توده های گردنی و صورت

توده های گردنی و صورت : وجود هر گونه بر آمدگی در گردن و صورت می تواند باعث بروز بیماری هایی شود که بسیار جدی هستند و برای درمان نیاز است تا فرد مورد جراحی قرار گیرد .

گاهی برآمدگی در پشت یا جلوی سر می تواند بسیار دردناک باشد و حتی بدون لمس کردن نیز دارای درد باشد .

همچنین وجود توده های دهانی در صورت یا زخم های بسیار شدید در نواحی صورت که ترمیم نمی شوند می توانند از علائم بروز عفونت یا توده باشند .

بیماری هایی چون سرطان به مرور زمان به وجود می آید و اگر نسبت به برآمدگی ها یا زخم های کوچک که در مراحل اولیه هستند بی تفاوت باشید احتمال آنکه در آینده تبدیل به بیماری هایی خطرناک و دردناک شوند ، وجود دارد.

از شایع ترین علائم سرطان سر و گردن می توان به گوش درد مداوم ، استفراغ خون ، تغییر صدا و دشواری در غذا خوردن یا نوشیدن مایعات اشاره کرد.

توده های گردنی و صورت

انواع توده های گردنی و صورت

تمامی توده ها در مراحل اولیه خوش خیم هستند و در صورتی که درمان نشوند تبدیل به توده هایی بدخیم می شوند و مشکلات جدی را برای فرد به وجود می آورند .

توده های خوش خیم اغلب نیاز به جراحی ندارند و با دارو می توان آن ها را درمان یا کنترل کرد مانند توده های مادرزادی سر و گردن .

توده های خوش خیم نشانه ی خاصی ندارند و فقط برجستگی در ناحیه گردن حس می شود .

این برجستگی ها گاهی همراه با درد هستند ولی گاهی هیچ گونه دردی ندارند به همین دلیل افراد نسبت به آن ها بی تفاوت بوده و تصور می کنند به مرور زمان برطرف می شود .

اما همانطور که گفته شد بی تفاوتی به توده های گردنی و صورت می تواند باعث بروز بیمای های خطرناکی شود .

برخلاف توده های خوش خیم ، توده های بد خیم برای درمان شدن نیاز به جراحی دارند و حتماً با علائم غیر طبیعی همراه هستند که شایع ترین آن درد شدید است .

برای درمان حتماً به یک جراح متخصص مراجعه کنید زیرا نواحی گردن و صورت با عملکردهای حیاتی بیمار ارتباط دارند.

هنگامی که به جراح متخصص مراجعه کنید با روش هایی چون آزمایش خون  ، سی تی اسکن ، سونوگرافی و روش های دیگر توده مورد نظر بررسی می شود تا نوع و پیشروی آن تشخیص داده شود.

پس از تشخیص توده ، جراح متخصص بهترین روش درمان را آغاز می کند.