مراقبت های بعد از جراحی بینی

در این مقاله سوال هایی که به طور متعدد متقاضیان جراحی بینی در تبریز از بهترین جراح زیبایی بینی در تبریز ، دکتر حمیرا رشدی ، پرسیده می شود و مرتبط با مراقبت های بعد از جراحی بینی است آورده شده است. در صورتی که قصد انجام این جراحی را دارید و سوالاتی در خصوص نکات مراقبتی بعد از عمل بینی دارید ، مطالعه مثاله پیش رو می تواند مفید باشد . اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهد. ئذ صورتی که سوالات دیگری در همین خصوص دارد در قسمت دیدگاه سایت می توانید سوالات خود را بیان نمایید ما به تمامی پرسش های شما عزیزان در اولین فرصت پاسخ خواهیم داد.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی - دکتر رشدی

چند توصیه مهم در مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • رابطه زناشویی

توصیه می شود در دو هفته اول از انجام فعالیت های جنسی پرهیز شود ؛ زیرا هیجان و افزایش ضربان قلب تاثیر منفی بر روی تورم بینی دارد. افرادی که بینی گوشتی دارند بهتر است زمان بیشتری از انجام فعالیت های جنسی پرهیز کنند.

  • تورم و کبودی و تغذیه

    • برای رفع سریع تر تورم و کبودی بهتر است از کمپرس یخ استفاده شود.
    • همچنین بهتر است از موارد غذایی پر نمک استفاده نشده و رعایت رژیم غذایی نرم توصیه می شود.
    • غذاهایی مانند سوپ و پوره بهترین گزینه ها جهت تغذیه هستند.
  • نحوه خوابیدن

یکی از مراقبت های بعد از جراحی بینی که اهمیت بسیاری دارد ، نحوه خوابیدن و استراحت کردن می باشد :

    • بیمار باید به حالتی بخوابد که فشار به بینی وارد نشود.
    • بنابراین مناسب ترین حال خوابیدن به پشت و قراردادن دو بالش در زیر سر است.
    • زیرا سر باید کمی بالاتر از سطح بدن باشد.
  • خندیدن و خمیازه کشیدن در مراقبت های بعد از جراحی بینی

بهتر است ۶ تا ۸ هفته از خنده شدید و خمیازه های بسیار طولانی پرهیز کنید چرا که خندیدن و خمیازه ، عضله های صورت را تحت تاثیر قرار داده و امکان تغییر در ساختار بینی به وجود می آید. لبخند های ملیح و خمیازه کشیدن آرام هیچ گونه مشکلی به وجود نمی آورد.

 

 

وارد شدن ضربه به بینی بعد از عمل

در مراقبت های بعد از جراحی بینی از بیماران خواسته می شود که از لمس کردن و فشار دادن بینی خود پرهیز نمایند ؛ چرا که برای مدتی زمان لازم است تا استخوان های تازه شکل گرفته جوش خورده و محکم شوند و در طی این مدت هرگونه فشار و ضربه ای که به بینی وارد شود ، می تواند نتیجه عمل را با تغییر همراه نماید. گاهی اوقات نیز این احتمال وجود دارد که ضربه به بینی به صورت ناگهانی اتفاق بیفتد ؛ در چنین شرایطی لازم است حتما جهت معاینه و بررسی بیشتر به جراح بینی خود مراجعه نمایید. توصیه می شود برای جلوگیری از وارد شدن هر گونه ضربه یا آسیب به بینی از قرار گرفتن در محیط های شلوغ خودداری کرده و در هنگام تعویض لباس مراقب باشید و سعی کنید از لباس های جلو دکمه یا زیپدار استفاده نمایید تا فشاری به بینی وارد نشود. همچنین در بازی کردن با کودکان و حیوانات خانگی احتیاط نمایید و تا تمام شدن دوره نقاهت از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

پیرسینگ بینی بعد از جراحی

یکی از سوالات متداول در رابطه با مراقبت های بعد از عمل بینی در خصوص سوراخ کردن بینی و استفاده از نگین و حلقه در بینی می باشد. استفاده از پیرسینگ بینی مورد علاقه بسیاری از جوانان بوده و مهم است این موضوع به یکی از دغدغه های اصلی آن ها بعد از عمل بینی تبدیل شود. به صورت کلی باید بدانید که شما تا سه ماه بعد از عمل اجازه سوراخ کردن بینی خود را ندارید و باید به نکات مراقبتی بعد از جراحی بینی توجه داشته باشید تا زخم و بافت های بینی شما زودتر التیام پیدا کنند. بعد از این مدت می توانید با مشورت پزشک اقدام به استفاده از پیرسینگ بینی نمایید.

  • شستشوی بینی در مراقبت های بعد از جراحی بینی

    • به علت اینکه پس از جراحی امکان دارد بینی خونریزی خفیفی داشته باشد نیاز است تا بهداشت بینی رعایت شود و شستشوی بینی اولین قدم برای حفظ بهداشت بینی می باشد.
    • در سه هفته اول استفاده از قطره های بینی برای شستشوی بینی کفایت می کند.
    • از هفته سوم نیز می توانید با استفاده از سرنگ و به آرامی بینی را شستشو دهید.
    • برای شستشوی بینی روش های زیادی وجود دارد می توانید بهترین روش را از جراح سوال کنید و نظر ایشان را نیز در این باره بدانید.
  • گچ بینی یا اسپلینت

معمولا افراد پس از انجام عمل و بعد از به هوش آمدن ، احساس سنگینی در بینی خود دارند ، چنین حسی ناشی از گچ یا اسپلینت است که بر روی بینی بیمار قرار داده می شود ، مقصود از قرار دهی اسپلینت بر روی بینی حفاظت از ساختار و اسکلت بینی می باشد. زیرا از آنجا که طی عمل بینی ، پوست بینی به طور کامل از روی ساختار زیر خود بلند می شود تا تغییرات مورد نظر اعمال شوند ، پس از پایان جراحی و شروع فرآیند ترمیم ، پوست بینی می بایست دوباره به اسکلت زیرین خود بچسبد بنابراین به توصیه و صلاحدید پزشک باید در روزهای ابتدایی دوران مراقبت های بعد از جراحی بینی ، اسپلینت بر روی آن قرار داده شود تا به تسریع روند ترمیم کمک نماید. توجه داشته باشید که تا پایان مدت زمانی که گچ بر روی بینی شما قرار دارد باید از خیس شدن آن خودداری کنید ، زیرا در صورتی که گچ بینی خیس شود نخواهد توانست عملکرد اصلی خود را انجام دهد. گچ بینی غالبا پس از ۷ روز توسط جراح بینی خوب در تبریز ، برداشته می شود و فرد باید پس از آن تا مدت زمانی که بهترین دکتر بینی در تبریز معین می کند از چسب بینی استفاده نماید.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی - دکتر حمیرا رشدی

 

  • چسب زدن به بینی بعد از جراحی بینی

    • در دو هفته اول هدف از زدن چسب شکل دهی بهتر بینی می باشد و پس از آن در کاهش تورم بینی نقش دارد.
    • مدت زمان چسب زدن بستگی به نوع پوست بینی بیمار دارد.
    • افرادی که دارای پوست نازک در ناحیه بینی هستند بین دو هفته تا دو ماه نیاز به زدن چسب دارند و افرادی که بینی هایشان پوست ضخیمی دارد زمان بیشتری باید چسب بزنند و امکان دارد تا ۶ ماه نیز نیاز به زدن چسب داشته باشند.
    • زدن چسب نیاز به آموزش دارد و حتماً از بهترین جراح بینی تبریز ، در مورد نحوه صحیح چسب زدن سوال کنید.
  • استحمام بعد از جراحی بینی

بهتر است تا زمانی که پانسمان همچنان بر روی بینی تان قرار دارد ، از حمام و خیس شدن پانسمان امتناع کنید. به منظور اطلاع دقیق از زمان مناسب برای استحمام باید به جراح خود مراجعه نموده و ایشان بعد از انجام معاینات لازم ، زمان مناسب را به شما اعلام می کند. بنابراین بهترین زمان را برای حمام از دکتر خود جویا شوید.

  • تغذیه پس از عمل بینی

تا چند ساعت پس از عمل ، در صورت تشخیص پزشک معالج ، می توانید از آب و مایعات استفاده کنید. در این بازه زمانی لازم است از نوشیدن شیر و آبمیوه های ترش اجتناب کنید. جهت صرف غذا بهتر است تا مدتی از غذاهای نرم استفاده کنید. مصرف غذاها و خوراکی هایی را که به جویدن زیاد نیازمند هستند ، حداقل تا ۲ هفته کنار بگذارید.

  • نحوه مسواک زدن در مراقبت های بعد از عمل بینی

بعد از عمل بینی ، دندان های بالایی خود را به آرامی مسواک کنید ؛ به گونه ای که هیچ گونه فشار یا ضربه ای به ناحیه بین لب و بینی وارد نشود. در غیر این صورت ممکن است محل بخیه ها آسیب ببینند.

  • سرفه و عطسه بعد از جراحی بینی

سرفه و عطسه پدیده هایی هستند که کنترل و جلوگیری از وقوع آن ها تا حدودی دشوار است ؛ بنابراین بعد از عمل با توجه به لزوم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی ، هنگام عطسه و سرفه دهان خود را باز نگه دارید تا از این طرق خارج شوند و بینی و محل برش ها تحت فشار کمتر قرار گیرند.

  • ممنوعیت استفاده از عینک بعد از عمل بینی

عینک آفتابی یا طبی فشار کم اما متداومی روی بینی دارد که این تداوم فشار باعث ایجاد آسیب به بینی خواهد شد. در نتیجه حداقل دوماه پس از عمل بینی ، استفاده از هرگونه عینک طبی یا دودی برای شما ممنوع است. با گذشت دو ماه امکان استفاده کوتاه مدت از عینک های طبی سبک مجاز خواهد بود.

  • دوری از آفتاب در دوران نقاهت پس از جراحی

یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از جراحی بینی قرار نگرفتن در معرض نور خورشید است. بعد از عمل ، پوست شما حساس تر از گذشته می شود؛ بدین ترتیب قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بیش از پیش به شما آسیب می رساند. بنابراین هنگام بیرون رفتن از خانه حتی در هوای غیرآفتابی از کرم ضدآفتاب مورد تایید پزشک با spf 50 استفاده کنید.

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی - دکتر رشدی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی هنگام خون ریزی احتمالی

    • اگر دچار خون ریزی شدید ، سر خود را بالا نبرید و به آرامی یک پاف از اسپری که توسط پزشک به شما داده شده است در حفره بینی وارد کنید.
    • در صورتی که خون ریزی ادامه داشت همچنان سر خود را در حالت طبیعی گرفته و به مدت ۱۵ دقیقه پایین بینی را فشار دهید.
    • درصورت خون ریزی بینی ، نگران نباشید ؛ چرا که این خون ریزی ها کوتاه مدت است ؛ اما اگر با انجام این گفته ها خونریزی متوقف نشد ، به پزشک مراجعه کنید.
    • مراقبت های اورژانسی هنگام مواجه با علایم هشدار دهنده

مراقبت های اورژانسی باید توسط افراد متخصص انجام شود ؛ بنابراین در صورتی که با علائم هشداردهنده روبه رو شدید ، به پزشک خود اطلاع دهید :

  1. تب ۳۸٫۵ درجه
  2. قرمزی و تورم رو به افزایش در ناحیه بینی
  3. افزایش درد و درد غیرقابل تحمل
  4. تنگی نفس
  5. خون ریزی بدون قطع شدن

دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی

  • معمولا در حال حاضر پس از عمل بینی ، پزشک متخصص داخل بینی بیمار تامپون قرار نمی دهد و بدین ترتیب اغلب تا ۴۸ ساعت فرد دچار ترشح خونابه از بینی خواهد بود که در این صورت نباید از دستمال کاغذی استفاده کند چرا که ممکن است سبب انتشار آلودگی و به دنبال آن عفونت گردد.
  • بنابراین به منظور پاک کردن خونابه ها از روی بینی توصیه می شود از گاز استریل استفاده کنید.
  • لازم به ذکر است که چنانچه خونریزی پس از ۴۸ ساعت قطع نشود ، بیمار می بایست فورا با پزشک معالج خود تماس بگیرد.
  • افراد بعد از عمل بینی ، باید حتی المقدور تا یکماه از انجام کارهای سنگین پرهیز کنند.
  • مکالمات طولانی ، خندیدن زیاد و رفتن به اماکن شلوغ بعد از عمل زبایی بینی تا مدتی ممنوع است.
  • بیماران هرگز نباید بینی خود را دستکاری نمایند زیرا هنوز زخم های جراحی ، ترمیم نشده و بهبود نیافته است و دستکاری بینی ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای بیمار ایجاد نماید.
  • به منظور شستشو و مسواک نمودن دندان ها حتما از مسواک نرم استفاده کنید و از ایجاد فشار بر روی لب فوقانی و لثه های تان خودداری نمایید.
  • از اولین روز بعد از جراحی می توانید جهت شستن داخل بینی خود از سرم شستشوی تجویز شده از سوی پزشک معالج تان استفاده فرمایید و در هر بار استفاده نیز باید سرنگ جدید و تمیز مصرف نمایید.
  • تا دو ماه بعد از عمل ، از عینک های طبی و آفتابی استفاده نکنید و در صورتی که نیاز به استفاده از عینک برایتان ضروری است می توانید از لنزهای نرم تماسی استفاده کنید.

دکتر رشدی ، بهترین جراح گوش و حلق و بینی در تبریز ، بیان می کند رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی باعث می شود تا نتیجه تحت تاثیر قرار نگیرد و فرد از فرم بینی رضایت داشته باشد .

 

چرا رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی الزامی است ؟

برای ماندگاری فرم جدید بینی ، جلوگیری از آسیب در آن و همچنین حفظ سلامتی ، رعایت مراقبت های بعد از این پروسه توضیه می شود. در واقع این اقدامات مراقبتی ، حافظ زیبایی خلق شده و سلامتی متقاضیان ، بعد از عمل هستند. از این رو پیشنهاد می دهیم تمامی مراقبت های گفته شده را رعایت کنید.

راه رفتن بعد از جراحی بینی

در روزهای اولیه بعد از جراحی رینوپلاستی به ویژه در روزهای نخست ممکن است به دلیل استفاده از داروی بیهوشی کمی برای شما دشوار باشد ؛ به همین دلیل توصیه می شود از یک همراه بخواهید تا به کمک او راه بروید و کارهای خود را انجام دهید. بهتر است در هفته اول بعد از جراحی زیبایی بینی ، بیشتر استراحت داشته باشید با این حال روزی ۵ الی ۱۰ دقیقه راه رفتن به آرامی در منزل می تواند مفید باشد و به بهبود گردش خون کمک کرده و از لخته شدن خون جلوگیری کند. لازم است با توجه به دوران مراقبت های بعد از جراحی بینی ، در هنگام راه رفتن سر خود را از حالت طبیعی کمی بالاتر نگه دارید و از خم کردن سر در طی این مدت خودداری کنید. از حمل کردن جسم سنگین در هنگام راه رفتن خودداری نماید. بعد از گذشته یک هفته می توانید به مدت زمان پیاده روی خود اضافه کنید.

اصلاح کردن صورت بعد از عمل زیبایی بینی

بعد از انجام جراحی رینوپلاستی باید از ایجاد هرگونه فشار به صورت و بینی خودداری شود ، اصلاح کردن صورت نیز از آنجایی که با ایجاد فشار همراه است ، می تواند منجر آسیب دیدن بافت های بینی در حال ترمیم شود. برای اصلاح صورت خود لازم است حداقل تا یک ماه صبر نمایید. در صورت لزوم نیز می توانید از تیغ اصلاح کمک بگیرید. مراقبت اصلاح موهای پشت لب خود باشید ؛ چرا که لب بالا تا مدتی بعد از جراحی بی حس می باشد از طرفی هرگونه ضربه و فشار به این ناحیه ممکن است منجر به آسیب دیدن بینی شود.

چه مدت بعد از عمل بینی می توان رانندگی کرد ؟

از رانندگی کردن در هفته اول بعد از جراحی خودداری نمایید ؛ چرا که در طی مراقبت های بعد از جراحی بینی ، شما تحت تاثیر دارو هستید و رانندگی کردن می تواند خطرناک باشد.

یک رژیم غذایی خوب بعد از جراحی بینی

مصرف سبزیجات در بهبودی بعد از عمل بینی تا چه میزان موثر است ؟ در واقع داشتن یک رژیم غذایی متعادل همراه با میوه و سبزیجات تازه بعد از جراحی می تواند با رساندن مواد مغذی مورد نیاز به بدن موجب ترمیم سریع تر زخم ها و کوتاه تر شدن دوره نقاهت بعد از جراحی بینی شود. خوردن پروتئین که بلوک ساختمانی ضروری پوست ، ماهیچه ، غضروف و خون است و رژیم غذایی متشکل از آجیل ، گوشت ، تخم مرغ ، ماست ، ماهی و سایر غذاهای غنی از پروتئین به بدن شما کمک می کند تا بافت آسیب دیده داخل و اطراف بینی شما بهتر و زودتر ترمیم شوند. به علاوه باید مطمئن شوید که ویتامین های بسیار را از رژیم غذایی خود دریافت می کنید ، که مهم ترین آن ها در این امر ویتامین A و ویتامین C می باشد. ویتامین A که معمولا در سبزی های تیره و برگ دار مانند اسفناج و کلم پیچ یافت می شود ، یک تقویت کننده عالی برای سیستم ایمنی بدن است که می تواند به شما در مبارزه با عفونت های بعد از جراحی کمک کند. ویتامین C نقش مهمی در بازسازی کلاژن ( پروتئینی که بافت پوست شما را به هم متصل می کند ) ایفا می کند. منابع خوب ویتامین C مرکبات ، کلم بروکسل و کلم بروکلی هستند.

خونریزی بعد از جراحی بینی

همانطور که در در این مقاله از دکتر رشدی اشاره شد ، خونریزی خفیف بعد از عمل بینی ؛ امری طبیعی است. برای کنترل شرایط ، زمانی که خونریزی رخ داد ، دراز بکشید و سر خود را بالا با نگه دارید. می توانید بالش زیر گردن خود بگذارید تا مانع از خم شدن سرتان شود. سعی کنید خونسردی خودتان را حفظ کنید و در صورت نیاز از داروی ضد درد که توسط پزشک تجویز شده است ؛ استفاده نمایید تا از افزایش فشار خون ثانویه به درد جلوگیری کنید. در صورت ادامه و خونریزی مجدد بینی حتما با جراح بینی خود تماس بگیرید. از مصرف داروهای رقیق کننده خون در مراقبت های بعد از جراحی ، مانند آسپرین حداقل تا دو هفته خودداری نمایید و پس از آن با مشورت پزشک مصرف داروهای خود را شروع کنید.

آرایش کردن بعد از عمل بینی

یکی از سوالات مطرح در زمینه مراقبت های بعد از جراحی بینی این است که از چه زمان می توان آرایش کردن را آغاز نمود ؟ در واقع بسیاری از خانم ها در طی این دوران می خواهند کبودی های صورت را به کمک لوازم آرایش پوشش دهند. به صورت کلی باید بدانید که زمان مشخصی برای آرایش کردن بعد از جراحی زیبایی بینی وجود ندارد ؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که در دوران نقاهت باید مراقب بینی خود باشید ، پس نباید در هنگام آرایش کردن یا پاک کردن آرایش ، فشاری به بینی وارد شود. با در نظر داشتن این موضوع بعد از برداشتن گچ بینی ، می توانید آرایش کنید. همچنین توصیه می شود برای جلوگیری از بروز عفونت و ایجاد اسکار ، از لوازم آرایشی در محل زخم ها استفاده نکنید ، این کار خطر عفونت را افزایش داده و می تواند منجر به بروز زخم های گسترده تری شود. به همین علت توصیه ما به شما این است تا زمان بهبودی زخم ها و محل بخیه های خود از آرایش کردن پرهیز نمایید.

لیزر موهای صورت بعد از جراحی بینی

به صورت کلی لیزر کردن موهای زائد بعد از عمل زیبایی بینی خطری به همراه ندارد ؛ چرا که هیچ ضربه اضافی به پوست اضافه نمی شود. بنابراین بعد از برداشتن گچ و پانسمان بینی در صورت نیز می توانید موهای صورت خود را لیزر کنید یا از تیغ اصلاح برای برداشتن موهای زائد استفاده نمایید. دقت داشته باشید که بند انداختن موهای پشت لب یا وکس کردن موهای زائد در طی دوران نقاهت و مراقبت های بعد از جراحی بینی پیشنهاد نمی شود ؛ چرا که این روش ها فشار زیادی به پوست بالای لب که در فاصله کمی از بینی قرار دارد ، وارد می کند و این موضوع می تواند منجر به التهاب و تورم بیشتر بینی شود ؛همچنین احتمال وارد شدن ضربه به بینی در این روش ها بالا است.

مراقبت از زخم ها پس از عمل بینی

بخش دیگری از نکات مراقبت های بعد از عمل بینی مربوط به مراقبت کردن از زخم هاست تا هم جای آن ها باقی نماند و به اسکار تبدیل نشود و هم اینکه سریع تر بهبود پیدا کند و عفونت نکند. برای بهبود زخم ها بعد از جراحی زیبایی بینی حتما باید از وازلین استفاده کرد. مرتبا در روز دو الی سه باز وازلین بر روی جای زخم ها بزنید تا خط برش ها به تدریج بهبود یابد. وازلین می تواند جای زخم را مرطوب کند و از خشک شدن و آزار دادن بیماران جلوگیری کند. نرم نگه داشتن زخم ها باعث می شود تا پوست بتواند به درستی کلاژن سازی کرده و جای زخم را از بین ببرد.

اگر روی جای زخم ها و بخیه ها پوسته ایجاد شد ، بهتر است به آرامی با یک پنبه و پراکسید هیدروژن رقیق شده آن ها را تمیز کنید. از طرفی دیگر مراقب باشید تا ده روز بعد از جراحی زیبایی بینی عطسه نکنید. یکی از مراقبت های مهم بعد از جراحی بینی برای زخم ها و جلوگیری از پاره شدن آن ها خودداری از عطسه های شدید است. اگر مجبور به عطسه کردن هستند حتما مطابق با توصیه های گفته شده عمل کنید.

توصیه های دارویی بعد از رینوپلاستی

دارو ها نیز در لیست مراقبت های بعد از عمل بینی قرار دارند. پزشک در صورت نیاز دارو های مسکنی را برای شما تجویز خواهد کرد تا به واسطه آن کنترل ناراحتی و درد انجام پذیرد. زیرا اگر درد زیاد شود می تواند باعث افزایش فشار خون شده و در نتیجه عوارضی مانند خونریزی ، کبودی و تورم را به وجود آورد. دارو های رقیق کننده خون مانند آسپرین ، ایبوپروفن ، ناپروکسین و غیره از جمله دارو هایی هستند که به هیچ عنوان در دوران بهبودی نباید مصرف شوند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
6 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Kia
Kia
11 ماه ها گذشته

باسلام من ۳ هفته بینی م رو شستشو دادم ولی هیچ لخته خونی یا چیزی ازش خارج نشد و تمیز بود ، باز هم باید ادامه بدم یا دیگ کافیه ؟؟

drroshdi9
drroshdi9
11 ماه ها گذشته
پاسخ دادن به  Kia

نیازی به ادامه شستشو نیست

یاسرسارانی
یاسرسارانی
10 ماه ها گذشته

سلام .من الان یک ماهه بینیم را عمل کردم شغل من کاشی‌کاری هست ایا میتونم الان برم سرکارم یا نه

drroshdi9
drroshdi9
9 ماه ها گذشته
پاسخ دادن به  یاسرسارانی

سلام تا سه ماه نباید کارهای سنگین انجام بدین و بهتر هست ماسک داشته باشید

یاسرسارانی
یاسرسارانی
9 ماه ها گذشته

سلام .ممنونم بابت پاسخ تون تشکر . الان هفتادو پنج روزه عمل کردم . کاشی کارم میتونم برم کارم را انجام بدم . وزن سنگینی کارم تقربیا ۵ کیلو کمتر یا بیشتر هستن بعضی وقتا یک کیلو . بیشتر نیست سنگینی کاشی . سوال دومم اینه اگه وزن ده کیلو بلند کنم نوک بینیم افتاده میشه یا نه . اگه هردو سوالم را جواب بدید ممنون میشم. خداخیرتون بده

هستی عالی
هستی عالی
2 ماه ها گذشته

سلام وقت بخیر من الان یک ماهه ک عمل کردم خمیازه های بدی اما خیلی کوتاه میکشم کنترلش دست خودم نیست طوری ک بینیم یکم جمع میشه پره هاش حال بادی میشن مشکلی نیست؟

Scroll to Top
Call Now Button