اقدامات قبل از اتوپلاستی

اتوپلاستی با هدف تغییر شکل و ایجاد فرم مناسب یک یا هر دو گوش انجام می گیرد و به منظور داشتن نتیجه جراحی مطلوب باید از اقدامات قبل از اتوپلاستی آگاهی کامل داشت. گوش ها از اجزایی از بدن هستند که کاملا مشخص و در معرض دید می باشند و نمی توان عیب آن ها را پوشاند ، افرادی که دارای ظاهر نامناسبی در فرم گوش خود هستند می توانند با انجام عمل زیبایی گوش ، گوشی با اندازه متناسب با سر خود داشته باشند. ما در این مقاله از دکتر حمیرا رشدی ، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی تبریز ،  به نکاتی که فرد باید قبل از جراحی زیبایی گوش یا عمل اتوپلاستی رعایت نماید ، توضیحاتی را ذکر خواهیم نموده ایم.

 

اقدامات قبل از اتوپلاستی - دکتر حمیرا رشدی

اقدامات قبل از اتوپلاستی شامل چه مواردی است ؟

  • اگر سابقه بیماری خاصی دارید یا از داروی خاصی استفاده می کنید جراح متخصص گوش و حلق و بینی را در جریان قرار دهید.
  • داروهایی از قبیل آسپرین و داروهای ضد التهاب که موجب رقیق شدن خون می شوند را دو هفته قبل از عمل اتوپلاستی قطع نمایید.
  • ممکن است در اقدامات قبل از اتوپلاستی یا عمل گوش ، جراح داروهایی را قبل از جراحی برایتان تجویز نماید. در اینصورت داروها را مرتب و طبق دستور تا آخر استفاده نمایید.
  • به منظور کاهش نیافتن اکسیژن موجود در خون فرد باید یک هفته قبل و دو هفته بعد از جراحی گوش از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی خودداری نماید.
  • تست های آزمایشگاهی یا تست های سنجش بالینی که جراح زیبایی تجویز نموده است را انجام دهید. این موضوع از نکات مهم در اقدامات قبل از جراحی گوش شناخته می شود.
  • فرد قبل از عمل زیبایی گوش بهتر است استحمام نماید و ۸ الی ۹ ساعت قبل از عمل غذایی سبک میل نماید و لازم است که روز عمل ناشتا باشد.
  • به منظور اجتناب از مشکلات عفونتی حین عمل اتوپلاستی را به فاصله سه سانتی متر اصلاح نمایید.
  • آزمایشاتی که جراح گوش تبریز تجویز نموده است را انجام دهید و روز عمل اتوپلاستی همراه داشته باشید.

زمان مناسب عمل اتوپلاستی

برای انجام جراحی گوش در تبریز باید بعد از ۵ سالگی اقدام نمود که گوش به رشد کامل و اندازه نهایی خود رسیده باشد.

انتخاب جراح زیبایی گوش در تبریز

  • افرادی که قصد انجام عمل اتوپلاستی به منظور بهبود زیبایی یا عملکردی گوش دارند با انتخاب جراح با تجربه دوره دیده در این زمینه می تواند نتایج مطلوب و مورد رضایتی را حاصل نماید.
  • به این دلیل که جراح متخصص گوش ، گوش را با توجه به آناتومی سر و صورت به نحوی ایجاد خواهد نمود که حالت ظاهری گوش بهبود یابد.
  • قابل ذکر است که علاوه بر جراح گوش اقدامات قبل از اتوپلاستی و مراقبت های بعد از اتوپلاستی نیز در نتیجه جراحی زیبایی گوش موثر خواهد بود.

تهیه عکس در اقدامات قبل از جراحی گوش

برای آنکه شاهد تغییرات قبل و بعد از جراحی زیبایی گوش باشید ، پیشنهاد می شود در اقدامات قبل از اتوپلاستی از نماهای مختلف عکس هایی از گوش های خود تهیه نمایید و سپس بعد از جراحی به مقایسه عکس ها بپردازید تا شاهد تغییرات چشمگیر و طبیعی این جراحی باشید. دقت داشته باشید که پس از جراحی ممکن است گوش ها کمی چسبیده به سر به نظر برسند که این موضوع طبیعی بوده و به مرور لاله گوش از سر فاصله گرفته و فرم طبیعی و زیبایی پیدا می کند.

کسب اطلاعات کافی

یکی از موارد مهمی که باید در اقدامات قبل از جراحی گوش به آن توجه داشته باشید ، کسب اطلاعات کافی در زمینه اتوپلاستی و اقدامات قبل و نکات مراقبتی بعد از جراحی است. این موضوع کمک می کند تا انتظارات واقع بینانه تری از نتیجه جراحی پیدا کنید و بدون نگرانی و اضطراب برای انجام این پروسه زیبایی آماده شوید. دقت داشته باشید عمل زیبایی گوش یک عمل کم تهاجم و ایمن در نظر گرفته می شود که هیچ صدکه و آسیبی به شنوایی شما وارد نخواهد کرد.  همچنین آشنایی با دوران مراقبتی بعد از جراحی کمک می کند در اقدامات قبل از اتوپلاستی وسایلی را که در دوران نقاهت نیاز دارید از قبل تهیه نموده و دچار مشکل نشوید.

صداقت با جراح گوش

در اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش ، یک جلسه مشاوره با پزشک دارید و در طی این جلسه جراح به بررسی و معاینه ساختار گوش می پردازد و در خصوص سابقه عمل های جراحی ، بیماری های خاص و همچنین داروهای مصرفی پرسش هایی را مطرح می کند ، لازم است در پاسخگویی به این سوالات صادق باشید و در صورتی که بیماری ای زمینه ای یا حساسیت دارویی خاصی وجود دارد در این جلسه به پزشک خود اطلاع دهید. این موضوع از بروز بسیاری از عارضه ها در حین بیهوشی و جراحی و همچنین دوران نقاهت پس از عمل گوش پیشگیری می کند ، گاهی یک بی توجهی و انکار ساده می تواند جان و سلامت شما را به خطر بیندازد. به همین دلیل توجه به توصیه ها و دستورالعمل های جراح اتوپلاستی و همچنین صداقت با او از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
Scroll to Top
Call Now Button