جراحی بینی ثانویه

جراحی بینی ثانویه زمانی انجام می شود که فرد از نتیجه جراحی زیبایی بینی اولیه خود به دلایل زیادی رضایت نداشته باشد. افرادی که می خواهند اقدام به انجام جراحی ترمیمی بینی کنند ، بهتر است به دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح بینی تبریز ، مراجعه نمایند تا دیگر دچار مشکلات فوق نشوند. به این نکته توجه کنید که پیچیدگی در عمل جراحی بینی ترمیمی بیشتر از جراحی بینی اولیه بوده و فرد باید دید واقع بینانه ای نسبت به نتیجه آن داشته باشد. در ادامه مهم ترین مشکلاتی که فرد را ناچار به روتوش بینی می کند آورده شده است :

  • افتادگی نوک بینی
  • رفع نشدن کامل قوز بینی
  • انحراف بینی
  • بسیار کوچک و سربالا شدن بینی
  • کوچک شدن بیش از اندازه سوراخ های بینی
  • غیر قرینگی بینی و غیره.

 

جراحی بینی ثانویه - دکتر رشدی

 

ترمیم بینی عمل شده چگونه است ؟

برای انجام جراحی ترمیمی بینی پس از اینکه جراح بینی خوب بینی را معاینه نمود و نتیجه آزمایشات را بررسی کرد، با توجه به مهارت و تجربه خود یکی از تکنیک های جراحی بینی به روش باز یا جراحی بینی به روش بسته را انتخاب می کند و اقدام به رفع ایرادات موجود در بینی می نماید. در جراحی بینی به روش باز ، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا نمودن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را با حفظ عملکرد بینی اعمال می کند. این روش عمل ترمیمی بینی به دلیل اینکه جراح بینی دید مستقیم دارد احتمال بروز غیر قرینگی و غیره بسیار کم می باشد. اما در روش جراحی بینی به روش بسته هیچ برشی بر روی کلوملا ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود. در این روش جراحی زیبایی بینی تورم و کبودی کمتر از جراحی بینی ترمیمی به روش باز می باشد.

 

جراحی بینی ثانویه - دکتر رشدی

 

انتخاب بهترین دکتر برای عمل ترمیمی بینی

  • انتخاب یک جراح بینی خوب در تبریز ، یکی از مهم ترین انتخاب های افراد برای انجام جراحی بینی ثانویه می باشد ، از آن جا که فرد باید برای انجام جراحی بینی ترمیمی تا یک سال صبر کند تا زخم های ایجاد شده از عمل بینی اولیه بهبود یابد پس می تواند در این مدت یک جراح بینی خوب را انتخاب کند.
  • برای انتخاب یک جراح بینی خوب برای عمل بینی ثانویه می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.
  • پس از تهیه لیستی از بهترین پزشکان عمل بینی ترمیمی درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره به مطب آن ها بروید.
  • در جلسه مشاوره انتظارات خود را از انجام جراحی بینی ترمیمی به جراح بینی مورد نظر بگویید تا شما را به درستی راهنمایی کند.
  • برای اطمینان از انتخاب خود نمونه کارهایبهترین جراح بینی تبریز را مشاهده کنید.
  • برای مشاهده نمونه کارهای دکتر حمیرا رشدی یکی از بهترین جراحان بینی در تبریز می توانید به گالری تصاویر وب سایت یا صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

تکنیک های جراحی بینی ثانویه :

رینوپلاستی بسته :

به عنوان جایگزینی برای روش باز انجام می شود. به جای آشکار سازی ساختار بینی ، برش هایی در غشای بینی در مکان های مختلف ایجاد می شود تا به قسمت های مختلف چارچوب بینی دسترسی پیدا شود. با باز نشدن بینی ، زمان بهبودی و زخم های غیر قابل مشاهده را می توان کاهش داد. در این جراحی، برش هایی در قسمت داخلی بینی ایجاد می شود. ساختار بینی در معرض دید نخواهد بود که به معنای کاهش تجسم ساختار بینی برای جراح است، اما اثر برش بعد از عمل پنهان خواهد بود. برای افزایش تجسم ممکن است در حین جراحی از آندوسکوپ استفاده شود. وقتی ترمیم به پایان رسید، برش بخیه بسته می شود و یک آتل یا گچ خارجی روی بینی قرار می گیرد. هدف از عمل زیبایی بینی دستیابی به هماهنگی صورت با تغییر شکل ، اندازه یا زاویه بینی است. از جراحی زیبایی بینی بسته نیز می توان برای اصلاح مشکلات تنفسی ناشی از بی نظمی های داخل بینی استفاده کرد. عمل ترمیمی بینی بسته اندازه بینی ، شکل بینی ، زاویه بینی و برآمدگی بینی را هدف قرارمی دهد. جراحی ترمیمی بینی بسته برای جراحی ترمیمی یا کاندیداهای زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود؛ با این حال نیاز به جراحی باید مورد به مورد بررسی شود.

 

 

جراحی بینی باز :

این جراحی با ایجاد برشی در کلوملا – بافت پایه حدفاصل سوراخ های بینی – انجام می شود. این برش به جراح امکان دید واضح تر و دسترسی بیشتر به ساختار داخلی بینی را می دهد. این جراحی معمولاً در شرایطی توصیه می شود که بیماران ویژگی های زیر را داشته باشند :

  • سوراخ شدن سپتوم یا انحراف تیغه بینی
  • شکاف لب و کام بینی
  • تومورهای بینی
  • اختلال عملکرد داخلی ساختارهای بینی
  • تقویت ساختارهای مختلف بینی

طرفداران جراحی زیبایی بینی معمولاً نتایج برتر را به عنوان مزیت اصلی جراحی زیبایی بینی باز ذکر می کنند. از آنجا که برش پوست خارجی بینی امکان تجسم و دسترسی بهتر به ساختارهای داخلی بینی را فراهم می کند، جراح می تواند تغییرات دقیق تری اعمال کند. ضخامت پوست بینی در تعیین تکنیک جراحی مهم است و به بسیاری از عوامل مربوط می شود اما بیشتر یک ویژگی است که به ارث می رسد. مولفه های مختلفی برای درک تفاوت بین پوست نازک و ضخیم وجود دارد. به طور کلی پوست نازک می تواند شکل غضروف های زیرین و ساختار بینی را آشکار کند در حالی که ساختار زیرین بینی در افراد با پوست ضخیم تر و تخلخل بیشتر، کمتر مشهود است

هزینه ترمیم بینی عمل شده چقدر می باشد ؟

هزینه ترمیم بینی عمل شده با توجه به دستمزد بهترین جراح بینی ، هزینه بیمارستان و متخصص بیهوشی ، میزان ایرادات موجود در بینی ، هزینه آزمایشات و داروها و غیره تعیین می شود.

زمان مناسب برای جراحی بینی ثانویه

برای انجام عمل بینی ترمیمی لازم است بیمار توقعات منطقی و بجا داشته باشد. همچنین لازم است اهداف جراحی به وضوح مشخص شود ؛ زیرا ممکن است برخی افراد به دلیل مشکل زیبایی تصمیم به انجام مجدد عمل بینی داشته باشند ، در حالیکه باید توجه داشت ورم بینی تا یک سال بعد از جراحی وجود دارد و فرم و شکل بینی بعد از ۱ سال تغییر می کند. به همین دلیل لازم است برای مشاهده فرم نهایی بینی خود ۱ سال صبر کنید. البته در مواردی که مشکلات تنفسی شدید برای بیمار ایجاد شده است و یا پره های بینی به شکل صحیحی به یکدیگر متصل نشده باشد ، می توان جراحی بینی ثانویه را قبل از یک سال نیز انجام داد.

نکات مهم قبل از جراحی بینی ثانویه

  • بیمار لازم است واقع گرا بوده و انتظارات معقولی از انجام عمل بینی داشته باشد.
  • باید توجه داشته باشید که به علت پیچیدگی های انجام عمل بینی ثانویه ، این جراحی بسیار دشوار می باشد.
  • از مصرف دخانیات و الکل پرهیز کنید.
  • در انتخاب جراح بینی خود دقت کافی داشته باشید.

نکات مهم بعد از جراحی بینی ثانویه

  • نکاتی که جراح بعد از عمل بینی بیان می کند را حتما رعایت کنید.
  • از مصرف نمک تا حد امکان پرهیز نمایید.
  • بعد از انجام جراحی بینی ثانویه ، مصرف دخانیات ممنوع می باشد.
  • از چسب بینی به صورت منظم استفاده نمایید.

بهترین غضروف برای ترمیم بینی

در بسیاری از موارد در جراحی بینی ترمیمی ، برای بازسازی فرم بینی به غضروف نیاز می باشد. در صورتی که به هر دلیلی بیمار غضروف کافی نداشته باشد ، از غضروف های گوش و دنده بیمار برای این امر می توان کمک گرفت. در مواردی که نیاز به غضروف کمی باشد ، استفاده از غضروف پشت گوش کافی است اما در مواردی که نیاز به حجم بیشتری از غضروف باشد ، از غضروف دنده برای این امر کمک گرفته می شود. با توجه به غضروف های به دست آمده می توان به ترمیم بینی و تغییرات گسترده در بینی پرداخت.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button