بعد از عمل بینی

بعد از عمل بینی بیمار به منزل منتقل می شود و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و بیمار دوره نقاهت را در منزل سپری می کند. پس از جراحی بینی برای محافظت از ساختار بینی ، دکتر حمیرا رشدی ، جراح بینی خوب در تبریز ، اسپلیت را بر روی بینی قرار می دهد و تا زمانی که اسپلیت بر روی بینی است باید از وارد شدن ضربه به آن محافظت شود. اسپلینت بینی نباید به هیچ عنوان خیس شود . به همین دلیل تا زمانی که اسپلیت بر روی بینی است بهتر است فرد از استحمام دوری کند.

 

بعد از عمل بینی - دکتر رشدی

مراقبتهای بعد از جراحی بینی

  • از انجام فعالیت هایی که منجربه افزایش ضربان قلب می شود مانند روابط زناشویی و فعالیت های سنگین ورزشی تا مدتی پرهیز کنید. البته در ارتباط با روابط زناشویی به طور معمول سه هفته پرهیز کافی است . همچنین بهتر است از انجام فعالیت های سنگین ورزشی ۳ تا ۴ ماه پرهیز شود .
  • در هنگام خواب و استراحت سر باید کمی بالاتر از بدن باشد و به پشت دراز بکشید . بنابراین از خوابیدن به پهلو یا شکم خودداری کنید.
  • خندیدن و حرف زدن باعث می شود ماهیچه های صورت و بینی حرکت کنند. به همین دلیل بیش از حد خندیدن یا صحبت کردن و خمیازه کشیدن می تواند موجب تغییر ساختار بینی شود . خنده هایی ملیح و خمیازهایی کوتاه مشکلی به وجود نمی آورد.
  • از غذاهایی که نیاز به جوییدن ندارند استفاده کنید. انواع سوپ ، پوره و آش ها بهترین تغذیه بعد از عمل بینی می باشند.
  • برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس یخ استفاده کنید.

نکاتی در ازتباط با دوره نقاهت بعد از عمل بینی

طول دوره نقاهت در هر فردی متفاوت است به همین دلیل زمان هایی که گفته شده به طور تقریبی می باشد. به طور مثال تورم در جراحی بینی گوشتی دیرتر از بین می رود بنابراین دوره نقاهت در افرادی که بینی گوشتی دارند کمی طولانی تر خواهد بود. برای مطلع شدن از نکات مراقبتی جراحی بینی بهتر است با جراح بینی صحبت کنید زیرا می توانند به طور دقیق تر و با توجه به شرایط بیمار راهنمایی های لازم را ارائه دهند. تمام جراحان بینی تاکید می کنند که نکات مراقبتی به خوبی انجام شود زیرا علاوه بر نحوه عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی ، مراقبت های بعد از عمل بینی نیز بر روی نتیجه جراحی زیبایی بینی تاثیر گذار است . بنابراین برای گرفتن نتیجه ایده آل از جراحی بینی فرد علاوه بر انتخاب جراح بینی خوب و ماهر باید نکات مراقبتی را نیز به طورکامل رعایت کند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button