جراحی بینی کج

فرم بینی به دلیل ضربه خوردن یا به طور مادرزادی می تواند کج باشد و از زیبایی چهره بکاهد در چنین شرایطی برای رفع کجی بینی ، جراحی بینی کج انجام می شود .جراحی بینی کج جزو جراحی بینی می باشد و هدف از انجام آن ، اصلاح فرم بینی و در نهایت زیباتر شدن چهره است. با مراجعه به دکتر حمیرا رشدی ، جراح بینی تبریز ، برای همیشه از معایب ظاهری و عملکردی بینی خود رهایی می یابید.

جراحی بینی کج

علت کج شدن بینی

پیش از اتخاذ روند درمانی ، لازم است که علت بروز عارضه را بررسی کنیم. کج شدن بینی به دو دلیل اصلی نمود می یابد. یکی از علت های آن ناهنجاری های مربوط به طرز قرارگیری استخوان ها ، غضروف ها و بافت هایی است که ساختار بینی را تشکیل داده اند. مشکلات موجود در ساختار بینی ممکن است در نتیجه هر یک از موارد زیر وقوع یافته باشند:

  • ناهنجاری های مادرزادی
  • آسیب های فیزیکی مانند شکستگی استخوان بینی
  • جراحی بینی ناموفق
  • عفونت های مختلف
  • وجود توده و تومور

علت دیگر کج بودن دماغ ، انحراف سپتوم بینی است. سپتوم ، دیواره ای است که دو حفره تنفسی را از یکدیگر جدا می سازد. در این حالت ، تیغه بینی به یک سمت متمایل شده و بخشی از مسیر عبور هوا را مسدود می سازد. به همین علت ظاهر بینی کج به نظر می رسد.

تفاوت کج بودن بینی با انحراف بینی

انحراف بینی در اصل کج شدن تیغه وسط بینی یا سپتوم بینی است و در اغلب موارد باعث مشکلات تنفسی می شود ولی کج بودن بینی به طور معمول مشکلی برای عملکرد بینی به وجود نمی آورد. به طور مثال بر اثر ضربه ، استخوان های بینی به یک سمت می روند و بافت نرم پوست نیز دچار کجی می شود و اگر به بینی نگاه کنید فرم آن کج یا پیچیده است. کج بودن بینی با انحراف بینی متفاوت است ، عمل انحراف تیغه بینی در اصل اصلاح سپتوم بینی است و جراحی درمانی بینی محسوب می شود ؛ بنابراین امکان پرداخت هزینه توسط بیمه وجود دارد. ولی جراحی بینی کج به طور معمول مشکلی برای عملکرد بینی به وجود نمی آورد و جراحی زیبایی محسوب می شود. بنابراین هزینه این نوع از جراحی به عهده خود شخص است .

عوارض جراحی بینی کج

اگر جراح پلاستیک بینی مهارت و دانش کافی کافی نباشد نمی تواند اوضاع را در اتاق عمل و حین جراحی بینی به خوبی کنترل کند. هنگامی که جراح بینی نتواند شرایط به خوبی مدیریت کند امکان بروز مشکلات در حین جراحی بینی به وجود می آید یا عدم تمرکز جراح بینی باعث می شود تا نتواند به خوبی بینی را فرم دهد . به همین دلیل برخی از متقاضیان جراحی بینی نتیجه دلخواه خود را از جراحی بینی کسب نمی کنند و دچار نارضایتی از فرم بینی یا کج بودن بینی می شوند . نارضایتی از فرم بینی باعث می شود تا بیماران به فکر انجام جراحی بینی ترمیمی باشند. بنابراین کجی بینی ای که ناشی از جراحی بینی باشد تنها با انجام جراحی ثانویه بینی برطرف می شود.

آیا کج بودن بینی لزوماً مشکلات تنفسی را به همراه دارد ؟

عموماً کجی بینی یکی از معایب ظاهری آن در نظر گرفته می شود و با انجام جراحی زیبایی بینی به راحتی برطرف خواهد شد. اما در صورتی که عامل این ناهنجاری ، انحراف تیغه بینی باشد ، شرایط متفاوت است. در این حالت فرد هنگام خواب و بیداری از اختلالات تنفسی رنج می برد. از این رو لازم است جهت عمل سپتوپلاستی اقدام نماید.

 

جراحی بینی کج

آیا می توان بدون جراحی ، کج بودن بینی را برطرف ساخت ؟

با یک جستجوی ساده در اینترنت ، مطالب زیادی در مورد تمرینات خاص یا دستگاه های مخصوصی که بدون نیاز به جراحی بینی را صاف می کنند ، در دسترس شما قرار می گیرد؛ اما آیا واقعاً چنین چیزی امکان پذیر است ؟ باید گفت تاکنون هیچ دلیل علمی در اثبات موفقیت آمیز بودن این پروسه ها بدست نیامده است. تا این لحظه تنها راه درمان دائمی بینی کج ، جراحی است. البته روندهایی همچون تزریق فیلر نیز وجود دارند که البته نتیجه آن ها موقتی بوده و لازم است مرتباً پروسه تزریق تکرار شود.

 مراقبت های بعد از جراحی بینی کج

اقداماتی که افراد باید بعد از انجام این جراحی انجام دهند همچون سایر جراحی های زیبایی بینی بوده و تفاوتی با آن ها ندارد. دکتر حمیرا رشدی ، جراح بینی تبریز همواره بر لزوم رعایت این نکات و مراقبت ها تاکید دارند زیرا در رضایت بخش بودن نتیجه جراحی ، کاهش عوارض ناشی از آن و هرچه بهتر سپری شدن دوران نقاهت افراد تاثیر زیادی دارند. این نکات عبارتند از :

  • پزشکان برای انجام این عمل جراحی فرد را تحت بیهوشی عمومی قرار می دهند ؛ ماده بیهوشی دارای اثراتی است که به موجب آن وارد شدن مواد غذایی به معده موجب بروز حالت تهوع در فرد و استفراغ کردن می شود. به همین دلیل توصیه ما این است که به مدت ۴ ساعت چیزی نخورید و نیاشامید.
  • بعد از گذشت ۴ ساعت فقط آب و آبمیوه های طبیعی بنوشید.
  • در صورت احساس گرسنگی فقط غذاهای نرم و آبکی همچون سوپ خورده ، به مرور خوردن غذاهایی همچون پلو خورشت را از سر گرفته و بعد از مدت زمان تعیین شده توسط پزشک اقدام به از سرگیری رژیم غذایی عادی خود کنید.
  • غذا و میوه های سفت نخورید؛ غذا برای بلع باید تا حد زیادی جویده شده و نرم شود. غذاهایی همچون هویج به دلیل سفتی زیاد نیاز به جویدن زیاد دارند ، عمل جویدن به فک بالا فشار زیادی وارد می کند که این امر و همچنین تکان خوردن بیش از اندازه فک بالا موجب تشدید ورم بینی می شود.
  • در مدت زمان تعیین شده توسط جراح ، حتماً بر روی بینی خود چسب بزنید.
  • برای کاهش ورم و کبودی ناشی از جراحی بینی می توانید بر روی بینی خود و نواحی دارای کبودی و ورم کمپرس سرد قرار دهید؛ ژل یخ را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی موضع قرار داده ، نیم ساعت استراحت کرده و مجدداً آن را بر روی بینی قرار دهید.

امکان دارد نتیجه جراحی بینی کج برگشت پذیر باشد ؟

چنانچه به یک جراح بینی با تجربه و متخصص مراجعه کنید ، ایشان با بهره گیری از بهترین و جدیدترین تکنیک ها ، کج بودن ساختار بینی را رفع نموده و یک بینی صاف و بدون بازگشت به حالت اولیه را برایتان به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است که جراحی مانع آسیب های خارجی نمی شود. در صورتی که فرد پس از عمل مجدداً در معرض ریسک فاکتورها مانند تصادف ، ورزش و فعالیت های پر تحرک قرار گیرد ، احتمال صدمه دیدن بینی افزایش می یابد. البته افراد می توانند هنگام پرداختن به ورزش هایی همچون فوتبال ، بسکتبال و به طور کلی آن فعالیت هایی که احتمال برخورد توپ با صورت را افزایش می دهند ، از ماسک های مخصوص استفاده کنند. در غیر این صورت و آسیب مجدد دماغ ، فرد باید تحت جراحی بینی ترمیمی قرار گیرد.

هزینه عمل بینی کج

برای تعیین هزینه جراحی بینی کج توصیه می شود درابتدا توسط جراح پلاستیک بینی معاینه شوید ؛ زیرا دستمزدی که جراحان بینی بابت انجام جراحی بینی کج دریافت می کنند ، متغیر است . علاوه بر دستمزد جراح بینی ، هزینه های بیمارستان نیز بخشی از قیمت جراحی بینی را تشکیل می دهند. برای انتخاب جراح بینی نیاز است به خوبی تحقیقات لازم را انجام دهید تا عوارض ناشی از جراحی بینی را به کمترین میزان ممکن برسانید .

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button