جراحی زیبایی و درمانی گوش

برای تمامی افراد درهر سنی مهم است که زیبا باشند و به زیبایی خود اهمیت می دهند   جراحی زیبایی و درمانی گوش ، جراحی است که برای رفع مشکلات گوش و فرم ظاهری گوش انجام می شود.

اتوپلاستی یا جراحی گوش نتیجه ماندگار دارد .

گوش ها عضوی هستند که قابل دید هستند و زیبایی آن ها در ظاهر و اعتماد به نفس فرد تاثیر بسزایی دارد .

برای درمان یا زیبایی گوش می توان در هر سنی اقدام کرد ، همچنین توصیه می شود اگر گوش مشکلی دارد در کودکی رفع شود.

کودکانی که از زمان تولد مشکلات شنوایی دارند یا فرم گوش آن ها غیر طبیعی است ، در کودکی بهترین گزینه برای انجام جراحی گوش هستند.

جراحی زیبایی و درمانی گوش

برخی از مواردی که شامل ترمیم و درمان گوش می شوند :
  • افرادی که بر اثر حادثه ، گوش هایشان دچار سوختگی یا آسیب های ضربتی و غیره شده اند.
  • گوش هایی که بزرگ هستند و تناسب با سر ندارند.
  • گوش هایی که متقارن نیستند و سایز لاله گوش ها یک اندازه نیست.
  • افرادی که از بدو تولد مشکلات شنوایی دارند.
  • افرادی که لاله گوش ندارند.

علاوه بر مواردی که ذکر شد جراحی گوش شامل موارد درمانی هم است .

به طور مثال ماستوئیدکتومی نوعی جراحی برای درمان عفونت گوش است بنابراین برای  درمان بیماری های مرتبط با گوش نیز می توان اقدام به جراحی گوش کرد.

بیماری های گوش اگر با مصرف دارو یا قطره درمان نشوند و به مرحله پیشرفته برسند نیاز به انجام جراحی درمانی گوش دارند .

از علائم بیماری های گوش می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  • درد گوش
  • درد در نواحی گوش
  • کاهش شنوایی
  • عدم اختلال در شنوایی
  • از بین رفتن کامل شنوایی
  • وزوز گوش و غیره .

بنابراین وجود یک اختلال در گوش می تواند منجربه پاره شدن یا آسیب دیدن پرده گوش و آسیب رسانی جدی به شنوایی فرد شود .

به همین دلیل در مواقعی که علام غیر طبیعی در ناحیه گوش احساس کردید ، بهتر است سریعاً برای تشخیص علت به جراح متخصص مراجعه کنید.

نکات مهم قبل از انجام جراحی زیبایی گوش

• به مدت ۶ ماه از مصرف دخانیات و سیگار اجتناب کنید.
  • از داروهای ضد التهاب ، قرص آسپرین غیره دوری کنید زیرا باعث خونریزی در حین جراحی گوش می شوند.

نکات مهم بعد از انجام جراحی زیبایی گوش

• پانسمان ۵ تا ۶ روز بعد از اتوپلاستی باید بر روی گوش بماند در این مدت بهداشت محل پانسمان شده فوق العاده مهم می باشد.
  • شست شوی منظم گوش و مصرف کرم های آنتی بیوتیک غافل نشوید.
  • ورم و کبودی بعد از عمل گوش ، طی چند روز رفع می شود.
  • توصیه می شود تا ۲ هفته به پشت بخوابید چون فشاری به گوش وارد نمی شود و روند بهبودی سریع تر پیش می رود.

هزینه اتوپلاستی گوش با توجه به مشکل گوش تعیین می شود و بهتر است هزینه را از جراح مورد نظرسوال فرمایید ، اگر اتوپلاستی برای درمان مشکلات شنوایی و موارد درمانی باشد بیمه هزینه را پرداخت می کند.

هزینه جراحی زیبایی و درمانی گوش

برای تعیین هزینه در ابتدا باید مشخص شود که گوش نیاز به چه جراحی دارد به طور مثال هزینه کوچک کردن گوش با هزینه جراحی رفع عفونت گوش متفاوت است .

به همین دلیل در ابتدا فرد باید توسط متخصص گوش و حلق و بینی معاینه شود تا پس از بررسی هزینه دقیق گفته شود .

درباره drroshdi

پاسخ بدهید