیند این پروسه ندارید ، پینشهاد می دهیم در ادامه مطلب با دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح بینی تبریز ، همراه باشید.

 

 

انواع بینی

بینی گوشتی
  • در بینی گوشتی اغلب نوک بینی گرد است.
  • غضروف و استخوان نرمی دارند.
  • پوست آن ها ضخیم است.
  • ممکن است منافذ روی بینی آن ها نیز باز باشد.
بینی استخوانی
  • این بینی ها اغلب دارای قوز هستند.
  • استخوان و غضروف محکمی دارند.
  • ارتفاع آن ها زیاد است.
  • پوست نازکی دارند.

جراحی بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی ؟

در گذشته ، تغییر فرم بینی اغلب در بینی های استخوانی انجام می شد و در صورت جراحی بینی گوشتی ، امکان بازگشت پذیری فرم قبلی بینی وجود داشت. اما امروزه با پیشرفت علم ، برتری بینی بینی های گوشتی و استخوانی نیست. از این رو هر دو فرم بینی برای جراحی مناسب هستند و در صورتی که متقاضی در انتخاب بهترین جراح بینی تبریز ، دقت کافی داشته باشد ، از نتیجه پروسه راضی خواهد بود.

 

 

معیار انتخاب جراح بینی خوب برای انجام جراحی بینی گوشتی در تبریز

  • خوش برخورد باشد ، خوش برخورد بودن دکتر عمل بینی ، بین بیمار و پزشک احساس صمیمت ایجاد کرده و از استرس بیمار تا حد زیادی می کاهد.
  • علاوه بر اصول ریاضی از اصول زیبایی شناسی نیز آگاه باشد.
  • از قدرت تصور بالایی برخوردار باشد تا بتواند بهترین فرم بینی متناسب با سایر اجزای صورت فرد را ، برای او در نظر بگیرد.
  • صبور بوده و تمام مراحل جراحی بینی گوشتی در تبریز را برای فرد توضیح دهد.
  • در صورتی که بیمار انتظارات غیرمعقول و غیرمنطقی از تغییر فرم بینی خود داشته باشد ، سعی کند او را متقاعد کند و در صورت متقاعد نشدن ، عمل زیبایی بینی گوشتی را برای او انجام ندهد.
  • با وجدان بوده و سلامت فرد برای او در اولویت قرار داشته باشد.
  • بیمار را از لحاظ روحی و جسمی بررسی و معاینه کرده و چنانچه بیمار آمادگی لازم برای عمل زیبایی بینی را نداشته باشد ، از انجام عمل زیبایی بینی او خودداری کند.

دکتر رشدی ، بهترین دکتر بینی گوشتی در تبریز می باشد که تمام ویژگی های فوق را دارا می باشد. برای موفقیت در عمل بینی گوشتی در تبریز ، می توانید برای مشاوره به مطب ایشان مراجعه بفرمایید.

نحوه انتخاب بهترین دکتر بینی برای جراحی بینی گوشتی

  • در مورد بهترین جراح بینی گوشتی تبریز تحقیق کرده و لیستی از بهترین جراحان بینی تهیه نمایید.
  • در مورد سوابق و میزان تحصیلات آن ها اطلاعات لازم را به دست آورید.
  • به مطب جراحان بینی رفته و از نمونه کارهای شان دیدن کنید.
  • در صورت حضور بیماران در مطب جراحان بینی ، به منظور سنجیدن میزان رضایت شان از پزشک با آن ها به گفتگو بپردازید.

مشاوره عمل بینی گوشتی با دکتر حمیرا رشدی

 

تصورات اشتباه درباره عمل بینی گوشتی

ورم بعد از رینوپلاستی گوشتی خیلی زیاد است !

بینی های گوشتی به دلیل پوست ضخیمی که دارند ، بعد از عمل زیبایی دچار تورم بیشتری می شوند. اما شدت تورم محدود به چند روز اول است و بعد از آن به مرور کاهش پیدا می کند. شما می توانید با انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی ، بسیاری از این تورم را در روز های اول کاهش دهید. از این رو نگرانی برای التهاب بعد از رینوپلاستی و جراحی بینی گوشتی در تبریز ، با دکتر حمیرا رشدی ، وجود ندارد.

عمل بینی گوشتی ، دردناک است !

جراحی بینی گوشتی در تبریز ، پروسه ای تهاجمی محسوب می شود. به همین دلیل امکان جراحی در بینی بدون استفاده از بی هوشی عملا غیر ممکن است. اما بعد از بیهوشی ، متقاضی ابدا هیچ درد و ناراحتی احساس نمی کند. بعد از عمل نیز ممکن است اندک دردی وجود داشته باشد که با تجویز داروی مسکن قابل رفع است.

جراحی بینی گوشتی بازگشت پذیر است!

غضروف و استخوانی بینی های گوشتی ، نرم و ضعیف هستند. از این رو در طی پروسه عمل علاوه بر فرم دهی بینی ، غضروف ها روی هم قرار گرفته و بدین ترتیب ساختار مستحکم تری را تشکیل می دهند. با اضافه این مرحله به رینوپلاستی گوشتی ، ساختار بینی گوشتی نیز مانند بینی استخوانی مستحکم می شود. این ایجاد استحکام در ماندگاری نتیجه عمل زیبایی بینی تاثیر دارد. از این رو با گرافت گذاری یا استحکام سازی ساختار بینی ، هرگز فرم بینی با حالت قبلی باز نمی گردد.

هر فرم بینی به صورت من می آید !

در پروسه رینوپلاستی ، فرم بینی براساس قوانین زیبایی شناسی انتخاب می شود. این فرم باید در تناسب با اجزای صورت باشد. به عنوان نمونه اگر اجزای صورت فردی بسیار بزرگ است ، نباید بینی وی بسیار کوچک شود. به عبارتی دیگر ، تناسب بینی باید با دهان ، فاصله چشم ها ، طول صورت و دیگر موارد حفظ شود.

اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی

  1. اولین و مهم ترین اقدام، انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در تبریز ، می باشد که در مورد معیار ها و نحوه انتخاب آن، به تفصیل صحبت کردیم.
  2. پس از انتخاب بهترین دکتر بینی تبریز ، جلسه مشاوره ای با او خواهید داشت، تمامی انتظارات خود از عمل بین را با ایشان در میان بگذارید.
  3. در صورتی که مبتلا به بیماری مزمنی بوده یا از داروی خاصی استفاده می کنید، پزشک خود را از آن مطلع سازید.
  4. از ۲ هفته قبل از جراحی بینی گوشتی در تبریز ، از مصرف داروهایی مثل بروفن و آسپرین خودداری نمایید.
  5. به مدت ۲ هفته قبل از عمل بینی گوشتی در تبریز ، از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی اجتناب کنید.

مراقبت های بعد از رینوپلاستی گوشتی

  1. وجود مقداری ورم و کبودی بعد از جراحی بینی گوشتی در تبریز ، طبیعی می باشد.
  2. به منظور کاهش ورم بینی زیر سر خود در هنگام استراحت دو بالشت قرار دهید ، از چسب بینی استفاده کنید و مصرف نمک را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.
  3. از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی به مدت دو هفته بپرهیزید.
  4. به هیچ عنوان غذای سفت و جویدنی میل نکنید.

 

ورم بعد از جراحی بینی گوشتی

همانطور که می دانید پوست بینی های گوشتی از ضخامت بسیار زیادی برخوردار بوده و داشتن غدد فعال چربی در پوست ، از ویژگی های بارز این نوع از بینی می باشد. علاوه بر داشتن پوست ضخیم ، داشتن غضروف ها و استخوان های نازک از مشخصه های بینی گوشتی است. ضخامت پوست زیاد و استخوان هایی با ضخامت و استحکام کم موجب می گردد که جراحی بینی گوشتی در تبریز ، سخت تر از بینی های استخوانی باشد و از تکنیک هایی همچون گرافت گذاری برای تقویت آن ها استفاده کرد ، به همین دلیل ورم بعد از عمل بینی گوشتی در اکثر موارد بیشتر از ورم بعد از جراحی بینی استخوانی در تبریز است. هرچند عوامل دیگری همچون میزان ایرادات بینی و ویژگی بدن افراد نیز در شدت ورم ناشی از تغییر فرم بینی اثرگذار است ، به طوریکه هر چه مشکلات موجود در بینی بیشتر باشد ورم ایجاد شده بعد از آن بیشتر خواهد بود.

راه های موثر در کاهش ورم بینی گوشتی بعد از جراحی

یکی از اصلی ترین نگرانی و دغدغه های افرادی که عمل بینی گوشتی انجام می دهند ، در خصوص میزان تورم بعد از جراحی است که اغلب تا یک سال ادامه دارد. اما نیازی به نگرانی در این خصوص نیست و بهتر است به جای قضاوت عجولانه در رابطه با فرم بینی و ناراحتی از میزان تورم به فکر رعایت برخی نکات مراقبتی باشید تا در طی این دوره بتوانید به کاهش و کنترل ورم بینی خود بعد از عمل کمک نمایید.  در ادامه به نکات مهمی در همین خصوص اشاره شده است :

  1. نکته بسیار مهمی که بعد از عمل بینی گوشتی باید به آن توجه داشته باشید در رابطه با استفاده از نمک و ادویه های خوراکی است. نمک و ادویه تا حد زیادی روی تورم و بزرگ به نظر رسیدن بینی شما تاثیر دارد ؛ از این رو توصیه ما به شما این است مصرف آن را در رژیم غذایی خود به حداقل میزان ممکن برسانید.
  2. نحوه خوابیدن شما نیز در میزان تورم بینی تاثیر زیادی دارد ؛ از این رو توصیه می شود حداقل تا ۶ هفته از خوابیدن به پهلو خودداری کرده و به پشت دراز بکشید و با قرار دادن دو بالش در زیر سر زاویه ای بلند ایجاد کرده و سر و شانه ها را در ارتفاع بالاتری نسبت به بدن قرار دهید. این کار به کم شدن ورم و کبودی های شما بعد از جراحی بینی گوشتی کمک زیادی می کند.
  3. داشتن فعالیت های شدید بدنی مانند پیاده روی سریع ، ورزش کردن ، بلند کردن اجسام سنگین نیز در افزایش ورم بینی تاثیر دارد ؛ از این رو بهتر است حداقل تا دو ماه فعالیت بدنی شدید نداشته باشید.
  4. چسب زدن به بینی بعد از عمل بینی گوشتی در کم شدن تورم بینی نقش بسیار مهمی دارد. توصیه می شود برای سه ماه به صورت مرتب از چسب بینی استفاده نمایید.

تغذیه موثر بر کاهش ورم ناشی از جراحی بینی گوشتی

رعایت برخی از نکات غذایی موجب می گردد که ورم بعد از انجام پروسیجر سریع تر فروکش نماید ، از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • مصرف میوه و سبزیجات تازه و آبمیوه های طبیعی
  • شروع کردن رژیم غذایی با غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد ندارند ، مانند : سوپ
  • عدم مصرف غذاهایی که در پخت آن ها از ادویه زیادی استفاده شده است.

نمونه کار عالی عمل بینی گوشتی مردانه

 

چه فعالیت هایی موجب افزایش ورم بعد از عمل بینی گوشتی می شوند ؟

  1. پایین انداختن سر به سمت پایین
  2. برقراری رابطه زناشویی در دو هفته اول بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی
  3. انجام ورزش و فعالیت های سنگین
  4. برقراری رابطه زناشویی در موقعیت هایی که منجر به ایجاد فشار به بینی می شود.

 

فعالیت هایی که منجر به کاهش ورم ناشی از جراحی بینی گوشتی می شوند ؟

دکتر رشدی ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در تبریز ، به منظور کاهش ورم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی توصیه می کند :

  • قرار دادن سر بالاتر از سطح بدن با گذاشتن چند بالشت در زیر سر
  • قرار دادن کمپرس آب سرد به مدت ۳ روز و گذاشتن کمپرس آب گرم در ۳ روز بعدی
  • انجام پیاده روی روزانه آرام و بدون بالا رفتن ضربان قلب

جراحی بینی گوشتی نیمه فانتزی

ممکن است برخی از افراد که بینی گوشتی دارند ، تمایل داشته باشند تا بینی خود را به فرم نیمه فانتزی جراحی کنند. این افراد باید در نظر داشته باشند که به دلیل پوست ضخیم و چرب و هم چنین غضروف های ضعیف ممکن است نتایج خوبی را از این فرم بینی دریافت نکنند. در گذشته برای فرم دادن به بینی گوشتی ، غضروف ها را صیقل می دادند و قسمت پایینی و نوک بینی را کوچک و جمع می کردند. در این تکنیک احتمال بازگشت بینی به فرم اولیه وجود داشت. در حالی که در تکنیک های جدید جراحی بینی گوشتی در تبریز ، غضروف های بینی را تقویت می کنند و به بینی فرم می دهند. در این صورت بینی به هیچ عنوان به فرم اولیه برنمی گردد. با توجه به توضیحاتی که بیان شد معمولا به افرادی که بینی گوشتی دارند ، توصیه می شود انتظارات معقولی داشته باشند و بینی خود را به فرم طبیعی جراحی کنند تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنند. البته قبل از جراحی ، میزان استحکام غضروف و نوع پوست بینی سنجیده می شود و در صورتی که کیفیت لازم را داشته باشد ، می توان بینی را به فرم نیمه فانتزی نیز جراحی نمود.

 

 

تاثیر پوست بر نتیجه جراحی بینی گوشتی

پوست یکی از فاکتورهای مهم در زمینه انجام جراحی زیبایی بینی در تبریز می باشد. از این رو هرچه پوست از ضخامت کمتر برخوردار باشد ، دچار تورم کمتری شده و کمتر در معرض ایجاد اسکار قرار می گیرد. اگر پوست شما ضخامت زیادی داشته باشد ، محدودیت های زیادی را در پروسه عمل زیبایی بینی ایجاد می کند و موجب می شود تا تغییرات ایجاد شده در بافت بینی بعد از عمل قابل مشاهده نباشد. به همین علت است که انجام جراحی های فانتزی و نیمه فانتزی به افراد با بینی گوشتی توصیه نمی شود. معمولا بیشترین ضخامت پوست در بینی های گوشتی در نوک بینی مشاهده می شود و از آنجایی که غضروف های بینی نیز در فرم گوشتی ضعیف هستند ، توانایی تحمل حجم بالای پوست را ندارد و این موضوع می تواند موجب افتاده شدن نوک بینی به مرور شود. به همین دلیل در تکنیک های جدید عمل بینی گوشتی در تبریز ، تلاش می شود تا غضروف های بینی را تقویت و مستحکم نمود و از کوچک کردن بیش از بینی نیز ، خودداری می شود ؛ به این ترتیب در نهایت شاهد بینی اصلاح شده و خوش فرم و متناسب با صورت فرد خواهید بود. بنابراین با توجه به موارد فوق در می یابیم که چرا برخی از افرادی که بینی گوشتی دارند ، کاندید مناسبی برای این جراحی محسوب می شوند و نتیجه خوبی را دریافت می کنند ، در حالی که به عده دیگر از این افراد انجام رینوپلاستی پیشنهاد نمی شود. در جلسه مشاوره با پزشک قبل از عمل ، نوع پوست ، ساختار بینی و کیفیت غضروف ها بررسی شده و در صورتی که کاندید مناسبی برای این جراحی باشید ، به شما اعلام می شود. لازم است برای انجام جراحی بینی گوشتی در تبریز ، انتظارات معقول و منطقی داشته باشید و به توصیه های جراح خود گوش دهید.

جراحی ترمیمی بینی گوشتی

همانطور که می دانید جراحی بینی گوشتی خود با سختی و چالش های زیادی همراه است که علت این موضوع را می توان به مواردی نظیر ضخیم بودن پوست ، غضروف های ضعیف و همچنین بافت استخوانی ضعیف نسبت داد. از طرفی عمل ترمیمی بینی خود با پیچیدگی های زیادی همراه است ؛ چرا که در این جراحی تلاش می شود تا ساختار بینی که در جراحی اولیه دچار آسیب شده است ، اصلاح و ترمیم شود. با در نظر گرفتن این موضوعات می توانید به میزان سختی و چالش های جراحی بینی ترمیمی گوشتی پی ببرید. خوشبختانه با پیشرفت های علم پزشکی امروزه به کمک تکنیک های جراحی و با تقویت غضروف های بینی با استفاده از غضروف هایی که از دنده و یا گوش بیمار تامین می شود ، می توان به اصلاح ، ترمیم و تقویت غضروف بینی پرداخت و در نهایت بینی با ظاهری مناسب و بدون نقص خلق نمود. تنها نکته ای که افراد باید به آن توجه داشته باشند این است که انتخاب پزشک ، برای دستیابی به نتیجه موفقیت آمیز تاثیر زیادی دارد ؛ بنابراین توصیه می شود دقت کافی داشته باشید و با تحقیق و بررسی جراح بینی ترمیمی خود را انتخاب نمایید.

لیزر در کوچک کردن بینی گوشتی چقدر تاثیر دارد ؟

در رابطه با عمل بینی گوشتی در تبریز ، شایعات بسیاری وجود دارد. برای مثال گفته می شود که افرادی که بینی گوشتی انجام می دهند ، تغییر زیادی پیدا نمی کنند و یا اینکه بینی آن ها بعد از مدتی دچار تغییر و افتادگی می شود. در مقابل تبلیغاتی در رابطه با کوچک کردن بینی با لیزر صورت می گیرد که موجب می شود متقاضی این جراحی به جای صرف هزینه برای انجام جراحی به سراغ روش های راحت تر و غیرتهاجمی تر مثل لیزر برود ؛ در حالی که لیزر در کوچک کردن بینی گوشتی و استخوانی هیچ تاثیری ندارد و موضوعاتی که در این رابطه بیان می شوند ، هیچ منبع علمی نداشته و کاملا بی اساس هستند. در صورتی که جراحی بینی گوشتی توسط جراح متخصص و متبحر در این امر به کمک روش های نوین انجام شود ، با نتایج رضایت بخشی همراه خواهد بود.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر رشدی

 

تزریق کورتون به بینی گوشتی بعد از عمل

کورتون به صورت طبیعی به کمک کلسترول در کبد تولید می شود و در واقع نوعی چربی است. نقش کورتون در بدن تسکین ورم و مهار التهاب بافت های مختلف بدن می باشد اما ممکن است این چربی سیستم ایمنی بدن را ضعیف نماید. به همین دلیل در خصوص تزریق این ماده به بینی بعد از عمل چالش های زیادی وجود دارد و به همه افراد توصیه نمی شود.

در واقع از تزریق کورتون به بینی با هدف کاهش تورم بافت های بینی و نازک تر شدن ضخامت پوست بینی استفاده می شود. همانطور که می دانید بینی های گوشتی پوست بسیار ضخیمی دارند ؛ از این رو این دسته از افراد بعد از جراحی زیبایی بینی دچار تورم زیادی در بافت های بینی می شوند که بیشترین میزان تورم در قسمت نوک بینی می باشد ؛ اگر بعد از گذشت ۲ الی ۳ ماه از انجام جراحی ، بینی همچنان متورم بود ، ممکن است با تشخیص و صلاحدید جراح بینی ، تزریق کورتون به بینی صورت بگیرد. به صورت کلی افرادی که دارای شرایط زیر هستند را می توان بهترین گروه برای تزریق کورتون به ناحیه بینی دانست :

  • افرادی که پوست ناحیه نوک بینی آن ها بسیار ضخیم است.
  • در صورتی که بیمار سابقه جراحی بینی قبلی داشته باشد و عمل ترمیمی بینی انجام داده باشد.
  • افرادی که روند ترمیم و بهبودی بعد از عمل بینی گوشتی در آن ها کند پیش می رود.
  • افرادی که مستعد باقی ماندن جای زخم و اسکار ناشی از جراحی هستند.

 

کورتون به کدام قسمت های بینی گوشتی تزریق می شود ؟

معمولا این تزریق در نواحی از بینی انجام می شود که دارای بیشترین مقدار تورم و التهاب بعد از جراحی است. لازم است بدانید که میزان تورم تا حد زیادی به ضخامت پوست ، روش جراحی و همچنین سن متقاضی عمل بینی گوشتی بستگی دارد. با این حال این فرآیند می تواند تا حد زیادی به بیمارانی که از تورم و بزرگی نوک بینی و قسمت بالایی آن رنج می برند ، بسیار کمک کننده باشد.

هزینه عمل بینی گوشتی در تبریز

هزینه جراحی بینی گوشتی در تبریز ، بستگی به دستمزد دکتر بینی و هزینه های بیمارستان دارد. اما برخی از جراحان بینی دستمزد خود را بر اساس نوع بینی فرد تعیین می کنند بنابراین بهترین راه ، جویا شدن هزینه از دکتر گوش و حلق و بینی مورد نظر است. پیشنهاد می دهیم برای آن که اطلاعاتی را در این زمینه از دست نداده باشید و برای اطلاع دقیق از قیمت با دکتر منتخب خود تماس حاصل فرمایید.

 

جراحی بینی گوشتی در تبریز - دکتر حمیرا رشدی

 

سوالات متداول جراحی بینی گوشتی

  • آیا بینی های گوشتی پس از عمل به حالت اولیه خود بر می گردند ؟

در گذشته ، احتمال بازگشت بینی های گوشتی به حالت اولیه خود وجود داشت اما امروزه به علت استفاده از تکنیک های به روز و استاندارد در عمل زیبایی بینی گوشتی ، احتمال برگشت پذیری آن ها به حداقل رسیده است.

  • آیا می توان جراحی زیبایی بینی و جراحی درمانی بینی را همزمان انجام داد ؟

بله ، امکان انجام همزمان جراحی زیبایی و درمانی بینی وجود دارد لازم به ذکر است در صورت انجام این دو جراحی به طور همزمان مدت زمان انجام پروسیجر افزایش می یابد. البته گاهی بسته به شرایط ، پزشک تشخیص می دهد دو عمل درمانی و زیبایی را هم زمان انجام ندهد. از این رو بهتر است در رابطه با این موضوع با پزشک خود مشورت کنید.

  • آیا نوع بینی در هزینه نهایی عمل تاثیر گذار است ؟

خیر ، نوع بینی تاثیری در هرینه جراحی زیبایی بینی ندارد.

  • بعد از عمل گوشتی چه مدت چسب بزنیم ؟

چسب زدن به بینی به خصوص در ماه های اول بیشترین تاثیر را در کاهش تورم و شکل گیری بینی دارد. بینی های گوشتی لازم است به مدت ۱ ماه به صورت مداوم به بینی چسب بزنند و از ماه دوم ، فقط در شب و هنگام خوابیدن از چسب بینی استفاده کنند. تورم بینی های گوشتی اغلب تا یک سال ماندگار است به همین دلیل می توانید در روزهایی که احساس می کنید تورم بینی شما افزایش پیدا کرده است به بینی خود چسب بزنید تا فرم بهتری پیدا کند.

  • سن مناسب برای جراحی بینی گوشتی در تبریز چقدر است ؟

عمل بینی گوشتی در تبریز تا قبل از ۱۸ سالگی توصیه نمی شود. بهتر است تا ۱۸ سالگی صبر نمایید تا رشد بینی و صورت شما کامل شود ، سپس اقدام به جراحی نمایید.

Scroll to Top
Call Now Button