جراحی بینی در افراد دیابتی

 جراحی بینی یک روش تهاجمی است و بیمار تحت بیهوشی قرار میگیرد ، به همین دلیل افرادی که به بیماری هایی چون دیابت مبتلا هستند همواره نگرانی هایی در ارتباط با بیهوشی و جراحی بینی  دارند . در اصل دیابت سوخت و ساز قند خون فرد را دچار اختلال می کند در نتیجه افت قند خون یا افزایش قند خون پیش می آید. کاهش یا افزایش قند خون با مشکلاتی همراه است به همین دلیل افرادی که بیماری دیابت دارند ، بر این باورند که برای انجام عمل زیبایی بینی دچار محدودیت هستند. اگر میزان قند خون بیمار حین جراحی رینوپلاستی کنترل شود ، هیچ گونه مشکلی به وجود نخواهد آمد. بنابراین انجام جراحی بینی در افراد دیابتی با کنترل میزان قند خون بیمار امکان پذیر است و با رعایت نکاتی که دکتر حمیرا رشدی ، بهترین جراح بینی تبریز توصیه می کند به راحتی می توان عمل بینی در افراد دیابتی را انجام داد. افرادی که بیماری دیابت دارند باید به خوبی مشاوره های لازم را دریافت کنند.

 

جراحی بینی در افراد دیابتی - دکتر رشدی

 

نکات جراحی بینی در افراد دیابتی

  • به جراح بینی بگویید که به دیابت نوع اول مبتلا هستید یا به دیابت نوع دوم مبتلا هستید.
  • آزمایش های تجویز شده برای مطلع شدن از شرایط جسمی و مرحله بیماری دیابت است به همین دلیل حتماً آزمایش های تجویز شده را انجام دهید.
  • وقتی جراح بینی بداند که بیمار دیابت دارد ، حین جراحی زیبایی بینی داروهایی را مصرف می کنند که خطری بیمار را تهدید نکند.
  • در انتخاب دکتر بینی باید نهایت دقت را به کار گیرید زیرا شرایط بیماری که مبتلا به دیابت است کمی ویژه است و جراح زیبایی باید مهارت بالایی داشته باشد.
  • اگر قبل از جراحی بینی در افراد دیابتی ، میزان قند خون ۱۵۰ یا کمتر باشد می توان جراحی رینوپلاستی را انجام داد.
  • اگر قند خون بیش از ۱۵۰ باشد زمان جراحی بینی به وقت دیگری موکول می شود.

نکاتی که قبل و بعد از عمل زیبایی بینی باید رعایت شود به طور کامل در جلسه معاینه و مشاوره به بیمار گفته می شود و بیماران نباید نگرانی بابت این موضوع داشته باشند.

خطر بیهوشی در بیماران دیابتی

داروهای بیهوشی باعث می شوند تا تغییرات متابولیک در فرد رخ دهد و همین امر کنترل میزان قند خون را دشوار می کند. اما اگر جراح بینی خوب در تبریز ، مهارت لازم را داشته باشد ، پیش از جراحی بینی در افراد دیابتی ، تمامی اقدامات لازم را برای کنترل دیابت و وضعیت متابولیک انجام می دهد تا بیمار دچار هیچ گونه عارضه ای نشود.

آیا تنها خطر جراحی بینی برای افراد دیابتی ، کند بودن سرعت بهبودی زخم ها است ؟

ممکن است عده زیادی از افراد این تصور را داشته باشند که تنها خطر عمل بینی برای افرادی که به دیابت دچار هستند این است که روند ترمیم و بهبودی زخم های آن ها به کندی پیش می رود. در حالی که باید بدانید به دلیل شرایط بدنی این افراد ، امکان تداخل دارویی وجود دارد که خود عامل دیگری برای محدود کردن افراد دیابتی برای انجام عمل زیبایی بینی است. ممکن است بدن این افراد در هنگام مصرف داروی بیهوشی یا سایر داروها در هنگام پروسه جراحی ، دچار واکنش شده و قند خون آن ها افزایش پیدا کند که امری بسیار مهم در هنگام عمل جراحی می باشد. بنابراین در صورتی که دیابت دارید لازم است پیش از هرچیز اقدامات درمانی لازم پیش از عمل بینی  در تبریز را انجام دهید و در صورتی که قند خون شما در بازه زمانی مشخصی ثابت ماند ، برای این جراحی آماده شوید.

آیا میزان قند خون پیش از جراحی نشان دهنده بیماری قند در افراد است ؟

قبل از انجام عمل جراحی بینی در افراد دیابتی در تبریز ، لازم است میزان قند خون بیماران بررسی شود. در صورتی که میزان قند خون یک فرد بدون داشتن سابقه دیابت بالا باشد ، لازم است زمان انجام عمل بینی به تاریخ دیگری موکول شود تا شرایط بیمار بهبود پیدا کند و سطح پارامترهای مورد بررسی به میزان نرمالی برسد. در مواردی که فرد سابقه بیماری قند داشته باشد ، ممکن است علت افزایش سطح قند خون به دلیل استرس باشد که فرد را دچار قند عصبی کرده است در این صورت با کاهش استرس ، شرایط بیمار تا حدودی بهبود پیدا خواهد کرد.

تاثیر جراحی بر روی سطح قند خون

یکی از موارد مهمی که بر میزان قند خون تاثیر می گذارد ، وارد شدن استرس به بدن است. جراحی بینی در افراد دیابتی ممکن است باعث شود که این افراد استرس زیادی را تحمل کنند در اینصورت بدن آن ها گلوکز بیشتری را تولید می کند. در حالت نرمال زمانی که استرس کاهش پیدا می کند ، هورمون ها به حالت عادی برگشته و سطح قند خون نرمال می شود. اما این شرایط در افراد دیابتی که در معرض استرس قرار می گیرند ، اینگونه نیست و ممکن است قند اضافی تولید شده توسط بدن جذب نشود و در نتیجه میزان قند خون افراد بالا برود.

بالا رفتن قند خون بعد از عمل جراحی

عمل جراحی ممکن است بر روی سطح گلوکز (قند خون) تأثیر بگذارد. افزایش قند خون پس از جراحی ممکن است به دلیل چند عامل باشد:

  1.  استرس و اضطراب: جراحی و هر نوع مداخله جراحی ممکن است باعث افزایش استرس و اضطراب در بدن شما شود. این موارد ممکن است به افزایش سطح هورمون‌ های استرسی مانند کورتیزول منجر شده و اثرات منفی بر روی قند خون داشته باشند.
  2. مصرف داروها: برخی از داروهای مصرفی در طول جراحی و پس از آن ممکن است بر سطح قند خون تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، داروهای استفاده شده برای کنترل درد یا دیگر عوارض جراحی.
  3. تغییر در رژیم غذایی: ممکن است به دلیل تغییر در شرایط غذایی و تغییرات در رژیم غذایی بعد از جراحی، سطح قند خون نیز تغییر کند.

آیا آمپول کورتون باعث افزایش قندخون در افراد دیابتی پس از جراحی بینی می شود؟

بله، مصرف استروئید های مانند کورتیزول (کورتیزون) ممکن است به عنوان جزء از درمان پس از جراحی بینی استفاده شود. استروئیدها می ‌توانند به عنوان داروهای ضد التهاب و ضد واکنش دولایه برای کاهش التهاب و تورم پس از جراحی مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، مصرف استروئیدها معمولاً موجب افزایش سطح گلوکز (قند خون) می ‌شود  ، به ویژه در افراد دیابتی. استروئید ها می‌ توانند اثرات متعددی بر سیستم گلوکز خون داشته باشند ، از جمله افزایش تولید گلوکز از کبد ، کاهش حساسیت به انسولین و افزایش تخلیه گلوکز از بافت عضلانی.

اگر شما دیابت دارید و به دنبال جراحی بینی هستید یا پس از جراحی درمان با استروئیدها مورد نیاز است ، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید. پزشک شما می ‌تواند با توجه به وضعیت شما ، راهنمایی‌های لازم در مورد مدیریت گلوکز خون ارائه دهد و در صورت لزوم تغییرات در درمان دیابت شما اعمال کند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button