اقدامات قبل از جراحی بینی

افرادی که متقاضی انجام جراحی بینی در تبریز  هستند قبل از انجام راینوپلاستی باید یک سری تحقیقات را انجام دهند. مهم ترین اقدامی که متقاضیان جراحی زیبایی بینی باید انجام دهند انتخاب یک دکتر بینی خوب و ماهر است . برای انتخاب جراح ، فرد باید به خوبی تحقیقات لازم را از طریق پرس و جو یا سرچ در مرورگرهای اینترنتی انجام دهد و پس از کاندید کردن چند پزشک ، نمونه کارهای پزشک را مشاهده نماید. انتخاب یک دکتر زیبایی بینی ماهر مهم ترین اصل در عمل بینی است. زیرا بروز عوارض و رضایتمندی از نتیجه رینوپلاستی ارتباط مستقیمی با مهارت پزشکی که انتخاب می کنید ، دارد. پس از انتخاب پزشک در جلسه معاینه تمام نکات مورد نیاز با توجه به شرایط بیمار گفته می شود ولی در این مقاله از دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح بینی تبریز ، نیز برخی از نکات مهم اقدامات قبل از جراحی بینی گفته می شود تا بیمار اطلاعات کلی داشته باشد.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر رشدی

دو نمونه سوال های رایجی که در خصوص اقدامات قبل از جراحی بینی پرسیده می شود :

قبل از عمل زیبایی بینی چی بخوریم ؟
  • در حین جراحی زیبایی بینی بیمار باید ناشتا باشد به همین دلیل ۸ ساعت قبل از انجام رینوپلاستی نباید چیزی بنوشد یا غذایی میل کند.
  • همچنین شب قبل از عمل نیز فرد باید غذای سبک میل کند و از پرخوری پرهیز نماید.
بعد از جراحی بینی چه بخوریم ؟
  • بعد از جراحی نیز بیمار به اتاق ریکاوری آورده می شود تا وضعیت سلامتی و جسمانی او چک شود.
  • در اتاق ریکاوری نیز بیمار مجاز به خوردن و آشامیدن نیست و پس از منتقل شدن به بخش می تواند نوشیدنی ها و مواد غذایی نرم را به تدریج میل نماید.
  • پس از انجام عمل بینی در تبریز ، بهتر است تا یک مدت فرد از رژیم غذایی نرم پیروی کند و از غذاهای سفتی که نیاز به جویدن دارند پرهیز کند.

کاندیدای مناسب عمل بینی

از جمله مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی این است که افراد ببینند کاندیدای خوبی برای رینوپلاستی هستند یا خیر و در صورت داشتن شرایط لازم، برای انجام این جراحی زیبایی اقدام نمایند. برخی از افراد گمان می کنند که اگر در بینی خود ایراد داشته و هزینه لازم برای جراحی را داشته باشند کاندیدای مناسبی برای این عمل جراحی هستند در صورتی که چنین نیست. از جمله شرایطی که برای جراحی زیبایی بینی لازم است عبارتنداز:

برخورداری از شرایط جسمی و روحی سالم

ابتلا به برخی بیماری های مزمن همچون لوپوس و مصرف داروهای خاص احتمال بروز خطر در حین جراحی را افزایش داده و ممکن است مشکل افرین باشند. لذا بهتر است افرادی که به این بیماری ها ابتلا داشته یا داروهای خاص مصرف می کنند از انجام جراحی زیبایی بینی خودداری نمایند. همچنین انجام جراحی در صورت ابتلای فرد به بیماری های روحی همچون افسردگی به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ در برخی موارد شاهد افرادی با بیماری افسردگی هستیم که به امید بهتر شدن شرایط روحی خود با ایجاد تغییر در ظاهرشان برای انجام عمل زیبایی بینی اقدام می نمایند. این دسته از افراد نه تنها با جراحی بهتر نخواهند شد بلکه امکان وخامت اوضاع آن ها به دلیل استرس های ناشی از عمل زیبایی بینی وجود دارد.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر رشدی

 

داشتن توقعات معقول از نتیجه جراحی

افراد باید با دیدی روشن از عمل زیبایی بینی و نتایج آن برای انجام این عمل جراحی اقدام نمایند و بدانند که عمل رینوپلاستی تنها موجب بهبود نسبی بینی شده و به هیچ عنوان تضمین یک بینی بی نقص مطلق را به افراد نمی دهد. از همین رو افراد وسواسی که مدام در حال بررسی تقارن صورت خود بوده و همچنین افراد ایده آل گرا که توقع بی نقص ترین نتایج از هر کاری را دارند برای این جراحی مناسب نیستند.

  • خانم هایی که باردار نبوده و شیرده نیستند
  • افرادی که به مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی اعتیاد ندارند
  • افرادی که قادر به رعایت اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی هستند و غیره.

توصیه ها و اقدامات مهم قبل از عمل بینی

مصرف دارو قبل از عمل بینی
  • از مصرف داروهایی چون : آکوتان یا روآکوتان ، آسپرین ، پروفن ، ویتامین E و داروهایی دیگری که موجب افزایش خونریزی می شوند ، خودداری کنید.
  • برخی از داروها نیاز است ۶ ماه یا دو هفته قبل از عمل رینوپلاستی قطع شوند که تمام این نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی ، در جلسه مشاوره گفته می شود.
آزمایش خون قبل از عمل بینی

برای بررسی وضعیت جسمی و سلامتی بیمار نیاز است که تمام آزمایش های تجویز شده به علاوه آزمایش خون انجام شود و نتیجه در اختیار بهترین جراح بینی تبریز قرار گیرد. پس از انجام جراحی زیبایی بینی یا راینوپلاستی بهتر است بیمار تمام نکات مراقبتی را رعایت کند تا مشکلی پیش نیاید و دوره نقاهت به خوبی سپری شود. همچنین رعایت درست مراقبت های بعد از جراحی بینی موجب می شود تا فرم بینی همان مدلی شود که انتظار می رود و به علت مراقبت های نادرست ، فرم بینی تحت تاثیر قرار نگیرد.

 

آزمایش های لازم قبل از عمل بینی کدامند ؟

مانند سایر جراحی ها یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی نیز انجام آزمایش هایی است که از فرد گرفته می شود تا در هنگام جراحی و ریکاوری مشکلی برای بیمار ایجاد نشود. از موارد لازم برای آزمایش خون قبل از عمل دماغ به موارد زیر می توان اشاره کرد :

  • این آزمایش خون بسیار ساده بوده و در جهت بررسی انعقاد خون ، کم خونی و یا وجود عفونت در خون صورت می گیرد.
  • تستFBS جهت بررسی سطح قند خون
  • تست CBC.diff به منظور تشخیص کم خونی در افراد
  • تست هایPT و PTT برای بررسی انعقاد خون و پیشگیری از خون ریزی ناگهانی
  • هپاتیت
  • آزمایش HIV
  • آزمایش HCV Ab
  • آزمایش HBsAg
  • آزمایش بارداری در خانم ها و هم چنین آزمایش تیروئید در افراد مشکوک یا مبتلا به تیروئید
  • هم چنین در افراد بالای ۴۰ سال گرفتن نوار قلب از اقدامات قبل از جراحی بینی بوده تا ضربان قلب آن ها کنترل شود.
  • افرادی که دارای گرفتگی بینی و یا مشکلات تنفسی و یا انحراف بینی هستند ، لازم است با توجه به تشخیص بهترین متخصص گوش و حلق و بینی تبریز ، برای بررسی های بیشتر مشکلات داخلی بینی ، سی تی اسکن انجام دهند.
  • در بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت لازم است آزمایش ادرار نیز برای کنترل عفونت و بررسی سایر ناهنجاری ها گرفته شود.

افرادی که مشکلات ریه و تنفسی دارند و هم چنین افراد سیگاری در مواردی نیاز به گرفتن عکس از قفسه سینه به جهت بررسی و تشخیص مشکلات ریوی می باشد. داشتن مشکلات تنفسی شدید و یا ذات الریه ممکن است موجب کنسل شدن و یا به تاخیر افتادن عمل بینی شود. معاینه روانی برای انجام سلامت روان مراجعه کننده از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر سلامت جسمی لازم است بیماران از نظر روانی هم آماده رینوپلاستی و تغییراتی که بعد از عمل در صورت آن ها به وجود می آید باشند.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر حمیرا رشدی

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button