ماستوئیدکتومی

ماستوئیدکتومی چیست ؟ عمل ماستوئیدکتومی یکی از عمل های مرتبط با عفونت های گوش است که بهترین روش برای درمان عفونت های پیشرفته گوش می باشد .

برای درمان تومورهای مرتبط با گوش و کاشت حلزون اولین روش انجام جراحی ماستوئیدکتومی می باشد .

در اصل این عمل برای رفع و بهبود عفونت مزمن گوش میانی انجام می شود .

بنابراین این عمل برای رفع عفونت های سلول های هوایی پشت گوش انجام می شود و نحوه آن به این صورت است که با زدن برش در پشت گوش و بدون آسیب رسانی به کانال گوش دریل سلول های هوایی شروع می شود تا به آنتروم برسیم.

آنتروم ، سوراخ بین گوش میانی و سلول های هوایی پشت گوش می باشد .

در واقع عفونت گوش میانی برای فرد مشکلاتی فراوانی را به وجود می آورد و فرد متوجه تغییرات غیر عادی در ناحیه گوش می شود .

بیماری های گوش ارتباط مستقیمی با عدم شنوایی یا اختلال در شنوایی دارند به همین دلیل بسیار مهم است که به سرعت برای درمان بیماری های مرتبط با گوش اقدام کنید.

ماستوئیدکتومی

اهمیت عمل ماستوئیدکتومی

برشی که برای این عمل زده می شود به طور معمول عمیق است و عمل محل برش در مسیر عصبهای صورتی و کانال نیم دایره ای گوش قرار دارد که نباید به آن ها کوچک ترین آسیبی وارد شود.

اگر آسیبی به عصب های صورت و کانال های نیم دایره ای برسد امکان فلج شدن کامل صورت و کر شدن کامل بیمار وجود دارد .

با توضیحات بالا به خوبی متوجه شدیم که عمل ماستوئيدكتومي به چه میزان مهم و حساس است .

بنابراین نیاز است تا این جراحی توسط یک فرد متخصص انجام شود .

برای انجام عمل ماستوئيدكتومي حتماً به یک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا هیچ گونه مشکلی برایتان پیش نیاید .

همچنین تشخیص بیماری های گوش کار دشواری است و نیاز است تا از ابزار بسیار دقیق و پیشرفته استفاده شود ، یک متخصص گوش و حلق و بینی به خوبی می داند از چه ابزاری برای تشخیص دقیق تر استفاده کند.

بنابراین انتخاب یک فرد متخصص مهم ترین مسئله ای است که باید به آن توجه داشت .

تعیین هزینه جراحی درمانی گوش

برای درمان مشکلات مرتبط با گوش روش های بسیاری وجود دارد که با توجه به پیشرفت بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.

بهتر است در ابتدا به دکتر متخصص مراجعه کنید تا بیماری تشخیص داده شود و با توجه به میزان پیشرفت بیماری و درمان آن هزینه تعیین شود .

درباره drroshdi

پاسخ بدهید