جراحی بینی استخوانی در تبریز

جراحی بینی استخوانی در تبریز به فرآیندی گفته می شود که در طی آن بینی استخوانی متقاضی تغییر فرم دهد. به طور کلی بینی ها از نظر جنس و فرم ظاهری به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم بندی می شوند. در این مطلب از دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح گوش و حلق و بینی در تبریز ، قصد داریم جراحی بینی در تبریز با ویژگی های استخوانی را شرح دهیم. همچنین در این مطلب بررسی می کنیم این نوع از بینی ها چه ویژگی هایی دارند و امکان انجام چه تغییراتی در آن ها میسر است. برای آن که بدانید بینی شما استخوانی است یا خیر ، به ادامه این مقاله توجه کنید.

 

 

ویژگی بینی استخوانی

  • بینی استخوانی ضخامت کمی دارد و بیشتر حجم بینی را استخوان و غضروف تشکیل می دهد .
  • استخوان ها و غضروف های این بینی ، محکم هستند و استقامت زیادی دارند.
  • به علت حجم کم پوست و نازک بودن آن برای فرم بینی فانتزی یا نیمه فانتزی بسیار مناسب هستند.

ویژگی بینی گوشتی

  • در بینی های گوشتی ضخامت پوست زیاد است و پوست بینی حجم زیادی از بینی را تشکیل داده است.
  • غضروف و استخوان این بینی ها بسیار نرم است و استقامت زیادی ندارند.
  • به علت حجم زیاد پوست و ضخامت آن برای فرم بینی طبیعی مناسب تر است.

شرح ویژگی های انواع بینی ها به ما کمک می کند راحت تر در رابطه با پروسه جراحی بینی استخوانی در تبریز صحبت کنیم. اکنون که با ویژگی های انواع بینی ها آشنا شدید ، در صورتی که بینی شما استخوانی است و قصد انجام عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی دارید ، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر رشدی

 

مراحل جراحی بینی استخوانی

هدف از رینوپلاستی بینی استخوانی عموما رفع قوز ، کوچک کردن سایز کلی بینی ، کوچک کردن حفره های بینی و ایجاد انحنا در استخوان آن است. متقاضیان جراحی بینی استخوانی در تبریز ، ممکن است به تمامی این تغییرات نیاز داشته باشند یا آن که تنها خواستار تعدادی از آن ها باشند ؛ این موضوع قبل از رینوپلاستی مشخص می شود و حین انجام پروسه طبق هدف مشخص شده ، مراحل عمل ، انجام می شود:

  • در اولین مرحله از فرآیند عمل بینی استخوانی در تبریز ، متقاضی به روش بیهوشی عمومی ( یا بیهوشی وریدی) هوشیاری خود را از دست می دهد.
  • پس از بیهوشی کامل ، جراح با استفاده از تکنیک باز ، عمل زیبایی بینی را شروع می کند.
  • ابتدا میان دو حفره بینی ، برشی ایجاد می کند.
  • پس از ایجاد برش ، دسترسی و دید مستقیم به ساختمان بینی دارد.
  • با بررسی ساختمان بینی ، تغییرات مورد نیاز مانند رفع قوز ، کوچک کردن حفره های بینی و دیگر موارد مورد نیاز را انجام می دهد.
  • پس از آن که تمامی تغییرات با توجه به قوانین زیبایی شناسی و سلامتی انجام شد ، جراح پوست بینی را روی فرم جدید آن قرار داده و آن را بخیه می کند.
  • هنگام جمع کردن بینی ، باید تقارن کامل بینی حفره های بینی انجام شود و اگر تنها کمی عدم تقارن وجود داشته باشد به دلیل پوست نازک بینی استخوانی ، این عدم ناهماهنگی به راحتی دیده می شود.

 

 

نکته !

مراحلی که از جراحی استخوانی شرح دادیم ، با بهره گیری از تکنیک باز بود. در صورتی که بینی استخوانی تحت دو تکنیک باز و بسته انجام می شود. اما از آن جا که پر طرفدار ترین و کم ریسک ترین تکنیک ، تکنیک باز است ، ما مراحل پروسه رینوپلاستی را با این تکنیک شرح دادیم.

نتیجه جراحی بینی استخوانی در تبریز

  1. به طور معمول ظاهر بینی استخوانی دارای قوز و ارتفاع بیش از اندازه می باشد به همین دلیل جراح بینی خوب در تبریز ، سعی در کاهش ارتفاع بینی و رفع قوز بینی دارد.
  2. به دلیل اینکه بینی استخوانی ، غضروف بیشتری دارد و دارای پوست نازکی است برای فرم دهی بینی بسیار مناسب است و هیچ محدودیتی در فرم دهی ندارد.
  3. مهم ترین مزیت جراحی بینی استخوانی در تبریز با دکتر حمیرا رشدی ، کوتاه بودن دوره نقاهت آن است .
  4. به دلیل ضخامت کم بینی ، تورم بینی خیلی سریع از بین می رود و نتیجه نهایی سریع تر از نتیجه عمل زیبایی بینی گوشتی مشاهده می شود.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

برای اینکه فرآیند تغییر فرم بینی به ایمن ترین شکل ممکن انجام شده، در حین آن مشکلی بروز نکرده و نتایج به دست آمده از آن موفقیت آمیز باشد لازم است تا فرد برخی نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را رعایت کرده و انجام دهد.

  • انتخاب بهترین جراح بینی در تبریز :

میزان تجربه و مهارت دکتر عمل بینی یکی از فاکتورهای مهم در به دست آمدن بهترین نتیجه از جراحی زیبایی بینی می باشد. افراد باید زمان و دقت کافی را در انتخاب پزشک بینی شان صرف کرده و پزشکی را انتخاب کنند که سلامت آن ها را در اولویت قرار داده و با وجدان باشد.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر رشدی

 

  • بازگو کردن انتظارات :

برای اینکه نتیجه فرآیند تغییر فرم بینی مورد رضایت شما واقع شود می بایست نتیجه حاصل شده با توقعات شما در تناسب باشد، به همین دلیل باید خواسته ها و نگرانی های خود از جراحی زیبایی بینی را به طور دقیق با بهترین جراح بینی تبریز مطرح نمایید. البته افراد باید این نکته را در نظر بگیرند که با توجه به شدنی و نشدنی ها و محدودیت هایی که در عمل زیبایی بینی وجود دارد اعمال تمام خواسته های آن ها امکان پذیر نیست و باید از جراحی بینی استخوانی در تبریز توقعات منطقی داشته باشند.

  • انجام آزمایشات :

برای اینکه عمل زیبایی بینی ایمن باشد لازم است تا جراح و متخصص گوشو حلق و بینی خوب در تبریز از وضعیت سلامت بیمار به طور کامل آگاه باشد، به همین منظور از بیمار درباره بیماری هایی که در گذشته به آن ها ابتلا داشته یا در حال حاضر مبتلا می باشد، حساسیت های دارویی و غذایی و همچنین مصرف داروهای خاص سوال کرده و آزمایش هایی را برای او تجویز می کند که پاسخ صادقانه به سوال ها و انجام آزمایشات ضروری می باشد.

  • قطع مصرف دخانیات و داروهای خاص :

بیمار باید به مدت ۲ هفته پیش از جراحی بینی استخوانی در تبریز ، مصرف داروهایی که با کاهش غلظت خون منجر به خونریزی در حین عمل می شوند، مکمل های گیاهی، دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل را قطع نمایند.

  • انجام عکسبرداری ها :

بهترین جراحان بینی به دنبال این هستند که بهترین فرم بینی را با توجه سلیقه بیمار و تناسبات صورت او انتخاب نمایند و این کار را با تهیه عکس از زوایای مختلف بینی و صورت و بررسی آن ها انجام می دهند، بنابراین لازم است تا عکسبرداری های تجویز شده را انجام داده و نزد پزشک خود ببرید.

جراحی بینی استخوانی

  • خوردن شام سبک :

برای جلوگیری از برگشتن مواد داخل معده به درون بینی و دهان در حین عمل بینی استخوانی در تبریز ، بهتر است که افراد به مدت ۸ ساعت پیش از این جراحی زیبایی چیزی میل نکرده و شب قبل از جراحی زیبایی بینی شامی بسیار سبک میل کنند.

  • استحمام :

بعد از انجام تغییر فرم بینی و به منظور حفاظت از ساختار جدید بینی بر روی آن چسب یا اسپلینت قرار می گیرد که افراد باید به مدت ۱ هفته از آن در برابر خیس شدن و جابجایی محافظت کنند به همین منظور افراد باید شب قبل از جراحی بینی استخوانی در تبریز با دکتر رشدی ، دوش بگیرند که تا چند روز نیازی به استحمام کردن نداشته باشند.

جراحی بینی استخوانی - دکتر رشدی

عوارض جراحی بینی استخوانی

افرادی که عمل زیبایی بینی خود را نزد ، جراحان معتبر انجام داده اند ، دچار عارضه های کوتاه مدتی شده اند. این عارضه های کوتاه مدت ، کاملا طبیعی است و سبب فرآیند تهاجمی بینی ایجاد می شود. این عوارض شامل موارد زیر هستند :

  • تورم و التهاب
  • کبودی زیر چشم (گاهی وقت ها)
  • احساس سرگیجه (ناشی از داروهای بیهوشی)
  • حالت تهوع ( عوارض داروی بیهوشی)

توجه !

این عوارض کوتاه مدت است و پس از پایان دوره نقاهت از بین می رود. همچنین شما می توانید با انجام مراقبت های بعد از جراحی بینی ، مدت زمان و شدت این عارضه ها را کاهش دهید. اما در صورتی که پزشک متبحر رینوپلاستی را انجام ندهد ، ممکن است متقاضی با عوارض دیگر مواجه شود. این عوارض شامل موارد زیر هستند:

  • عفونت
  • عدم تقارن بینی
  • نرسیدن به فرم دلخواه
  • آسیب تنفسی
  • از دست دادن حس بویایی

توجه !

بهتر است پس قبل از انجام هر اقدامی تبحر ، تجربه و موفقیت پزشک انتخابی خود را بررسی کنید و پس از اطمینان کامل ، عمل زیبایی بینی خود را به دست بهترین جراح بینی تبریز بسپارید.

 

هزینه جراحی بینی استخوانی در تبریز

هزینه رینوپلاستی ارتباط مستقیم با دستمزد جراح بینی استخوانی خوب در تبریز دارد. ولی دستمزد جراح رینوپلاستی تنها هزینه جراحی زیبایی بینی نیست و فردی که اقدام به عمل بینی استخوانی در تبریز می کند باید هزینه های بیمارستان ، داروها و غیره را در نظر بگیرد . دستمزد دکتر عمل بینی بیشتری بخش از هزینه را تشکیل می دهد و هزینه های جانبی دیگر بخشی اندکی از هزینه هستند . پیش از جلسه معاینه هزینه دقیق به بیماران گفته نمی شود ؛ زیرا نوع بینی و مشکلی که باید برطرف شود در تعیین هزینه تاثیرگذار است. اما برای مطلع شدن از هزینه حدودی ، می توانید با شماره های مطب تماس بگیرید یا به صفحه رسمی اینستاگرام دکتر حمیرا رشدی مراجعه کنید.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر رشدی

 

مزایای جراحی بینی استخوانی با دکتر حمیرا رشدی

انجام جراحی زیبایی بینی با برطرف کردن عیوب بینی موجب شده تا افراد از چهره خود رضایت بیشتری داشته باشند و این موضوع در اعتماد به نفس و زندگی اجتماعی و شخصی این افراد نیز تاثیرگذار است. در ادامه به سایر مزایای این جراحی خواهیم پرداخت :

  • اصلاح تقارن استخوان بینی

ایجاد تقارن در دو سمت بینی از مواردی است که باید در انجام جراحی بینی استخوانی در تبریز نسبت به آن توجه شود. برخی افراد به دلیل مشکلات مادرزادی و یا آسیب دیدگی دارای بینی متقارنی هستند که با انجام این جراحی می توان این مشکل را برطرف نمود.

  • اندازه بهبود یافته بینی استخوانی

در بسیاری از موارد لازم است تا اندازه بینی تغییر داده شود تا با سایر اجرای صورت هماهنگی پیدا کند. در رینوپلاستی صرف نظر از نازک بودن و یا پهن بودن ، کوچک بودن و یا بزرگ بودن می توان اندازه بینی را تغییر داده و اصلاح نمود.

  • تغییر اندازه سوراخ های بینی

به کمک این جراحی می توان سوراخ های غیر متقارن و بسیار بزرگ را اصلاح کرده و بهبود بخشید.

  • خلق بینی زیبا

قوز بینی و نوک افتاده از اصلی ترین مشکلات بینی بوده که می تواند در زیبایی ظاهری تاثیر زیادی داشته باشد. به کمک عمل بینی استخوانی در تبریز ، می توان ایرادات بارز بینی های استخوانی را برطرف نمود و با ایجاد قوس ملایم و نوک بینی سربالا زیبایی چندانی به آن بخشید.

  • بهبود تنفس

در فرآیند تنفس ، المان های زیادی دخیل هستند. داشتن سپتوم کج و یا پولیپ بینی از رایج ترین دلایل ایجاد اختلال در تنفس می باشد که همزمان با انجام جراحی زیبایی بینی قابل برطرف شدن می باشد. بهبود عملکرد تنفسی در کیفیت خواب ، انجام فعالیت های ورزشی و سایر فعالیت های فیزیکی تاثیرات مثبتی دارد.

  • خواب بهتر

بسیاری از افراد به دلیل مشکلاتی عملکردی بینی به آپنه خواب و خر خر کردن دچار هستند. بهره مندی از خواب راحت را می توان از دلایل دیگر جراحی بینی استخوانی در تبریز عنوان کرد.

تغییر فرم بینی استخوانی بدون جراحی

قوز روی بینی و بلند بودن طول بینی از جمله بارزترین مشکلات بینی های استخوانی است. ممکن است بسیاری از افراد از عوارض بیهوشی و یا انجام جراحی زیبایی بینی ترس هایی داشته باشند ؛ از این رو به دنبال راه هایی برای کوچک کردن و تغییر فرم بینی خود با روش های غیر جراحی باشند. امروزه از روش هایی مثل تزریق فیلر و یا لیفت با نخ به عنوان روش هایی برای تغییر فرم بینی بدون عمل یاد می شود اما این روش ها می توانند جایگزین جراحی بینی استخوانی باشند ؟ در واقع پاسخ قطعی به این پرسش خیر است ؛ چرا که این تکنیک ها با نتایج کوتاه مدتی همراه هستند و لازم است بیمار برای حفظ نتیجه در بازه های زمانی مختلف ، مجدد اقدام به تزریق فیلر به بینی نماید. از طرفی تزریق های پی در پی ، ممکن است شما را با عوارض زیادی رو به رو نماید و بافت بینی شما را تخریب کند که این امر موجب می شود در آینده نیز نتوانید عمل زیبایی بینی انجام دهید. از طرف دیگر تغییراتی که به کمک این روش ها حاصل می شوند ، بسیار محدود و جزئی بوده و هیچ تاثیری در بهبود مشکلات تنفسی و داخلی بینی ندارند ، به همین دلیل نمی توانند جایگزین روش های جراحی باشند.

در صورتی که خواستار ایجاد تغییرات مثبت و دائمی در بینی خود هستید ، توصیه ما به شما این است با کسب اطلاعات و آگاهی در مورد بیهوشی ، پروسه عمل بینی استخوانی ، دوران نقاهت ، ترس و نگرانی خود را برطرف نمایید و بعد از انتخاب یک جراح بینی استخوانی خوب با اطمینان برای انجام تغییرات بینی خود به کمک جراحی قدم بردارید.

دوره نقاهت جراحی بینی استخوانی چقدر است ؟

این مسئله تا حد زیادی به شرایط بدنی افراد و میزان پیچیدگی عمل جراحی انجام شده بستگی دارد. اما در حالت کلی افراد بعد از گذشت ۷ روز می توانند به فعالیت های روزانه خود باز گردند.

چرا بعد از عمل بینی استخوانی جوش می زنیم ؟

موارد بسیاری می تواند در جوش زدن پوست بینی بعد از عمل نقش داشته باشد. فرقی نمی کند بینی استخوانی و یا گوشتی داشته باشید ، برخی از افراد ممکن است به دلیل حساسیت در استفاده از چسب بینی که بعد از عمل به صورت مرتب باید مورد استفاده قرار بگیرد ، دچار جوش زدن شوند. به همین دلیل توصیه می شود با مشورت پزشک خود حتما از چسب های ضد حساسیتی که در داروخانه ها به فروش می رسند ، استفاده نمایید. نکته دیگری که وجود دارد و ممکن است سبب بروز جوش شود ، رژیم غذایی است که در دوره نقاهت و مراقبت های بعد از جراحی دارید ، توصیه می شود میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید و آب و مایعات بیشتری بنوشید.

در انتها برای جلوگیری و کنترل جوش ها بعد از جراحی بینی ، پیشنهاد می شود روتین پوستی مناسبی داشته باشید ، در طی مدت زمانی که اسپلینت روی بینی شما قرار دارد و اجازه شستن صورت و حمام کردن ندارید ، لازم است به کمک تونرهای بهداشتی و یا یک پنبه آغشته به گلاب و یا آب صورت خود را به آرامی پاک و تمیز نمایید. پس از آن نیز به کمک یک شوینده مناسب پوست خود را بشویید و هر دو الی سه روز یک بار چسب بینی خود را تعویض نمایید.

نتیجه جراحی بینی استخوانی با دکتر حمیرا رشدی ، جراح بینی تبریز

بازگشت قوز در بینی های استخوانی بعد از عمل !

ممکن است این نگرانی در افرادی که قصد انجام جراحی بینی استخوانی خود را دارند وجود داشته باشد که ممکن است نتیجه عمل بینی آن ها تغییر کند و یا قوز بینی مجدد عود نماید ؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت در شرایطی که تکنیک های جراحی توسط یک پزشک بینی خوب و با تجربه به صورت اصولی اجرا شوند ، امکان بازگشت بینی به فرم قبلی به هیچ عنوان وجود ندارد و تا زمانی که ضربه ای به بینی وارد نشود ، فرم بینی دچار تغییر نخواهد شد.

چه تفاوتی در جراحی بینی استخوانی مردان و زنان وجود دارد ؟

به صورت کلی در انجام عمل بینی استخوانی جراح محدودیت زیادی ندارد و می تواند بینی را با توجه به شرایط و ساختار کلی چهره و اهداف بیمار به فرم های گوناگونی جراحی نماید. اما با توجه به قاعده زیبایی شناسی برای حفظ جذابیت های مردانه از کوچک و فانتزی جراحی کردن بینی خودداری می شود. در واقع بینی کوچک و ظریف با چهره مردانه تناسب چندانی نداشته و این موضوع می تواند جذابیت های چهره آن ها را تحت تاثیر قرار داده و فرم زنانه ای به آن ببخشد ؛ از این رو در رینوپلاستی بینی استخوانی تلاش می شود تا حالت طبیعی بینی حفظ شده و تنها نواقص و مشکلات بینی برطرف شود و عملکرد تنفسی بهبود داده شود. این در حالی است که جراحی بینی استخوانی بانوان متفاوت از مردان انجام شده و با توجه به درخواست متقاضی این جراحی و آناتومی صورت می توان از فرم های فانتزی و نیمه فانتزی نتایج خوبی به دست آورد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

آیا جای بخیه ها بعد از عمل بینی استخوانی باقی می ماند ؟

مسئله ضخامت پوست در نتیجه عمل زیبایی بینی تاثیر زیادی دارد. هر چه پوست از ضخامت مناسبی برخوردار باشد ، نتیجه نهایی نیز بهتر و ایده آل تر خواهد بود و احتمال باقی ماندن جای برش و بخیه های جراحی به صفر می رسد. این در حالی است که اگر پوست بینی از ضخامت بالایی برخوردار باشد یا بینی پوست بسیار نازکی داشته باشد ، ممکن است جای بخیه ها بعد از عمل تا حدودی باقی بماند که شما با استفاده از نکات مراقبتی و استفاده از کرم های ترمیم کننده می توانید به محو شدن اثار جراحی کمک کنید. دقت داشته باشید که تکنیک و مهارت جراح نیز تا حد زیادی در باقی ماندن جای برش های جراحی تاثیر دارد و هر چه پزشک مهارت بالایی در این زمینه داشته باشد ، بعد از گذراندن دوره نقاهت هیچ آثاری از بخیه در قسمت زیر و کناره های بینی شما دیده نمی شود.

چه عواملی نتیجه جراحی بینی استخوانی را تغییر می دهد ؟

  1. به صورت کلی اگر تکنیک های عمل رینوپلاستی به درستی انجام شوند ، بیمار مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی را جدی گرفته و رعایت کند ، نتایج این جراحی تا همیشه ماندگار خواهد بود.
  2. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که با افزایش سن ، رشد غضروف های بینی نیز همچنان ادامه پیدا می کند و این موضوع می تواند در طولانی مدت منجر به تغییرات جزئی در بینی شود.
  3. نکته مهمی که ممکن است نتیجه عمل بینی استخوانی را تغییر دهد ، وارد شدن ضربه یا آسیب جدی به بینی است که برای رفع این موضوع ممکن است بیمار به جراحی ترمیمی بینی نیاز پیدا کند. در صورتی که شدت ضربه شدید باشد ، ممکن است استخوان بینی دچار شکستگی و انحراف شده و مشکلاتی را در تنفس برای بیمار ایجاد نماید.

چسب زدن به بینی استخوانی بعد از عمل تا چه مدت باید ادامه داشته باشد ؟

بعد از برداشتن گچ بینی تا یک ماه باید به صورت مرتب از چسب بینی استفاده نمایید. بعد از گذشت یک ماه و بررسی روند کاهشی تورم بینی و بر اساس میزان ضخامت پوست ؛ جراح بینی مشخص می کند که لازم است همچنان پروسه چسب زدن به بینی را ادامه دهید یا خیر ! البته در بیشتر موارد توصیه می شود بعد از گذشت یک ماه تنها در طول شب از چسب بینی استفاده نمایید و روزها نیازی نیست به بینی چسب بزنید.

آیا می توان به بینی استخوانی کورتون تزریق کرد ؟

افرادی که تحت عمل بینی استخوانی قرار می گیرند ، عموما نیازی به تزریق کورتون به بینی ندارند ؛ پوست این گروه از افراد نازک بوده و تزریق کورتون می تواند تاثیرات مخربی را در نتیجه جراحی داشته باشد ؛ کورتون اغلب برای افرادی که جراحی بینی گوشتی انجام می دهند و بینی آن ها بسیار متورم است ، کاربرد دارد.

برای چه افرادی مناسب است عمل بینی استخوانی؟

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد را به جراحی بینی می‌کشاند. برخی از آن‌ها مشکلات تنفسی از طریق بینی دارند، برخی دیگر آسیب تروماتیک به صورت داشته‌اند و مایل‌اند عدم تقارن حاصل را اصلاح کنند، و بسیاری از افراد فقط می‌خواهند با تغییر اندازه یا شکل بینی، ظاهر خود را بهبود بخشند تا هماهنگی بیشتری بین اجزای صورت خود ایجاد کنند. به همین دلیل، عمل بینی استخوانی عروسکی و نیمه فانتزی بسیار مورد تقاضاست. باید توجه داشت که عمل بینی در دوران بارداری ممنوع است. پزشک برای ارزیابی اینکه آیا فرد کاندیدای مناسبی برای عمل بینی استخوانی است یا خیر، به موارد زیر توجه می‌کند:

  • نوع پوست
  • پیشینه قومی
  • سن فرد (مگر اینکه مشکلات تنفسی شدید وجود داشته باشد که پزشک سن را نادیده می‌گیرد)
  • سابقه جراحی یا ضربه‌های قبلی
  • سابقه انسداد بینی یا مشکلات تنفسی

اگر فرد شرایط جسمانی و روانی ایده‌آل را داشته باشد، می‌تواند برای عمل بینی استخوانی اقدام کند، با این وجود باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج عمل را داشته باشد. پزشک از طریق جلسات مشاوره مواردی مورد بررسی قرار می‌دهد که ممکن است عبارت‌اند از:

  • چگونگی برش استخوان‌ها و غضروف بینی برای تغییر شکل بینی
  • گزینه‌های بیهوشی برای عمل بینی
  • عوارض احتمالی

سایر روش‌های توصیه شده نیز ممکن است مورد بحث قرار گیرند، از جمله کاشت چانه که برای متعادل کردن ویژگی‌های صورت استفاده می‌شود.

اصلاح قوز، یکی از مسائل بینی استخوانی است

یکی از ویژگی‌های مشخص بینی استخوانی، وجود قوز بر روی پل بینی است. این قوز، یک برآمدگی است که به شکل یک ناهمواری در شیب پل بینی تا نوک آن، شکل گرفته است. بخش عمده‌ی ساختار قوز بینی، غضروف می‌باشد که نمای نیمرخ را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع، قوز، مشکلی است که به آسانی قابل مشاهده است و اغلب به عنوان نمایان‌ترین ایراد بینی در نمای نیمرخ محسوب می‌شود. این ایراد می‌تواند تأثیرات نامطلوبی بر روی اعتماد به نفس فرد در تعاملات با دیگران داشته باشد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button