جراحی بینی به روش باز

انجام جراحی زیبایی و درمانی بینی تکنیک های متفاوتی دارد و جراحی بینی به روش باز یکی از روش های فوق العاده انجام جراحی بینی است. در کل برای انجام عمل زیبایی بینی دو تکنیک وجود دارد :

  • جراحی باز بینی
  • جراحی بسته بینی

جراحی بینی به روش باز

البته امروز تکنیک جراحی زیبایی بینی با لیزر نیز شنیده می شود این موضوع در حالی است که از نظر پزشکان خبره ، لیزر در جراحی زیبایی بینی جایی ندارد . در گذشته از روش جراحی بسته بینی بیشتر استفاده می شد ولی امروزه جراحان بینی روش باز را برای انجام عمل بینی یا رینوپلاستی مناسب تر می دانند. لازم به ذکر است که خدف از عمل بینی  نیز در تعیین تکنیک آن نقش دارد. برای انجام جراحی های پیچیده از روش باز استفاده می شود زیرا در روش باز برشی بر روی ستون بین دو سوراخ بینی که کلوملا نام دارد زده می شود و پوست بینی از ساختار بینی جدا می شود. جدا شدن پوست از ساختار بینی این امکان را به جراح بینی می دهد که دید مستقیم بر اسکلت بینی داشته باشد .

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته

در روش باز ، جراح بینی به قسمت های استخوانی ، بافت نرم و غضروف دسترسی و دید مستقیم دارد ؛ اما در روش بسته برش ها از داخل بینی زده می شوند و پوست بینی از ساختار بینی جدا نمی شود . در جراحی بسته بینی به علت عدم دید و دسترسی مستقیم به ساختار بینی احتمال دارد بینی قرینه نشود و پزشک به علت دسترسی محدودی که دارد ، نتواند مشکلات بینی را به خوبی رفع کند. به همین علت بیشتر جراحان بینی از روش راینوپلاستی باز استفاده می کنند و معتقد هستند در این روش احتمال خطا کمتر است . در واقع از روش بسته ، جهت انجام تغییرات جزئی برای بینی استفاده می شود.

جراحی بینی به روش باز

مزایای جراحی بینی به روش باز

  • جهت انجام عمل ترمیمی بینی از روش باز استفاده می شود زیرا پیچیدگی جراحی ثانویه بینی ، بیشتر از جراحی اولیه بینی است.
  • هنگامی که بینی مشکلات زیادی دارد از رینوپلاستی باز استفاده می شود.
  • رفع راحت تر مشکلات مادرزادی بینی
  • به دلیل اینکه جراح بینی دید و دسترسی مستقیم دارد احتمال قرینه نشدن بینی بسیار کم است.
  • استفاده از گرافت و پروتز در روش جراحی باز بینی راحت تر است.
  • پزشک جراح جهت انجام پروسه عمل زیبایی بینی به روش باز ، محدودیت ندارد و امکان بیشتری جهت اعمال تغییرات دارد.

در نهایت باید گفت که جراحی بینی به روش باز ، محدودیت های روش اولیه و قدیمی بسته را رفع کرده است. همچنین برای بینی هایی که مشکلات جدی تری دارند و دلیل جراحی فقط زیبایی بینی نیست نتیجه بهتری خواهد داشت.

جراحی بینی به روش باز

 

بیهوشی در جراحی بینی به روش باز

عمل بینی به روش باز نیازمند بیهوشی عمومی است. اما بعضی از جراحان به دلیل شرایط زیباجو یا صلاحدید خود ممکن است ، روش وریدی را نیز انتخاب کنند. در حالت کلی ما سه نوع بیهوشی داریم که در ادامه هر یک را جهت درک بهتر مطلب ، توضیح می دهیم.

بیهوشی موضعی

در این روش ، ناحیه ای که نیازمند جراحی است به صورت موضعی بی حس می شود و بدون بیهوشی متقاضی پروسه عمل طی خواهد شد. بنابراین در روش مذکور ، متقاضی حین انجام پروسه ، در هوشیاری کامل و بدون احساس درد به سر می برد.

بیهوشی وریدی

در روش مذکور ، بیهوشی موضعی نیز انجام می گیرد ؛ اما در کنار آن پزشک از راه آنژیوکت ، داروی بیهوشی به رگ های زیباجو وارد می کند. بدین ترتیب وی به خواب عمیق رفته و با بی حسی موضعی که انجام شده است دردی نیز احساس نمی کند. در روش وریدی فرد می تواند بدون استفاده از دستگاه خاصی حین جراحی ، تنفس کند. اما ایرادی که به این روش وارد است ، در رابطه با تجربه زیباجو حین پروسه جراحی است. بدین گونه که زیباجو بعد از خارج شدن از دوره ریکاوری از شنیدن صداهایی نظیر شکستن استخوان و صدای چکش اطلاع می دهد.

بیهوشی عمومی

روش مورد علاقه پزشکان در جراحی بینی به روش باز ، بیهوشی عمومی است. در این روش ، پزشک بیهوشی ، ماده ای را در معرض تنفس زیباجو قرار می دهد ؛ فرد با استنشاق ماده مذکور ، آن را به رگ های وریدی خود وارد می کند و به خوابی عمیق فرو می رود. در این روش متقاضی امکان تنفس بدون استفاده از دستگاه ، ندارد ؛ بنابراین پزشک لوله های اکسیژن را از راه دهان به نای فرد وارد کرده و عمل دم و بازدم را برای وی ، امکان پذیر می کند.

انواع جراحی بینی

رینوپلاستی با دو هدف انجام می شود که عبارتند از:

  • جراحی بینی با اهداف درمانی : برخی از افراد در ظاهر بینی خود مشکلی نداشته یا با وجود مشکلات ظاهری مایل به برطرف کردن آن نیستند ولی در عملکرد تنفسی شان دچار مشکلاتی همچون شکستگی، انحراف و غیره هستند.

وجود چنین مشکلاتی در بینی ، عملکرد طبیعی و تنفسی افراد را با اختلال مواجه می نماید که با انجام این پروسه می توان این مشکلات را رفع نمود.

  • جراحی بینی با اهداف زیبایی : در برخی از افراد، بینی استاندارد های زیبایی را نداشته و دارای مشکلات ظاهری همچون قوز و عدم تناسب با سایر اجزای چهره می باشد که موجب ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس آن ها می گردد.

با انجام پروسه مذکور می توان چنین ایراداتی را برطرف نموده و موجب بهبود ظاهر فرد شد.

 

 

انتخاب بهترین جراح بینی

برخی از افراد زمان نسبتاً زیادی را قبل از جراحی صرف آگاهی در رابطه با جراحی بینی به روش باز ، تفاوت آن با جراحی بسته بینی و به طور کلی انتخاب روش این پروسه صرف می کنند که واقعاً نیازی به این کار نبوده و افراد باید زمان خود را برای انتخاب یک جراح بینی ماهر صرف نمایند ؛ زیرا میزان تجربه و تبحر پزشک است که در رضایت بخش بودن نتیجه جراحی موثر است. امروزه به دلیل فراگیری عمل زیبایی بینی و استقبال بیش از اندازه افراد از این جراحی زیبایی، پزشکان زیادی اقدام به انجام این عمل جراحی می کنند که البته همه آن ها از صلاحیت لازم برخوردار نبوده و این امر موجب می شود تا نه تنها به نتیجه رضایت بخشی از این جراحی دست پیدا نکنند بلکه عوارضی نیز در آن ها ایجاد شود که به هیچ عنوان قابل جبران نباشند. از همین رو باید زمان و دقت زیادی را برای انتخاب جراح بینی خود صرف کنید.

ویژگی های یک جراح بینی خوب

هنگام انتخاب بینی خود حتماً از وجود ویژگی های ذیل در او اطمینان حاصل کنید:

  • با وجدان بودن : یک پزشک خوب سلامت بیمار، مطلوب و رضایت بخش بودن نتیجه فرآیند را اولویت قرار داده و همچنین از عدم بروز عوارض جدی در فرد اطمینان داشته و فقط به منافع مالی خود فکر نکند.
  • صرف زمان کافی برای بیمار : پزشک قبل از انجام فرآیند عمل ، زمان لازم را برای آگاهی از سلیقه و انتظارات بیمار صرف می کند زیرا کاملاً بر این موضوع واقف است که عمل بینی در صورتی مورد رضایت فرد واقع خواهد شد که فرم بینی بعد از جراحی به سلیقه او نزدیک باشد.

از دیگر ویژگی های یک جراح بینی خوب می توان به داشتن قدرت تصور بالا ، صبور و خوش برخورد بودن، داشتن مهارت و تجربه کافی و غیره اشاره کرد.

  • جراحی بینی به روش باز بهتر است یا جراحی بینی به روش بسته ؟

هرکدام از روش های جراحی مزایا و معایب خاص خود را دارد به همین دلیل نمی توان گفت کدام شیوه جراحی بهتر است. انتخاب روش جراحی با توجه به میزان پیچیدگی و نوع بینی بیمار توسط جراح انتخاب می شود تا بهترین نتیجه بعد از عمل بینی به دست آید.

  • عوارض جراحی بینی به روش باز چه می باشد ؟

کبودی ، تورم ، درد از جمله عوارض جراحی بینی می باشد که هم در روش باز و هم در روش جراحی بسته بیمار آن را تجربه می کند. اما در روش جراحی باز به دلیل ایجاد برش بر روی پوست بینی ، ممکن است تورم بیشتر باشد و همین مسئله دوره نقاهت را طولانی تر کند. از طرف دیگر در شرایطی که جراح تخصص کافی را نداشته باشد ، احتمال باقی ماندن جای برش و بخیه و هم چنین عدم تقارن بینی وجود دارد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی به روش باز

  • به منظور کاهش تورم از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • غذاهای سبک و نرم به مدت یک هفته میل نمایید.
  • از مواد غذایی سالم با ارزش غذایی بالا جهت تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید تا بهبودی در زمان کوتاه تری اتفاق بیفتد.
  • هنگام استراحت کردن از چند بالش در زیر سر استفاده کنید و از خوابیدن بر روی صورت خودداری نمایید.
  • از استعمال دخانیاتی نظیر سیگار و قلیان خودداری نمایید. مصرف دخانیات دوره نقاهت را طولانی تر می کند.
  • برای مسواک زدن از مسواک کوچک و نرم استفاده کنید.
  • از فین کردن ، خندیدن و زیاد صحبت کردن پرهیز نمایید.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی به روش باز هستند ؟

  1. در جراحی ترمیمی بینی
  2. افرادی که نیاز به پیوند غضروف یا گرافت دارند
  3. افرادی که بینی آن ها پیچیدگی های زیادی دارد
ثبت نام
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
شیرین
شیرین
11 ماه ها گذشته

سلام وقت بخیر ببخشید من ۸ سال پیش چراحی بینی بسته کردم هیچ مشکلی ندارم فقط نوک بینیم افتاده اس میشه با بی‌حسی ترمیم کرد یا باید بیهوش بشم تیروییدم کم کاره از بیهوشی میترسم ممنون میشم راهنمایی کنین مرسی

drroshdi9
drroshdi9
10 ماه ها گذشته
پاسخ دادن به  شیرین

جراحی ترمیمی به سلیقه جراح بستگی دارد .و در مشاوره حضوری مشخص می‌شود

Scroll to Top
Call Now Button